Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2012-03-03 20:41:41 följande:
    Nej. Bara om jag skulle känna av det mkt. Annars är det att leva som vanligt, fast lyssna lite extra på kroppen.
    Okej, du ska inte lägga om kosten eller liknande? Bra att det inte var så allvarligt, men ändå tråkigt att ha problem.

Nån mer som kikar på Vasaloppet? Nån här som åkt det? Jag är riktigt sugen, jag är INTE bra... jag åker bara  för skojs skull... Men nångång vill jag åka det, ''bara för att''... Jag invigde morgonen med lite plankor,  crunches och övningar på Wii:N....
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-04 14:20:05 följande:
    Det är tuffare att bära kassar än man tror

Ja... träningsrapport då:
    Fredag: LITE styrka (lat, hade ingen energi) ca 30 min + spinning.

Lördag: 14km löp  sub 90. Börjar tror på gbgvarvet!

Sön: SKulle ha gått på ett pass, men det funkar inte karln ska spela tennis. Det blir en vända till gymmet senare: Tror jag ksa köra 30 min CT + styrka (funtionella övningar mest + ben) + 30 CT alt rodd. Jag vill vila knäen från löpning, och nu blir det ju inte skivstångspinn denna helgen heller som planerat..
    HAr haft en släng förkylning i veckan, så kanske är det därför allt har tagit emot?

Veckan som kommer ska maken resa en del så det blir en lugnare återhämtningsvecka tror jag, eller inte...
    Måndag -vila
    Tisdag -löpning (14km)
    ONsdag -HIT + 6 km löp på bandet
    Tors -vila (yoga/stretch hemma?)
    Fre - EVT transportlöp 10+10km
    lör-vila (vill eg lägga in 5km löpning här men det lär inte jag orka..)
    sön -skivst/spinn

Ehhh... lugn och lugn.. Men jag Hde velar springa en gång till. Vi får se om planeringen håller!
    Jaa, det lät ju lugnt.... Jag tänkte ta det lugnt: cirkel på Onsdag,  CXWORX på Torsdag, cirkel och/eller dans på Söndag. Vill inte ha så mycket kondition i början om jag inte är helt 100 i kroppen...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-05 17:15:12 följande:
    Vilodag!
    Har cyklat tor till jobbet och till ett möte, vilket ger ca 2h cykling idag..
    Vill också cykla, men  min är fall-färdig, ska spara ihop till en bättre nu till våren.
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-05 20:12:16 följande:
    Allt är bättre än inget. Och man kallar väl februari för vabruari av en anledning!
    Kan du göra någonting och var nöjd med det? Typ promenader etc?

Jag köpte min på rea för ett par år sedan. Cyklar massor! Det är jättebra Tror det är en anledning till att jag har så bra kondition.

Lite ömma knän, ska kleta in dom med voltarengel i kväll och imorgonbitti. FÖr imorgon vill jag SPRINGA!
    Jag har också bra kondis, är väldigt uthållig. Fast vi får se när köpet blir, åker utomlands snart + att jag behöver en större bil....
    ELIAS 090326
  • Tessou

ÄNTLIGEN har jag tränat igen - 3 veckor sedan sist! CXWORX blev det! Trodde inte jag skulle bli så svettig som jag blev, särskilt inte när det bara var 30 minuter... Gick dit och cyklade hem..

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-09 21:35:58 följande:
    Ja, men det är ganska tufft.

Bort med fett och det mesta av kolydrater. Ät de kolhydrater du vill ha på fm, typ till frukost. Bort med mellanmål! Ät DIREKT efter träning 20gr protein 40 gr snabba kolhydrater.
    Frukost tex gröt + 1 ägg. Ingen sylt! Bär i gröten. Minimjölk.
    Lunch, tex sallad med räkor+ ägg eller skinka etc. Kankse lite bönor (kikärtor) med, det räcker som kolhydratkälla.
    Väljer du sushi etc ta en stor port och plocka bort 1/2 av riset. Kankse lite bönor (kikärtor) med, det räcker som kolhydratkälla.
    Middag: LITE pasta max 1/2 port + dubbel port av proteiner (tex kyckling, fisk) rejält med grönisar.

