• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa
    Illusion skrev 2014-12-17 08:40:31 följande:
    Haha, jag kör t.o.m med reflexväst. Känner mig gammal? :)
    Det har jag också, det handlar ju om ren överlevnad. Att halka är en chansning jag vågar ta, inte att bli påkörd. Skrattande
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-12-17 10:36:27 följande:
    Det har jag också, det handlar ju om ren överlevnad. Att halka är en chansning jag vågar ta, inte att bli påkörd. Skrattande
    Ja jag, som kör barn till och ifrån träningar på kvällarna, är glad över att jag inte kört på nån av alla de som är ute utan reflex. Det är väl en på tjugo som har reflexer så de syns ordentligt.

Alltså de senaste veckorna har varit hemska, jag har vare sig orkat eller hunnit träna alls. Det känns i hela kroppen och jag sover uselt. Idag vabbade jag halva dagen idag, så nu ska jag röja upp i huset och sedan hoppas jag kunna träna lite. December är jobbigt i vanliga fall och en massa extra jobb på det...jag spyr påt även om HLR-utbildningen var bra och allt annat måste göras.
  • Illusion
    Wilowa skrev 2014-12-17 17:14:03 följande:
    Ja jag, som kör barn till och ifrån träningar på kvällarna, är glad över att jag inte kört på nån av alla de som är ute utan reflex. Det är väl en på tjugo som har reflexer så de syns ordentligt.

Alltså de senaste veckorna har varit hemska, jag har vare sig orkat eller hunnit träna alls. Det känns i hela kroppen och jag sover uselt. Idag vabbade jag halva dagen idag, så nu ska jag röja upp i huset och sedan hoppas jag kunna träna lite. December är jobbigt i vanliga fall och en massa extra jobb på det...jag spyr påt även om HLR-utbildningen var bra och allt annat måste göras.
    Visst jobbar du inom förskolan? 

Hoppas det lugnar ned sig och att du får julledighet och träning på det. :) 
  • MissKaos

Vädrat reflexväst och goretexdojjor.

10×150m backe. Kort o intensivt pass

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    Illusion skrev 2014-12-17 18:29:18 följande:
    Visst jobbar du inom förskolan? 

Hoppas det lugnar ned sig och att du får julledighet och träning på det. :) 
    Ja jag är förskollärare. Några timmars övertid är inte hela världen egentligen, men  vi är så lågt bemannade så det känns som jag jobbar för två hela tiden.

Jo jag jobbar tre dagar till, sedan är jag ledig i nästan två veckor och det ska bli underbart! Kommer du ihåg nåt mer om mig så har du säkert listat ut att det blir en hel del skidåkning under jul med.
  • K grrl

Jag har äntligen kommit igång att träna igen. Symbicort har varit fantastiskt! Har gjort ett par pass och är så mör att jag knappt kan gå.

• Studentpappa
    K grrl skrev 2014-12-17 19:00:59 följande:

Jag har äntligen kommit igång att träna igen. Symbicort har varit fantastiskt! Har gjort ett par pass och är så mör att jag knappt kan gå.

Skön känsla!
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Wilowa
    K grrl skrev 2014-12-17 19:00:59 följande:

Skönt att medicinen hjälpt dig!
  • JTo

Så det blev 50min spinning igår, var inte alls säker på att jag skulle lyckas ta mig hem efter, jag hade den där känslan ni vet, när man verkligen tar i allt man har, tror att man är slut men sen lägger i ytterligare en växel!
    För mig som är född lat och omotiverad så var det en rätt obeskrivlig känsla så jag nöjer mig med att det kändes väldigt bra!

Idag körde jag bodypump, inte riktigt samma inlevelse som igår men allt som allt ett väldigt bra pass!

Imorgon säger schemat (som snabbt förändrades) 5,5km löpning!

• Angeliyn

Hej. Jag har hört att man inte ska träna för mycket eftersom kroppen behöver vila. Min fråga är alltså hur vet man att man tränar för mycket/ofta?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!