• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-12-05 17:50:32 följande:

Ikväll är fredag, vad tränar ni ikväll? Är det fredagsmys eller fredagsfys? Cool

Jag är hemma med sjuk dotter och sambon är på julfest, när dottern somnat tänker jag köra ett intensivpass med kettlebell här hemma. 

Jag sitter och funderar på hur jag ska orka hålla mig vaken tills det är okej att lägga sig. Tuff vecka på jobbet och det känns som jag håller på att bli sjuk...fast som vanligt så bryter det väl inte ut ordentligt. Nu vill jag bara att det ska bli jul så vi får vara lite lediga.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2014-12-05 17:57:22 följande:
    Jag sitter och funderar på hur jag ska orka hålla mig vaken tills det är okej att lägga sig. Tuff vecka på jobbet och det känns som jag håller på att bli sjuk...fast som vanligt så bryter det väl inte ut ordentligt. Nu vill jag bara att det ska bli jul så vi får vara lite lediga.
    Kör ett lättare träningspass så kanske det kommer, den taktiken brukar jag köra. Jag är också sliten men träning gör mig piggare, var på jobbresa mån-ons denna vecka och kommer vara på resa tis-fre kommande vecka.

Jag tränar (nästan) varje kväll på hotellet, finns ju antingen det eller ligga i sängen, sitta i baren. Ja julledighet ser jag verkligen fram emot, dottern tycker inte om att jag är borta och har börjat bli ledsen bara jag åker och tränar då hon tror jag inte ska komma hem. Ska bli skönt att vara hemma tre veckor i sträck.
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Studentpappa

Fredagsfys:

100 kettlebell fullswing 16 kg
    50x2 axelpressar 16 kg
    50 tripple x 16 kg

Skulle haft en tyngre kb hemma men de är så dyra :(

• K grrl
    Studentpappa skrev 2014-12-05 17:50:32 följande:

Ikväll är fredag, vad tränar ni ikväll? Är det fredagsmys eller fredagsfys? Cool

Jag är hemma med sjuk dotter och sambon är på julfest, när dottern somnat tänker jag köra ett intensivpass med kettlebell här hemma. 

Fredagsmys. Hann med tre pass innan jag blev förkyld igen och istället för att vara förkyld i 2-3 dagar som vanligt fick jag jordens förkylningsastma. Skitjobbigt. Ska till läkare - igen - på måndag. Hans kommentar? "Jag har ju inte fått träffa dig på två veckor, så jag har saknat dig! Erkänn att du har saknat mig också!". Ha. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. :-/
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2014-12-05 20:34:47 följande:
    Fredagsmys. Hann med tre pass innan jag blev förkyld igen och istället för att vara förkyld i 2-3 dagar som vanligt fick jag jordens förkylningsastma. Skitjobbigt. Ska till läkare - igen - på måndag. Hans kommentar? "Jag har ju inte fått träffa dig på två veckor, så jag har saknat dig! Erkänn att du har saknat mig också!". Ha. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. :-/
    Tråkigt! Dottern är likadan låter det som, jobbig förkylning som inte går över och nu har febern kommit tillbaka.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-12-05 18:12:12 följande:
    Kör ett lättare träningspass så kanske det kommer, den taktiken brukar jag köra. Jag är också sliten men träning gör mig piggare, var på jobbresa mån-ons denna vecka och kommer vara på resa tis-fre kommande vecka.

Jag tränar (nästan) varje kväll på hotellet, finns ju antingen det eller ligga i sängen, sitta i baren. Ja julledighet ser jag verkligen fram emot, dottern tycker inte om att jag är borta och har börjat bli ledsen bara jag åker och tränar då hon tror jag inte ska komma hem. Ska bli skönt att vara hemma tre veckor i sträck.
    Liten då! Hur gammal är dottern?

Jag funderar på att ta en promenad i solen när vi ätit, det kanske kan hjälpa. Har varit till stan och shoppat hela förmiddagen så jag är rätt trött nu...bara ett var genom IKEA var jobbigt nog.
  • Wilowa
    K grrl skrev 2014-12-05 20:34:47 följande:
    Så där blir mina barn också när astman får tag om dem, då brukar de få stå på maxdos i minst en vecka med Pulmicort/Symbiocort. Gör vi inte det så hinner de bara bli friska innan det tar omtag igen. Har du inte testat symbiocort så kan jag rekommendera den, det är långtidsverkande Bricanyl i den. Min son har haft den och jag tror det är tack vare den som han kunnat spela hockey. nackdelen är att den är dyr så läkarna är ovilliga att skriva ut den.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2014-12-06 12:54:11 följande:

Liten då! Hur gammal är dottern?

Jag funderar på att ta en promenad i solen när vi ätit, det kanske kan hjälpa. Har varit till stan och shoppat hela förmiddagen så jag är rätt trött nu...bara ett var genom IKEA var jobbigt nog.

Ja fy tusan jag kör hellre tre mördarpass än en heldag på Ikea :-P

Hon är snart 3,5 så hon är ju givetvis medveten om mycket nu. Även om det såklart inte går att förklara att pappa ibland måste resa mycket i jobbet. Jag jobbar ju i ett hus nere på stan..
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-12-06 13:30:58 följande:
    Ja fy tusan jag kör hellre tre mördarpass än en heldag på Ikea :-P

Hon är snart 3,5 så hon är ju givetvis medveten om mycket nu. Även om det såklart inte går att förklara att pappa ibland måste resa mycket i jobbet. Jag jobbar ju i ett hus nere på stan..
    Haha! Heldag var väl att ta i. Vi skulle bara ha burkar till skafferiet så vi kan vara riktigt ogästvänliga mot mjölbaggarna som flyttat in där. Kräks Det är verkligen fördelen med att ha IKEA i stan.

Dumt att förklara så mycket för de små, bättre att försöka ge dem ett verktyg att förstå hur länge man ska vara borta. De har ju inte samma tidsuppfattning som vi har. Jag brukar t ex beskriva en kvart som ett Byggare Bob osv. Eller relatera till nåt som vi gjort för lika länge som det är kvar. Våra barn på jobbet frågar ofta om när deras mammor och pappor kommer och kvart över fyra säger dem inget alls. "Tycker du att det är länge sedan vi åt mellanmål? Så länge är det kvar tills din pappa kommer."

Jobbigt när de blir så ledsna när man går. Gråter
  • Studentpappa

Imorn är det Crossfit på fm och julbord på em, vilket jäkla klockren kombo! Cool

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!