• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Johanna reporter SR

Hej!
    I går sändes det första inslaget jag gjort för SR om pgd. I dag i lunchekot 12.30 i P1 sändes det andra. Förmodlingen kommer ett till att sändas, men när vet jag inte. Ni som vill får hålla ögonen på webben, där ni även kan lyssna i efterhand: sverigesradio.se/ekot
    /Johanna 

• Kattflickan

Ni som plussat, när slutade ni med progesteron vagitorierna? Huddinge sa att jag kunde göra det på testdagen men jag ville trappa ner lite så jag gjorde det en vecka efter TD men har nu slutat helt. Jag tog helt enkelt resten jag hade kvar och trappade ner med. Sen har jag läst i andra trådar om de som har fortsatt längre med progesteronet, vissa fram till vecka 12? Känner mig lite orolig över att ha slutat med dem för tidigt.

• RingRing

Jag gjorde som så att jag använde slut alla vaggisar jag hade kvar hemma och precis som dig kattflickan så trappade jag ner på egetbevåg. På Huddinge sa dom att jag kunde använda de jag hade kvar hemma. Tyckte också att det var läskigt att sluta.

• simple82

Liten liten upd, vi har idag fått tid till lund för att få träffa läkare den 28/9 ska vi vara där. och eftersom de har alla våra prover redan så vet dom ju allt och borde inte va så mycket krångel med saker, utan borde få remiss till sthlm från lund rätt snart.. hoppas hoppas...

Har ju inte ens behövs träffa läkare i halmstad efter ett dom såg mitt kromosomfel, då dom insåg att det är ett allvarligt sådant..så hoppas vi snart kommer till sthlm..

• Ulrika 80

Simple82, lycka till med era planer, hoppas det går snabbt för er att komma till rätt.
    Själv ska jag ringa Huddinge på onsdag för att höra när jag ska sätta igång med sprayerna. Det känns enormt spännande!

• Snuffan

På fredag ska vi på första mötet i Huddinge. Jag är fruktansvärt förväntansfull.
    Hur lång tid tog det för er andra från första besöket till ni fick börja behandlingen?

• Kattflickan

Bara några veckor tog det för oss efter att vi träffat läkaren i Huddinge. Vi fick samtidigt instruktion om hur jag skulle ta sprutorna.

Jag ska på VUL imorgon. Är jättenervös, tänk om jag fått MA, tänk om det inte är nåt där?

• Kattflickan

VUL gick bra idag! Hjärtat slog och fostret var lagom stort. Har ni fått vägledning från Karolinska om ni ska göra några särskilda kontroller?

• RingRing

Kattflickan: Åhh grattis ännu ett mål snöre avklarat.

Vi har inte fått någon vägledning alls ifrån Huddinge. Det ända är att vi ska göra är att fylla i och skicka in en speciell blankett till dom efter förlossningen. När vi varit på vul och jag ringde och meddelade hur det gått gratulerade dom och önskade oss lycka till.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång