• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

12 km i spåret. SÅ skönt och jag är jättenöjd!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • K grrl

Jag gjorde mitt första träningspass på två månader idag. Så jävla skönt! Det blev totalt sex set knäböj (både front och bak), militärpress, latsdrag i cable cross och stelbenta RDL:s med viktskiva (20 rep full ROM, 20 rep snabba * 3 set). 

Det märks att jag har tappat mycket. Nu gjorde jag repen långsamt och med fokus på muskelkontakt, så det blev ju tyngre av den anledningen också, men i knäböjen har jag alltså tappat tjugo kilo.

• MissKaos

K du är tbx snart!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Studentpappa

Har vilat sen i tisdags, har något skit i kroppen som inte försvinner. Tog en powerwalk ikväll bara för att få röra lite på mig. Skönt att komma ut även fast det känns tramsigt att promenera.

Veckan kommer suga träningsmässigt, då jag antagligen inte kommer hinna med det även om jag skulle känna mig pigg. Jobbresa mån-tis och kommer inte ha någon tid för träning. Sambon borta med sitt jobb ons-tors. Så på fredag kanske jag kan köra hårt.....

If you wanna get fit, get crossfit.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-11-23 18:50:28 följande:

Har vilat sen i tisdags, har något skit i kroppen som inte försvinner. Tog en powerwalk ikväll bara för att få röra lite på mig. Skönt att komma ut även fast det känns tramsigt att promenera.

Veckan kommer suga träningsmässigt, då jag antagligen inte kommer hinna med det även om jag skulle känna mig pigg. Jobbresa mån-tis och kommer inte ha någon tid för träning. Sambon borta med sitt jobb ons-tors. Så på fredag kanske jag kan köra hårt.....

Samma här...trist som bara den, men förhoppningsvis så får jag en fin kompensation på fredag.

Jag har visserligen inte varit sjuk själv, bara väldigt sliten. Sonen däremot hade ont i halsen över en vecka innan det gav sig.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2014-11-23 21:39:32 följande:
    Samma här...trist som bara den, men förhoppningsvis så får jag en fin kompensation på fredag.

Jag har visserligen inte varit sjuk själv, bara väldigt sliten. Sonen däremot hade ont i halsen över en vecka innan det gav sig.
    Ja det suger hårt, dottern har varit mer sjuk än mig och är fortfarande inte frisk så det hjälper ju inte till direkt. Idag spöregnar det här också så någon lunchpromenad blir det inte heller Död
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-11-24 08:52:26 följande:
    Ja det suger hårt, dottern har varit mer sjuk än mig och är fortfarande inte frisk så det hjälper ju inte till direkt. Idag spöregnar det här också så någon lunchpromenad blir det inte heller Död
    Sonen är just nu på första hockeyträningen på över en vecka. Spöregnet hindrade inte oss att gå ut på jobbet idag...läs vi var tvungna pga medarbetarsamtal med chefen. Barnen hade varit stelfrusna och genomblöta när de kom in, stackarna. Fast sedan när jag åkte från jobbet så kom äntligen solen fram en kortis, det har inte skett ofta de två senaste månaderna. Solig

Nu skulle jag kunna träna egentligen, men jag var till kiropraktorn idag och ska inte träna.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2014-11-24 17:48:18 följande:

Sonen är just nu på första hockeyträningen på över en vecka. Spöregnet hindrade inte oss att gå ut på jobbet idag...läs vi var tvungna pga medarbetarsamtal med chefen. Barnen hade varit stelfrusna och genomblöta när de kom in, stackarna. Fast sedan när jag åkte från jobbet så kom äntligen solen fram en kortis, det har inte skett ofta de två senaste månaderna.

Nu skulle jag kunna träna egentligen, men jag var till kiropraktorn idag och ska inte träna.

Med facit på hand så hade faktiskt jag kunnat träna ikväll på hotellet. Men jag har inga kläder med mig för det. Istället står jag i baren med en bärs..

Men man måste ju få göra det någon gång också :-P
  • MissKaos

Öm.i mina gamla knän efter skivspinn igår o 12km löpning dagen innan. Svårt att gatta att kropoen är så otränad. Muskelfästen som bli överansträngda.

kortvmen skön jogg idag ca 6,5km. Naturstig.

• Studentpappa

Började jobba 08 imorse kom hem nu efter 22. Woop Woop, tar nog sovmorgon till strax innan sju imorn iaf. Funderade ett tag på att ta ett pass på gymmet innan jobbet, men det får nog bli på kvällen istället!

Nöjd att jag får ett pass mitt i veckan ändå

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!