Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2014-01-29 10:49:26 följande:
    Premiör för mig och Elsa imorgon. Mammacore. Utmaning bara att ta sig dit till kl 11 med rätt kläder etc. Och dusch i källaren på gymmet går inte dra ner vagnen. Får åka hem och duscha tror jag...
    Bebis sex veckor på lördag. Dax komma igång!
    Det lät kul, använder man bebisen som redskap?
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Tessou
    MissKaos skrev 2014-01-29 11:35:43 följande:
    Vet inte gick på sats med sonen där gjorde man det delvis. Vi gjordr även armhävningsr med bebisen under ansiktet. Minns att han tyckte det var roligt. Där var det ett bra sätt att komma igång igen! Tänkte göra det en gång och spinning en gång. Vid fyra månader får hon vara i barnpassning i stan.. längtar mest att springa... blir nästa steg att lägga till kort löppass på bandet och lite gym som ett pass.
    Min jobbarkompis fru är en av instruktörerna på mitt gym, och när de fått 1:a barnet hade hon ''babycirkel''. Tyvärr var vår son 2 eller 3 år då, så han var lite för stor... Men nu har de fått sitt andra barn för bara någon vecka sedan, och jag har BF om 20 dagar... Så jag hoppas hon kommer ha det även denna gång, det var tal om det iaf..
  • Tessou
    MissKaos skrev 2014-01-29 13:10:56 följande:
    Min isak är lija gammal som din E! Fldd 20090126. Man har glömt mkt!!
    Ska nu väcka fettsugen -ehh bebisen - sen ska vi gå till apoteket. Dom har inte skottat här. Kul. Väntade till em och hoppades.
    Oskottat = extra träning! Oj då, då har ni en nybliven 5-åring i huset... Och prick 2 månader före min Elias..
  • Tessou
    MissKaos skrev 2014-02-03 19:28:19 följande:
    Dag ett på olga rönnbergs träning för nybliven mamma gjord. Aj. Kommer inte kunna hosta imorgon. Efterkontroll gjord idag så nu är det bara att sätta igång. Köpte olgs bok ska försöka följa den!
    Berätta hur det går och vad du tycker efter några veckor!
  • Tessou
    MissKaos skrev 2014-02-06 12:29:11 följande:
    På väg hem efter mammacore. Dvs pass medbebis för mamman då. Hungrig! UtsUtsvulten typ. Minskat ner på kakor sötsaker. Äter istället konstant! Imorgon är det promenad enl mitt träningsprogram. Ävendammsuga. Städerskan är sjuk. Skit. Hatar att städa. Men det bränner väl bra..
    Vet du vad som gäller med badhus när man fått barn? När kan man bada/simma? Vi var till simhallen för några veckor sedan men sonen, och jag blev så himla sugen på att simma... Men har inga badkläder som passar för tillfället så jag får vänta tills bebisen kommit!
  • Tessou
    MissKaos skrev 2014-02-13 18:25:24 följande:
    Gjort 10 armhävningar på tå idag. Och sen 20 på knä med låda under ena näven. Och en j-a massa knäböj med en löjlig liten vikt. Röva ner under knänivå och armbågar upp.. det o div annat!! Status imorgon återstår att se. PW är planen. Grymt sugen på "riktig" träning nu.
    ..det får framåt iaf..
    Jag längtar också... Hoppas man inte spricker, så jag kan köra igång med min squats-utmaning ganska snart.... Men först måste skitungen komma...   Är faktiskt ganska nyfiken på hur du ser ut nu, du hade ju en ganska stor mage men har jag samtidigt gått ner en del i vikt...
  • Tessou
    Wilowa skrev 2014-02-13 20:10:35 följande:
    Wiihii jag har tränat hemma! Gäller att ta chansen när mina bihålor tillåter det. Ska till en läkare på önh nästa vecka, hoppas att få hjälp där. Vill egentligen träna på gymmet, men jag hinner inte nu med ett barn som tränar slalom och ett som tränar hockey samt en man som typ aldrig är hemma. Tröstar mig med att det nog är bra att smyga igång träningen igen hemma. Om en månad är hockeyn slut och som det ser ut även slalomen...skitväder!

