Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2012-03-29 19:48:59 följande:
    Skönt Pump är fina grejjer, och nu när det är så gott ute är det ju skönt att röra på sig ute med.

Vaderna är inte så stort problem, men framsida lår *aj* körde ju skivstång igår och det svider idag. Nåja, bara att inse att det kommer vara så det känns ett tag.. Intensivuppbyggnadsfas får göra lite ont Knäna däremot! Klarar sig bar nu -skobytet hjälpte!

Vi har en stegtävling via jobbet (tappa.se) jag ligger högt upp på "topplistan" av alla människor som är med. Men H U R lyckas en människa gå dubbelt så många steg som mig? TOm IDAG? Jag har ju löpt ganska långt, gått en bra bit för att köpa luncg, hämtat på dagis... Hur hinner man arbeta då?

Snart sängen för mig, kvällsmat först bara. Kan inte förstå hur hungrig jag är idag!
    Hemma! 3,5 km blev det, det var jätteskönt ute!

Hur många steg har du tagit idag?

Det kan ju vara en brevbärare eller liknande som har mer än dig? För några år sedan fick vi stegräknare på jobbet för att kolla på skoj, det är en som bara har trappor och massor med 8:a våningshus.. han fick en hel del. Jag cyklade då, och det räknades inte så jag fick inte så mycket - även om jag tyckte då att ett tramptag borde räknats som ett steg!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-29 20:17:40 följande:
    Här räknas även cykling! Ja, det klart det skulle ju kunna vara så... dryga 45.000 steg idag. Fast det känns lite snålt efter att ha sprungit 23 km(drygt) och jag går ca 5000 på jobbet/dag + kite hemma. Så förutom löpningen ca 7000
    45 000 är inte illa...

Idag har jag vilodag, det känns rejält i kroppen efter Onsdagens box, Torsdagens pump, och gårdagens hårda cirkel... Imorn blir det dubbelt igen dock! Har dock ''ont'' i höger överarm.. vet inte vad jag gjort. Är liksom öm på nåt sätt, känns inte riktigt som träningsvärk. Kände det igår på cirkeln, att jag inte orkade så mycket som jag ville.
    ELIAS 090326
  • Tessou

Hej alla, har ni hunnit bli lurade idag? Jag gick in på Facebook och såg att sambons (och min, men mest hans ) kompis ändrat sin status från gift till singel....... vad 17 tänkte jag, sen såg jag en tjej som kommenterat om det var Aprilskämt DÅ kom jag på det och blev så lättad!

Tog nyss två magbilder... Har bestämt att jag ska göra en massa plankor varje dag under April. Vi åker utomlands i Maj så då vill jag vara (ännu) fastare! Men vet inte riktigt hur många eller hur länge jag ska göra... 20 minuter som minst, orkar jag mer så är det bara ett plus... Man behöver ju inte göra alla samtidigt!

Rensade lite sommarkläder igår, 10 st shorts och lite längre byxor som slutar nedanför knäna åkte ut på Tradera! En del fick jag knappt igen knappen på, andra kunde man knappt andas i och de flesta satt alldeles för tajt på låren! Visst, det var både XS och allt från 152-170... men ändå, jag har blivit större vilket är mitt mål!

16 April ska jag kolla vikt, fett, muskler och sånt... ska bli spännande!

ELIAS 090326
  • Tessou

Har testat Kettlebells idag..... herregud, det värker REDAN i mina underarmar! Hur 17 ska jag klara av att ratta bilen på jobbet resten av veckan? Cool Det var inget roligt pass, som Jam & dans, men det är bra träning. Ska  nog fortsätta gå på det. MEN jag måste köpta handskar och handledsskydd... jag ''flippar'' tillräckligt med handlederna på jobbet....

ELIAS 090326
  • Tessou

Igår var jag på combat, har inte varit på det på nästan 1 månad. Idag har jag rejäl träningsvärk, undrar hur det blir imorn? Skumt att jag får det av combat, men inte av alla cirkelpass... Nu har jag vila till på Tisdag, känner av lite i halsen.. hmm....

ELIAS 090326
  • Tessou
    Linda1976 skrev 2012-04-08 08:17:06 följande:
    I fredags SPRANG jag lite på bandet på gymmet. Jag SPRANG!! Inte länge, och inte långt. Och det är ju inte mycket att skryta om i denna tråd, precis. Men man måste ju börja nåstans
    Duktigt!!

Här blir tärningsvärken värre och värre... har sååå ooont i baksidan av låren så jag kan knappt sitta! Överarmarna värker och även ryggen. Brukar gilla träningsvärk, men denna gång är det svårt att veta om man ska ligga, sitta, stå.....
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Mollly skrev 2012-04-08 18:07:44 följande:
    Om en vecka har jag ny mätning med min PT. Det ska bli spännande och se om det har blivit någon skillnad.
    Vägde mig igår, hade gått ner 1kg. Inte direkt min tanke, borde jag inte gå upp om jag får muskler. Ser ju själv att jag fått en rätt bra muskler Skrattande

Men idag har jag ätit på tok för mkt godis på jobbet.  Det får bli fettsnålt denna veckan. Mkt sallader. Vill ju ha ett bra resultat.

Vill träna så mkt det bara går denna veckan. Det får bli iaf 4 styrkepass, minst en promenad om dagen.. Nu jäklar.
    Spännande! När var du där senast?
    ELIAS 090326
  • Tessou

Hemma efter ett grymt kul box-pass!! Härligt att bli såå svettig, ha ha! Har inte skrivit på länge, det går i ett varannan vecka här hemma (särskilt då jag slutar 16:15) då sambon jobbar eftermiddagen. Elias har haft feber i några dagar... han är såå trött på kvällarna men såfort jag ska gå ut ur rummet så ropar han ''mamma!!''..... Igår hann jag inte göra matlåda till idag, så gick upp extra tidigt och lagade lunch, ha ha! Ska ta en vilodag imorn och bara andas...

ELIAS 090326
  • Tessou

Hej! Var och mätte mig idag istället, gick ändå förbi där när jag skulle till apoteket.

Vikt: 53,8 (-1,2)

Kroppsfett: 21,9% (+0,1)

Muskler: 31,4% (-0,7%)

BMR: Mättes ej?!

BMI: 18,0 (-0,4)

Fettnivå: 2 (+-0)

Är riktigt BESVIKEN! Jag var så säker på att få ett bmi som är normalt - alltså 18,5%. Killen som mätte sa att egentligen har jag ju ökat på allt, men eftersom att jag hade mina tunga jobbkläder på mig sist så borde jag inte haft så höga siffror då som vågen visade. Så jag borde vara nöjd, men det är jag inte.... Jag ser ju bara en massa minus - MEN jag ser ju på min kropp att jag är större. Så det är bara att kämpa ännu mer till Augusti då jag tänkt mäta mig igen!

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-04-12 17:49:51 följande:
    Basal metabolismen ändras inte så mkt. Grovt kan du räkna 27kcal/kg kroppsvikt.

Bara att köra hårt! Låter ju som om du lyckats änd`å?
    Njaa, lite både och kanske? Kom på att jag varit sjuk nästan hela 2012... först kräksjuka  och sedan influensa med hööög feber! Så det kan nog ha gjort sitt.
    ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!