Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

Är det någon här som tränar eller har provat kettlebells?

ELIAS 090326
  • Tessou
    Gryndrömmen skrev 2011-10-23 18:50:48 följande:
    kettlebells är superskoj och givande
    Har du något bra tips på nån länk, med grundövningar och så? Vet ju att det finns 1000-tals på youtube, men vill gärna ha tips & råd iallafall! Tänkte nämligen köpa mig en kettlebell på Lördag då vi ska shoppa.... Har du någon hemma, hur många Kg isåfall?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Gryndrömmen skrev 2011-10-23 20:11:40 följande:
    jag har bara kört lite på gym med min pt
    Aha okej... vad brukar du göra för övningar? Har aldrig testat..... tänkte om övningarna har olika namn, som man kan söka efter på youtube....
    ELIAS 090326
  • Tessou

Hmm, denna träningsvecka började inge vidare.... Känner av lite i halsen, så jag avbokade kvällens Combat... [ Hoppas det är bättre imorn, har haft ont i gommen sedan fotograferandet hos tandläkarbesöket i Tisdags, så jag hoppas det är det jag känner av och ingen förkylning.

Fick mail om att mina proteinpulver är på väg... får se om de är goda eller ej!

ELIAS 090326
  • Tessou

Idag har även jag tränat! Blev inget igår pga halsen, men tror faktiskt det är en visdomstand på väg upp och inte vanligt halsont...

Hämtade ut mina proteinpulver idag..... beställde från 2 olika sidor för gymgrossisten hade slut på ena (1,8 kg) och tur var väl det...... Det andra stället hade bara 0,9 Kg så jag jag tog det och JISSES vilken BAUTA-BURK! Dum fråga kanske, man vilket slags mått ska man ha.....? Tänkte dock börja nästa vecka, den 1:a November så blir det lättare att komma ihåg när man började..

ELIAS 090326
  • Tessou
    godisgrisen skrev 2011-10-27 20:52:11 följande:
    jag mår inte heller bra, har nog överdoserat frukten denna vecka, sitter nu med totalt tvärstopp i magen hata hata hata IBS mage Har ätit en påse torkade fikon och druckit massa vatten idag väntar bara på att det ska "lösa" sig.......
    Hur vet du att du har IBS? Uteslutningsmetoden...?

Jag har också problem med magen, men de har inte hittat nåt hittills... så hittar det inget antar att jag får leva med IBS..... Har du testat ''medicinen'' som finns med det?
    ELIAS 090326
  • Tessou

Har inte tränat sedan i Måndags kväll - har varit magsjuk.... Kräks Hade tänkte träna imorn, men vette 17 om man orkar - är helt slut i kroppen..... Ska iaf jobba imorn igen, får se om man blir piggare av det och orkar träna!
    Om inte, lär jag få lite ''träning'' på Lördag iaf - för då ska jag ut å ''festa''! Skriver ''festa'' eftersom jag är nykterist  - men att skriva ''ut och dansa'' låter som att man är en pensionär....

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-11-03 20:14:52 följande:
    Äh, jag gillar med att dansa nykter

Magjuka är ju helt vidrigt!

Jag mår bättre nu. HAr tråååååkigt. Skulle kunna ge mig ut och springa, men jag ska vila idag med! Så jag inte får lunginflamation eller nå´t mådde ju skit på fm. Men nu på kvällen känns det bättre. Borde ställa mig och stryka med *orka* Borde en massa, men jag kokar ägg istället och ska göra lite kvällsmat. Tidigt i säng! Imorgon blir det träning *längtar* Synd att man måste vara på jobbet. HAde nog kunnat tänka mig att drälla runt på gymmet bra länge annars. Är ju såklart inte 100% så det kankse är tur att det inte blir så. Nåja. Hoppas kroppen tackar för 2 dagars vila med att bygga starka muskler åt mig!
    Ja visst är det... jag har inte spytt nåt, men det andra räcker gott och väl det med!

Jag tänkte ju börja med mitt proteinpulver 1 November, men vågade inte ifall jag skulle må illa av det - så jag inte klarar av att äta det igen sen. Så jag ska nog börja 1 Januari istället.. inviga det nya året med att bygga muskler!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-11-03 20:49:44 följande:
    Eller så börjar du på måndag...
    Du har ju säkert (tycärr) tappat lite av magåkomman så såfrot du börjar köra igen så kan kroppen nog göra med lite protein..

Själv lurar jag på att gå till apoteket på månag och göra en ny kroppssammansättnignsmätning.. Fick en shysst kommentar ommin "snygga deff" i bastun i tisdags *rodnar lite* Vi ska ha en godisfri helg, så det kunde ju vara skojj att se på måndag..
    Vad menas med ''snygga deff''?? Kan ingenting om tränings-språket - jag bara tränar! Var på Combat idag, gick bra men tycker det är läskigt när kroppen gör allt den ska, men att huvudet är som i en dimma...

Ja, eller på Måndag.... fast 1 Januari är helt klart lättast att komma ihåg!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-11-04 19:44:26 följande:
    *s*
    Definition av muskler, alltså att man "tar bort" lite underhudsfett så dom syns. Eller hur man nu ska förklara.

Varför är huvudet i en dimma?

*ler* MInns du inte att börja på måndag?
    Hur tar man bort det? Känner mig helt blåst.... Jag kan känna så ibland, när jag haft ont i huvudet eller liknande.. att jag inte har ont i huvudet men kan se lite suddigt eller så...

Ha ha, njaa...
    ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!