Jag försöker se positivt på det hela just nu...många betalar dyrt för sandpeeling och lerinpackning, jag får det gratis på jobbet. Nej ärligt idag gick jag i strejk och tvingade barnen att klä av sig själva, gissa om jag blev populär? "Jag kan inte, den är smutsig" . "Nämen titta du kan ju visst själv!" Det är pedagogik på hög nivå det.
    Säger detsamma... vilket väder...! Jag har hoppats på att kunna åka lite längd när bebisen kommer ut, men det skulle väl vara rullskidor isf... Hoppas det går bra hos ÖNH!!
  • Tessou

Idag har jag BF, känner ingenting alls! Igår och även idag skiner solen så härligt, så om man hade orkat hade jag gått på en lång, härlig promenad.... Solig Gick iaf en kortis igår på några 100 meter! Skäms

• Tessou
    MissKaos skrev 2014-02-18 22:07:52 följande:
    Nej ven gjorde det på bf? Uppgiven möjligen. Min kom på +14..
    Ha ha, jag hade räknat med att gå över... Jag har ingen brådska faktiskt, den kommer när den kommer... Men helst inte 22:a eller 23:e för de datumen är upptagna!
  • Tessou

Tack snälla ni! Ja, jag hoppas vara igång med träningen så snart det går.. Jag har lite dvd:er hemma som man kan börja med, förutom promenader.

• Tessou

I Tisdags var vi ute och gick, 4 km blev det.... Det gjorde väldigt ont efteråt dock... Vart nog lite väl långt för mig som knappt rört på mig ordentligt sedan i December.. Obestämd

♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
  • Tessou
    MissKaos skrev 2014-02-27 08:45:17 följande:
    20min är lagom i början enl den där boken.
    Köp den. Resultat direkt
    20 min? Oops, vi var ute i några timmar.. men det var för att sonen gick själv.. Men det gick ju inte fort, det var ingen PW direkt..
  • Tessou

Träningsvärk i magen, efter sjukgymnastens övningar, det var det länge sedan man hade!

• Tessou
    Maria1982 skrev 2014-03-22 09:03:12 följande:
    Ytterligare fyra veckor...
    Vad duktigt!! Vad tränar du?
  • Tessou
    Maria1982 skrev 2014-03-23 15:57:24 följande:
    Jag kör bodypump, boxning, bodycombat, spinning/cykling utomhus, löpning och ren och skär styrketräning.
    Minst fem pass i veckan
    Som jag för ca 1 år sedan.. Nu är man en soffpotatis, typ... Men skyller på vår lilla nykomling - hon älskar att ligga på bröstet. Och då kan man inte göra så mycket annat än att titta på tv... 
  • Tessou

Tänkte lägga upp lite bilder jag med... Men var snälla, tänk på att jag nyss fått barn!

Dagen innan lillasyster kom.

Mjuk och degig mage, 1 dag efter förlossningen.

Bild från i Fredags (igår) då hon blev 5 veckor.

Hållningen är hemsk... Har fått övningar från sjukgymnasten, men med en liten tjej som älskar att ligga på mammas mage och sova, och vaknar direkt man lägger ner henne så är det inte lätt att ''träna''.. Vill bli stark igen, så jag kan tajta till kroppen (magen) igen!!
  • Tessou
    MissKaos skrev 2014-03-29 15:11:31 följande:
    Herregudkvinna. Hur kan du vara så fit efter fem veckor?
    Ha ha, tack.. precis sånt man vill höra när man känner sig mindre snygg! Har farmors ''bra:iga'' gener, lång och smal.. så det tackar jag henne för! Men det är inte roligt när man gå och känner hur det hoppar i magregionen..
  • Tessou
    k girl skrev 2014-03-29 15:40:27 följande:
    Ja, du ser grym ut Tessou! Tror inte att det tar lång tid för dig att träna upp dig igen, du ser ju ut att ha en himla bra grund.
    Tack! Näe, jag hoppas det går fort.. Funderar på att mäta lår och mage med jämna mellanrum.
  • Tessou
    Scratchy skrev 2014-03-29 16:08:03 följande:
    Bra jobbat alla! Kul att se bilder på er. Och extra mycket heja till Tessou.
    Tack! Inte för att jag gjort något..
    Emelie 1987 skrev 2014-03-29 16:56:29 följande:
    Jag hakar på den här tråden. Jag är en nybliven trebarnsmamma (sedan 5½ veckor) och jag har en massa extrakilon som jag försöker göra mig av med. Just nu ligger jag 15 kg över inskrivningsvikten.

Men jag jobbar på det, bebis och jag tar långa promenader tillsammans.
    Nämen tjena Välkommen hit!!
    MissKaos skrev 2014-03-29 20:20:10 följande:
    Min gravidmage vart minst dubbla din.
    Sen nuvarande? Dubbelhaka. Typ.
    olgas pass idag. Övat på att äta choklad. Grillat. Matat änderna ihop med sonen.
    Imorgon plankor o kortjoggen.
    Åh, så gott med grillat... det måste vi också få till snart! Ha ha, ser framför mig min gravidmage och en till påklistrad direkt efter...

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!