Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2011-11-30 20:32:30 följande:
    Antagligen. Lär väl bli så. TRÅKIGT!!
    Sov dessutom till 10:30 idag och är redan trött. Ska försöka hålla mig vaken över Grey´s anatomy det enda jag följer på TV.
    Äter vitt bröd med smör och skinka.. Tom det gör ont i magen. Funderar på att testa med en glass strut. Vi har nån vanilj med blåbärssylt i frysen. Är som småhungrig men det gör ont och magen blåser upp som en ballong så fort man äter. Vitt bröd fyller ju inte heller.

Kankse kan man hasa runt kvarteret imorgon?
    Hoppas magen blir bättre snart...!!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Molly;
    Beklagar sorgen...

När ni andra har vilodagar, gör ni ingenting alls då som har med träning att göra?
    Jag har vilodagar på Torsdagar och Lördagar, men har sedan 1 December börjat göra situps, crunches, benlyft och cabel crunches - 3 x 30 st/ ''grej''... Men förutom det gör jag inget!

På Lördag ska jag testa Pumpen... tänk om jag gillar det? Då blir det ju bara EN vilodag.... FAST dansen och Jam:en är inte så ansträngande (har bra kondis) så det är ju typ som att vara ute och gå, med lite skutt och sånt... ha ha!
    ELIAS 090326
  • Tessou

Hej alla! Idag har jag varit till vårat Hälsocenter och vägt mig, de har en våg där de mäter muskler, kroppsfett, osv... Både han och jag blev nöjda!!! Så här blev det denna gång!

Vikt: 55 (+2,3)

Kroppsfett:
    21,8% (+0,3)

Muskler:
    32,1%  (+1,2%)

BMR:
    1308 (+19)

BMI:
    18,4 (+0,8)

Fettnivå:
    2 (+-0)

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-12-15 21:30:20 följande:
    Oj! Imponerande, men du är osannolikt smal med det BMI:t. Jag ser sjuk ut om jag går ner på ett så lågt BMI.. -läs in lite avundsjuka då jag säkert hade sprungit snabbare med liiite lägre vikt.
    Fast han sa också att det var nog lite miss anvisande, eftersom jag hade mina jobbkläder på mig som väger minst 1 kg. Men vi får väl se i April vad vågen visar då. Oavsett så har jag ju gått upp på allt, även om det inte stämmer till 100% efter dagens mätning. Sist jag mätte mig var i Augusti, de resultaten är inom parenteserna,

Jaa, jag är väldigt smal - inga kurvor alls, utan som ett rakt streck! Jag är ''mannekäng smal'' det är väl det ordet som beskriver bäst. Får man fråga vad du  har för BMI?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-12-15 21:41:28 följande:
    ..fast jag ligger på en fett% runt 12-15 å andra sidan..
    Hur kan du ha så lite?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Mörksuggan skrev 2011-12-15 21:51:44 följande:
    Hej på er!
    Har bara en liten fråga till er. Ni kan inboxa mig om ni vill ifall detta kanske upplevs lite OT.
    Väntar mitt och min sambos andra barn. Beräknad till 27/1. Har bestämt mig för att verkligen komma i form efter denna graviditet (som troligen är min sista). Tog aldrig tag i det riktigt efter att vi fick vårt första barn. Nu kommer det ju iofs inte vara mer än 16månader mellan dem så det var väl aldrig aktuellt med någon hårdträning där emellan då jag antingen har ammat eller varit gravid men men...
    Nu har jag bokat in PT-online hos Olga Rönnberg (med start 20/2) och ville bara höra om någon av er har erfarenhet av hennes träning? 
    Jag undrar detsamma, så hjälper dig att puffa!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-12-16 17:14:38 följande:
    JAg tränar ganska mkt löpningn och dessutom cyklar jag till jobbet varje dag. Kombinerar med skivstångspass. Och sen har jag varit rätt extrem på kostsidan -säger andra. Jag tycker att jag äter gott.. Mycket proteiner och relativt lite kolhydrater och fett. Inte så lite att det blir "knäppt" dock. Fikar på fredagar. Äter lite godis på helgen. Är inte så förtjust i alkohol.Det, och genetiska förutsättningar gissar jag.

Dagens träning:
    Ett pass i gymmet, focus ben och bål men kört igenom hela kroppen + spinning medel.

Hoppas påa tt köra två löppass i helgen. Ett kort på ca 6km och ett på ca 10. Om jag tidsmässigt får till det så har jag även denna vecka gjort 40km i spåret
    Ja, det där med gener är intressant! Mamma och mormor var smala innan de fick barn,  sen gick det utför! Mamma är normal/lagom, och min mormor (vila i frid!) vad ganska så tjock.

Jag har ärvt farmors figur, lång och smal som en sticka!

Idag har jag (och sonen) skottat lite snö från parkeringen - lite uppvärmning inför kvällens danspass! Igår var jag på BodyPump, men känner inte av det lika mycket som förra Lördagen - jisses vad ont jag hade Må+Ti... Dock tog jag mer vikter igår.... jisses vad benen och armarna skakar, men det är kul och jag har en skön, matt känsla efteråt!
    ELIAS 090326
  • Tessou

Jag vill också träna......... men gjorde illa mig i ryggen i Söndags då jag skottade snö! Har inte tränat sedan i Fredags, och det kryyyyper i kroppen på mig - fast jag har ju fortfarande ont!

ELIAS 090326
  • Tessou

Hej alla! Har inte varit inne på ett tag, så får väl önskar er God Jul i efterskott - och Gott Nytt År såklart!

Tränade Ti-To denna vecka, har inte tränat på 1,5 vecka innan de eftersom jag gjorde illa ryggen. I Onsdags testade jag boxning för 1:a gången - jisses vad kul det var!!! Jag har aldrig svettats så mycket i hela mitt liv, tror jag.... ha ha! Hon jag boxades med hade tränat det på riktigt, så jag fick lite stryk!

Har ni några nyårslöften? Jag ska äta så hälsosamt som möjligt - makaroner max 1 gång/vecka, istället ska jag äta potatis, ris, bulgur, matvete, cous-cous, osv... Men jag ska äta 40-40-20 tänkte jag - 40% grönsaker och protein och de övriga 20% ska vara kolhydrater. Jag ska även börja med mitt proteinpulver imorn - ska bli spännande att se om jag gillar det...

ELIAS 090326
  • Tessou

Har tar ni era proteindrinkar? Dricker ni ur shakern, blandar ni det med nån mat? Jag ''drack'' mitt soja-proteinpulver imorse och det var vidrigt... blää! Tjockt, äckligt och... nä usch!

ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!