Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

Är så himla mör i kroppen efter gårdagens cirkel, så jag skippar träningen idag. Men jag fick en del träning idag iallafall - massor med trappor på distriktet jag körde (jobbar som brevbärare, om jag inte sagt det tidigare?) Tänkte göra lite övningar på Wii:n när sonen somnat.

ELIAS 090326
  • Tessou
    Beckaa skrev 2012-03-12 18:49:27 följande:
    oj, då har du kondis! Cyklar du eller åker bil?

Jag simmade en timme i bra tempo. Jag brukar simma en km på typ 25 min, så ungefär 2,25 km blev det. Jag räknar aldrig längder, skönare att bara simma på och bara hålla koll på klockan.

Jag hoppas bara att min överansträngda fot vill bli glad snart så den kan följa med ut och springa. Det kändes fel i hela kroppen att gå till simhallen på en av de första riktiga vårdagarna, men men.. fick min träning i alla fall!

Nu ska jag äta lite nötfärsbiffar som jag hällt i oliver och fetaost, sallad till det.
    Jag både cyklar, åker bil och moped/clubcar... Dock var det länge sedan jag cyklade sist. Men jag har massor med trappor, så det gör inget....

Skulle ha tränat både igår och idag, men känner mig så seg i kroppen så jag avbokade. Var supertaggad igår kväll och imorse över kvällens box. Men sen kom posten och det var MASSOR..... Jag brukar åka ut senast kl 10 - idag åkte jag ut 11:30....... Så då tappade jag lusten totalt! Men på Fredag har jag tänkt gå på cirkel. LEler jag SKA GÅ.....
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Beckaa skrev 2012-03-14 21:44:54 följande:
    smidigt att få vardagsmotion i jobbet! Det mest aktiva jag gör är att stå istället för att sitta vid skrivbordet samt emellanåt bära både laptop och projektor. Får kompensera desto mer på fritiden :)

Idag stod armar och axlar på schemat. Kom dock på efteråt att jag glömt en av de planerade övningarna, men hey, snart dags för axlar igen så det spelar nog ingen roll.

Två träningsdagar till innan vilolördag. Bara att köra på :)
    Tyvärr är det bara 2 cykeldistrikt kvar.. Han som har längst att cykla cyklar ca 15 km/dag. Vi gjorde mätningar för några år sedan, om där jag gick då var ca 11 km har jag för mig.
    MissKaos skrev 2012-03-16 20:57:26 följande:
    Imorgon är med bra!

Dagens träning:
    2km uppv jogg
    Stretch/töjj enl sjukgymnastens rek
    4x100meter stegringslopp 2 min jogg mellan
    5x 400meter intervaller 2min joggvila mellan.
    2km nerjogg

Totalt 9km på ca 50min, ointressant med tanke på att det var intervaller.

*nöjd*

Men sablar min kropp Träningsvärk!
    Träningsvärk gillar jag, då känns det att man tränat!

Jag var på cirkel Xtreme igår... ökade en del och det kändes bra! Denna gång var ben med - sist var det bara armar, och jag blev helt slut i min onda axel och skuldra! Började med massa upphopp, benböj och armhävningar. Efteråt gjorde jag och sonen pizza som jag gjorde deg till innan träningen Tungan ute medan sambon var ut med jobbet..
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-17 21:57:01 följande:
    Pizza är alltid gott! JAg h ar kommit fram till att det kan var väldigt bra mat om man gör själv med en massa skinka och grönsaker och magrare ost. Gör man den rund ser den ut som en kostcirkel..

Lyssna på kroppen!

Ny springskor inköpta! SWICHHHH :-9 Lätta, sprang 8km på 43. INga värdsrekord men det kändes bra! Och jag är ju rätt seg i benen..
    Jag har inte ätit köpe-pizza på flera år! Hemmagjord är absolut godast, enligt mig! Då kan man ha på vad som helst och hur mycket man vill! Jag mår illa av för mycket vitt mjöl, så jag har grahamsmjöl, dinkelmjöl och lite vetemjöl - man blir väldigt mätt! Tungan ute Vad blev det för skor?

Har träningsvärk sedan cirkeln i Fredags (härligt!) och ikväll är det dags för dubbla pass - cirkel  & dans!!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-21 19:31:01 följande:

Rakt in i väggen!

VAD är nu detta? Orkade knappt lyfta fötterna från marken idag. Skulle spinga en lugn tur på ca 13 km. Blev "bara" 10 och jag orkade knappt jogga sista biten hem. Benen känns som om jag hade cementskor och sprang i djup blötsnö. Inte ngn höjdare inför seedningsloppet på söndag. Ska nog ta en X-tra vilodag imorgon. Kroppen känns fortfarande jättejättetung och då ffa benen. Känns som om någon har drogat mig ungefär. Det var skitjobbigt att cykla hem från jobbet, jag trodde bara att jag behövde pumpa cykeln  & att jag ahde motvind. men det var nog mina ben det var fel på. Tips, någon?

MissKaos skrev 2012-03-21 20:48:15 följande:
    Ja, imorgon blir det ju vila..  Kommer inte orka ngt annat gissar jag. Sitter i soffan -ser knappt skärmen. Är inte van vid detta. Är van vid en kropp som orkar, som jag kan pressa vid behov etc. Funderar på vila imorgon, lätt kort jogg på fredag (vill inte stelna till innan loppet) massa stretch  och ett bad kanske? Och vila på lördag. Inget vin eller annan alkohol fre/lör så kroppen verkligen FÅR vila. Har nog sprungit endel trail det sista -det sliter betydligt mer än asfalt och eljusspår. Inte "riktig" trail kankse, men småstigar, rötter och sten och end el på klipphäll etc. Mkt uppför/nerför. SAmt haft en sjuk liten kille att ta hand om...

