Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag var på boxning i Torsdag, och JISSES vad det kändes igår! Vi skulle stå en minut och slå armarna bakåt, och det riktigt ömmar i överarmarna!! Idag var jag på pump, tog tyngre än jag brukar - och jag lever än!

ELIAS 090326
  • Tessou

Ett härligt Cirkelpass är avslutat - ikväll väntar Combat!

ELIAS 090326
  • Tessou
    Beckaa skrev 2012-01-30 15:06:22 följande:
    Härligt!

Jag har precis ätit lunch efter att ha simmat drygt 2 km. Jag känner mig ganska begränsad i träningen nu med en fotled som ömmar och ond rygg, men jag kämpar på och gör vad som går. Foten är betydligt bättre i alla fall så hoppas att den håller när ryggen väl blir bra (och tror att det bara är träningsvärk som inte ger sig)
    Skulle också vilja simma, men när 17 ska man hinna med det emellan alla pass? Skulle väl vara en Lördag isåfall...
    Mollly skrev 2012-01-30 16:17:25 följande:
    åhh jag vill också träna. Men har verkligen åkt på en dunder förkylning. Hostar som en galning. Hoppas jag piggnar till i slutet av veckan, så jag kan träna lite iafSkrattande
    Hoppas du är bättre och har kunnat tränat lite!

Denna vecka har jag känt mig helt galen.... Cirkel på Måndag förmiddag och combat på kvällen. På Tisdagen blev Jam:en inställd men fick plats på boxningen.... I Onsdag var det cirkel och igår boxning! Men igår var vi ojämna par så jag fick slåss mot en ''påle'' på golvet. Så när de andra bytte britsar så fick jag börja om med slagen/sparkarna igen..... heeelt slut blev jag! Instruktören sa efteråt att jag var helt grym och jobbat på enormt bra! Kändes skönt att höra, för jag var verkligen svimfärdig, ha ha!!!

Idag skulle jag gått på combat (som jag brukar) men jag känner av min arbetsskada i axeln/skuldran, så jag vilar idag så jag kan gå på pumpen imorn (och dans på söndag)...
    ELIAS 090326
  • Tessou

Igår var jag på cirkel och höjde en hel del - blev nästan chockad att jag orkade så mycket! Idag krånglar magen så jag missar kvällens boxning och morgondagens combat...... Jag och för mycket fibrer går inte ihop!

Vem här inne hade köpt LCHQ-boken?? Jag lånade den från biblioteket och läste den idag - jag gillar tänket! Så nu har jag beställt en egen - fanns massa recept som såg goooda ut!

MissKaos skrev 2012-02-08 18:41:33 följande:
    HEMMA!
    3 veckor i solen
    Träning: Japp! Gått på SATS klasser på hotellet Energy, Powerstep samt core. Och sprungit ett fåtal ggr. (i sanningen mestadels legat i blöt alt i solstolen och ätit glass..) Ska packa träningsväskan för imorgon blir det till gymmet, längtar eg ut och SPRINGA men det passar inte riktigt i morgondagens planering.
    Välkommen hem till kylan!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    jankie skrev 2012-02-09 19:15:45 följande:
    en bra hemsida med en massa övningar o dylikt hittar ni på

dintraning.se
    Jättebra sida!
    Beckaa skrev 2012-02-09 19:37:14 följande:
    Paulins nya bok
    www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173630...

Dock är jag personligen lite skeptisk mot hans trendkänslighet. Ena dagen är det farligt med lågkolhydratkost och nästa släpper han en bok i ämnet...
    Har läst flera som skrivit det... jag har aldrig hört talas om honom  tidigare. Men jag tycker det verkar bra iaf, det är precis så som jag äter utan att jag visste att det hade ett namn!
    MissKaos skrev 2012-02-09 19:52:36 följande:
    Så, en bild på mig. Testar om det fungerar.. Ska kopiera in en till om det gör det. Är nu inet taget för att "visa" kroppen men ja, ni ser väl ändå...
    Minns att vi skulle lägga upp bilder om vi ville!
    Äntligen en till, jag har känt mig lite naken här i tråden Eller om nu någon mer lagt upp bilder så har jag missat, och ber om ursäkt!

Du ser ut att ha väldigt smala lår....? Eller är det bilden som är vriden eller så? Du har lika bröstkorg som mig, lite benig och utstickande Menar absolut inget illa, så jag hoppas du inte tar illa upp....
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Beckaa skrev 2012-02-09 20:16:55 följande:
    Jag ifrågasätter nog egentligen inte själva upplägget, för jag äter ungefär så, men just att han vänder kappan efter vinden.

Han har varit känd som GI-förespråkare tidigare. Grattis till namngivningen av din diet :)
    Ha ha, tack...
    Tessou skrev 2012-02-09 20:00:59 följande:
    Jättebra sida!