Innan du lägger dig: En proteindrink.

Sen är det HÅRD träning som gäller. Gärna pass upp emot 90min, helst varje dag..

Du kommer vara hungrig. Men det fungerar.
    Det där skulle jag aldrig klara... jag är jämt hungrig (äter frukost - frukt - lunch - frukt - middag - frukt och macka!) Jag kan inte äta innan jag lägger mig, senast kl 19:30 vill jag ha ätit upp - lägger mig runt  22:00. Annars kan jag inte göra ''mina behov'' på morgonen efter sen...

Är det någon här som gjort/gör egna bars?
    Jag gjorde igår! En himla massa olika nötter, torkade blåbär och aprikoser, och honung. Det blev inte så fast eftersom jag inte kan ha ägg(vita) i. Men det funkade och blev ätbart iaf! Funderar på att ta med en imorn och äta mellan cirkeln och dansen, det är 15 minuter emellan passen. Dock är jag rädd för att börja må illa, få håll eller liknande - har lätt att få det pga min krångliga mage. OM det ens blir någon cirkel.. är reserv 8........ Hoppas det blir soligt imorn så folk vill vara ute istället! Solig
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-10 19:49:34 följande:
    Beror väl på hur man ser det. MInst 1,2gr protein/kg kroppsvikt. JAg brukar lägga mig runt 2g om man sak försöka deffa. MINST!
    Om man läser i skolan (nutrition på högskolan) så brukar man räkna med 10% mindre kcal än vad man gör av med i snitt. Man ska ALLDRIG ligga under 1500. 
    Om det är mkt träning, beror på hur man ser det. För mig är det lite. Jag tränar 5-6 dagar/vecka + att jag cyklar till/från jobbet (10km enkel) och mina pass är sällan under 90 min.
    Tillskott av proteindryck brukar man säga går vid 4ggr/vecka.
    Brukar du springa till jobbet nånting? Tänkte du som gillar att springa mycket...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-10 19:55:05 följande:
    *s*
    Manmåste hitta hur man vill göra och vad som fungerar. JAg har kört nån sån idiotkur sas och det fungerar. Men det är ju jobbigt såklart. Man mår inte bra av det.
    Äta mellan passen? Varför? Du lär bara få magont, och så hämmar du fettförbränningen.. Bättre att äta efter! Jag hade föredragit ngt med mer proteiner i. Men det låter gott!
    Tänkte också det, jag kommer ju få magknip om jag äter emellan. Och det är ju inte 2 fysiska pass, det fysiska är sist. De flesta äter ju banan emellan, men jag tål inte det och tänkte att nötter kanske funkar. Men nja, jag vet inte... jag låter nog bli helt och äter efteråt.
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-10 20:05:14 följande:
    Hem har jag gjort det Lite bekymmersamt dock, har haft för mkt i ryggan (knäna tar stryk). Löser sig enkelt nu när skor etc blir lättare.
    Ska testa att springa dit på tisdag OCH hem!  Ska bli spännande att se om det fungerar. Problemet där är att jag börjar så s***a tidigt och jag klarar inte att springa så långt utan att äta innan. Nåväl, ska pröva på tisdag..
    När börjar/slutar du? Ja, gör ett försök annars kan du inte veta! Är det ingen på ditt jobb som bor nära dig? Då kan du ju åka dit/hem med personen och springa dit/hem? Eller hemifrån den personen om det är någon kilometer ifrån...
    ELIAS 090326
  • Tessou

Fick plats på cirkeln, så idag blev det dubbla pass! Ledaren körde rejält med oss och tog bort alla ben ''stationer''...... Jag som tycker det är så skönt när man kommer dit, så jag kan vila min axel... Är så skönt mör i armarna nu. Dansen var grymt kul, men min första gång på det nya passet, så det blev nåt fel här & där....

ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!