Men irriterande är det!

Fick ärets antikomplimang idag: Är du gravid.. Folk är så smarta! Nej, jag är förstoppad blev mitt (ngt sura) svar. Haha, den bara kom! Skulle väl inte sitta och tjata om min uppladdning för en halvmara om jag var gravid heller? Eller berätta om det goda rödvinet i helgen *suck*
    Håller med, tror också du måste vila lite... svårt, jag vet! När var loppet? Ha ha, vad sa personen då när de fick ditt svar?
    Kalasbraigt skrev 2012-03-21 20:39:50 följande:
    Kommit igång med träning sen 2 veckor. Fitnessfighten, så himla kul. Redan 3 kg minus och -1,5 cm runt överarmen! Så stolt att jag har en liten kula nu :)
    Härligt! Det är så skönt att komma igång efter ett uppehåll, och känna att man orkar!!
    Beckaa skrev 2012-03-23 07:15:23 följande:
    Har en vän som gjorde det misstaget en gång. Hon jobbade som mäklare och visade en lägenhet för ett par som enligt henne var uppenbarligen gravida och sa att det var ju passande med en lekplats utanför.. Efter att ha förstått misstaget gjorde hon upp en mental regel att aldrig gratulera förrän barnet är ute eller personen ifråga berättar. Man gör nog bara det misstaget en gång :)

Igår blev det simning. Nu är mina knän trötta (hur kan man ha ont överallt inom loppet av en vecka?) men hoppas kunna köra styrka för överkroppen i eftermiddag.
    Ha ha, ja jisses vad man kan klämma ur sig! Jag har aldrig gjort det, tack & lov! Men mamma frågade min kompis för nåt år sedan om hon också var en i mängden som skulle ha barn - jag hade nyss fått Elias och hon hade en stor pösig jacka, som hon aldrig brukar ha annars...

Idag är jag hemma med VAB - sonen har ögoninflammation, stackarn kunde inte öppna ögonen imorse! Sitter och PINAR i mig bovete-gröt..... trots massa kanel, hallon, blåbär och björnbär och saft att skölja ner med så känns det som att allt ska komma upp! Har redan ätit frukost en gång idag (trodde ju jag skulle till jobbet) men tänkte jag skulle testa.. ingen bra idé.... Kräks
    ELIAS 090326
  • Tessou

Var på ett tungt & drygt cirkelpass, sitter och vilar magen efter maten. Känns redan i mina axlar... 2 x 30 sek och 60 sek's dropp.... Inte så tungt som det brukar kunna vara på Fredagar, men jag känner av gårdagens pump!

Mollly skrev 2012-03-23 18:23:14 följande:
    Idag blev det vila för mig. Mina benhinnor hade så galet ont i går när jag tränade. Hoppas kunna träna imon igen. Dock har jag blivit snorig som bara den och nyser hela tiden. Det kan dock vara pollen lr liknande som  spökar.
    Är så himla glad att jag tål all pollen, det måste vara hemskt! Dock är jag överkänslig mot en del föda istället...
    MissKaos skrev 2012-03-23 18:56:50 följande:
    6km lugn löpning på bandet. 3x100meter intervaller. En biceps, en triceps, en axel och lite planka och några armhävningar rejäl stretch. Ett lätt pass mao. Har ont i ryggen, skit! (har en gammal skada -diskskada- Trött och seg och benen är stumma *suck* Lopp på söndag, jajamensan..
    Det går nog bra på Söndag ska du se... hur långt var det nu igen?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-25 17:14:15 följande:
    YEYYYYYYYYYYA!  Gjorde seedningsloppet (10km) på 48:10 och tror Akraka har rätt. JAg ska ner under 2h på varvet om det ska vara en utmaning.
    Imorgon påböjas hårdträning inför den stundande halvamaran med ett 8km lung distans på lunchen -efter ett tandl besök. Ska deffa ner 2kg (om jag kan) och hoppas tjäna sekunder på det.

Mitt mål var ju under 50min, så jag är SÅ stolt nu. Löjligt eg, över ett lopp.. Med idealiska förutsättningar lättsprunget inga backar etc..
    Klart att du ska vara stolt, om du kom under tiden du ville!!! Jättebra!

Jag är SÅ GLAD att slippa pollenallergi... sambon är allergisk och han har de inte lätt.
    ELIAS 090326
  • Tessou

Idag har jag & sonen varit ute på en långpromenad - 11 km blev det. Han var sååå duktig och gick ett helt varv runt sjön alldeles själv - spåret är 2,5 km! Han är 3 år (idag faktiskt!!).. Själv behöver jag nya skor, det känns inte som att de är någon häl eller trampdyna i skorna... det känns rejält nu!

ELIAS 090326
  • Tessou

1 timmes box avklarad! Det känns i axlarna vill jag lova......

ELIAS 090326
  • Tessou

30 minuters pump avklarad! Har nyss ätit och funderade på att duscha, men jag ska nog ut och gå med sonen (när maten sjunkit ner) istället. Så får det bli dusch sen istället. Han sitter och halv sover i soffan - så går det när man vägrar sova middag. Imorn ska jag jobba - blev en kort arbetsvecka!

MissKaos skrev 2012-03-29 15:42:54 följande:

Hemma!

10+13km löpta.

Trött och lite öm, men ganska nöjd

Jag riktigt känner hur hon det gör i vaderna...
    ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!