Har läst flera som skrivit det... jag har aldrig hört talas om honom  tidigare. Men jag tycker det verkar bra iaf, det är precis så som jag äter utan att jag visste att det hade ett namn!

Äntligen en till, jag har känt mig lite naken här i tråden Eller om nu någon mer lagt upp bilder så har jag missat, och ber om ursäkt!

Du ser ut att ha väldigt smala lår....? Eller är det bilden som är vriden eller så? Du har lika bröstkorg som mig, lite benig och utstickande Menar absolut inget illa, så jag hoppas du inte tar illa upp....
    Du ser ut att ha rak kroppsbyggnad, som jag, inga höfter å så? Jag har dock fått lite höfter har jag märkt... Beställde shorts i stl 34 och jag fick inte igenom dom! Så nu väntar jag på mina nya i stl 36... är helt överlycklig!
    MissKaos skrev 2012-02-09 20:20:27 följande:
    ..och nej, jag tog inte illa upp... Det är ju kul att höra vad andra ser. Själv ser man juu sig i spegeln varje dag, och ja. Vad ska man säga? Same same lixom.
    MInndes dina bilder och passade på nu när jag hade lite bikinibilder att bju på .-D
    Får se om jag vågar lägga upp bikinibilder efter vår resa i Maj... då är jag förhoppningsvis inte lika blek som nu.. Och så får vi se om jag nåt mina ''magmål'' med rutorna...
    Mollly skrev 2012-02-10 08:11:04 följande:
    Jaha, då vaknar man återigen täppt i näsan och ont i ena halsmandeln. Hoppas det försvinner efter frukost, så jag kan åka och träna senare idagSkrattande
    Jag skulle nog inte träna om jag hade ont i halsen.. men alla gör som de vill!
    ELIAS 090326
  • Tessou

Körde 50 minuters träning på Wii Fit Plus idag... träning som träning!

ELIAS 090326
  • Tessou
    Busfröt skrev 2012-02-10 11:31:39 följande:
    Efter 4 dagar med gym och långpromenader blev det 2 km simning igår, underbart att få känna sig smidig för en gång skull.. Drygt 1 v kvar till BF nu, så sälen passar nog bättre i bassängen än på gymmet ;)
    Är så imponerad att du orkar och kan träna så nära förlossningen... Jag hade foglossning, så jag kunde knappt röra mig - fast det är  ju det bästa.
    MissKaos skrev 2012-02-11 19:41:08 följande:
    Vi har haft födelsedagskalas så här har det varit trevligt släktfirande med god mat och ingen träning alls! Imorgon ska jag ge mig i kast med skivstångspinning, har int ekört skivstång på nästan 4veckor eftersom vi har varit bortresta. Undrar om det finns ngn muskel kvar i kroppen..
    Undrar hur skön träningsvärk du kommer ha på Onsdag?
    Beckaa skrev 2012-02-11 21:44:27 följande:
    Jag har legat lågt med träning den här veckan pga känningar av medicinhöjning, men idag blev det en omgång, skönt! :)
    Härligt att få komma igång igen!

Själv ska jag dansa ikväll, wiiie! Hjärta Körde lite med Wii:n för en stund sedan, ska köra 30 minuter varje dag tänkte jag - samma övningar varje dag, så får vi se om det händer nåt med magen.. Det känns rejält redan från igår. Vet inte hur länge jag stod i plankan totalt igår.... 20-25 minuter kanske?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Velociped skrev 2012-02-12 08:43:33 följande:
    Vill ni ge mig lite tips? För knappt ett år sedan var jag vältränad och körde många och hårda pass i veckan. Sen blev jag sjuk och samtidigt gravid. Träningen hann inte igång igen innan foglossningar slog till så pass att jag knappt kunde gå.

För snart fyra veckor sedan kom min lilla dotter. Foglossningssmärtan försvann nästan direkt men kvar har funnits en stelhet/svaghet och lätt ömhet. Sedan tre veckor tillbaka promenerar jag varje dag. Nu mellan 2-4km om dagen. Jag känner fortfarande av ömhet över fogarna och lätt värk i nedre delen av magen men nu VILL jag verkligen börja med träningen igen. Men hur?

Jag förstår att jag ska vara försiktig med magen och kanske inte köra träning med mycket hopp. Men visst borde styrketräning funka? Om man börjar med 2*30 min/vecka och tar det varligt med mage/bäcken så borde det väl vara ok? Eller tror ni man kan börja hårdare?
    Tycker också det är bäst att vänta dessa 6 veckor - det är ju trots allt bara 2 veckor kvar! Men jag förstår att det kliar i kroppen på dig att få träna!   Du kanske kan gå lite längre promenader än du gör nu, och powerwalk:a (stavas det så? ) istället.
    ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!