• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • RingRing

Härligt att komma in här och läsa att flera av er är på gång att starta er behandling. Jag håller mina tummar för er!

Kattflickan grattis till lyckat kub visst är det helt fantastiskt, underbart!

Alexia grattis till graviditeten, nu får vi hoppas att det lilla livet är friskt. Förstör dina dubbla känslor. Vilken v är du i nu?

Ego: här lullar tiden på är i dag i v 26+5. Igår var det dags för vårt 1:a TUL och båda två levde runt som bara den och såg ut att må bra. Är så oerhört glad över att pgd finns

• Ulrika 80

Alexia- Grattis till graviditeten, vet precis hur du känner! Håller alla tummar och tår jag kan.

SKönt att det verkar gå bra både för dig Ringring och dig kattflickan. Det ger en hopp om att det går bra. Jag har börjat spraya i lördags och det går bra. Har än så länge inte känt något. Gjorde ni andra det?

• nellang

Har hämtat ut allt som fanns på receptet hos Apoteket. Ska till fertilitetskliniken i Uppsala så snart som möjligt för att få lära mig om spray och sprutor. Börjar spraya nästa vecka.

Kul att läsa om alla lyckade PGD behandlingar. Vi fixar det här!!

• RingRing

Ulrika jag mådde aldrig särskilt dåligt av sprayen heller, fick lite huvudvärk och så fick jag massa små finnar i pannan. Huvudvärken brukade komma isamband med att jag tog sprayen och finnarna började komma efter 1 v ca har jag för mig. Hade lindriga biverkningar under hela behandlingen. Jag hade förväntat mig att jag skulle må så mycket sämre än vad jag gjorde.

• Kattflickan

Intressant Nellang! Jag fick lära mig ta sprutorna i Huddinge, inte på Ackis! Jag bor också i Uppsala förresten.

• nellang
    Kattflickan skrev 2012-09-12 21:57:26 följande:
    Intressant Nellang! Jag fick lära mig ta sprutorna i Huddinge, inte på Ackis! Jag bor också i Uppsala förresten.

Att jag inte fick genomgång hos Karolinska berodde nog på att vi inte visste hur lång tid det skulle ta för KI solna med diagnostiken. Tydligen har de bra sammarbete mellan Uppsala och Huddinge så det ska nog inte vara några problem. Uppsala sa att jag kunde komma när jag ville för genomgång.

En fråga - när jag väl börjat spraya och sedan ta sprutor. Ska jag då gå på ett antal ultraljud för att kolla äggstatus? Hur vet jag när det är dags att ta den där sista sprutan 35-37 timmar innan utplocket?   
  • Kattflickan

Jag fick bara gå på ett ultraljud för att kolla blåsor. Sen ringer eller faxar Ackis resultaten till Karolinska. Sen ringer Karolinska upp dig och talar om om du ska ändra din dos och exakt vilken tid du ska ta ägglossningssprutan.

Ja, samarbetet mellan Karolinska och Reproduktionscentrum verkar funka bra!

• Snuffan

Nu är det våran tur oxå. Den 29e börjar jag spraya. 
    Och jag funderade oxå på det här med kontroller, i häftet vi fick utav genetiker om pgd står det att man ska göra blodprov och ultraljud under nedregleringen, men jag har fått tid för det först efter att jag tagit sprutor i en vecka.

Håller tummarna för dig AlexiaGiulia.
    Förstår att det måste vara tufft, men det måste vara din tur nu.

• Kattflickan

Snuffan, det är normalt. Jag gjorde nog ultraljud och blodprov på sprutdag 8.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång