• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • JTo

Sprang 5km igår (eller 2,5+2,5 egentligen för jag ramlade av bandet och var tvungen att pausa lite Drömmer) jag hade tänk köra ett box-pass på kvällen men det blev inställt, så ikväll blir det 50min spinning och imorgon ska jag springa igen!

• ad hoc
    JTo skrev 2014-12-10 16:52:33 följande:

Sprang 5km igår (eller 2,5+2,5 egentligen för jag ramlade av bandet och var tvungen att pausa lite Drömmer) jag hade tänk köra ett box-pass på kvällen men det blev inställt, så ikväll blir det 50min spinning och imorgon ska jag springa igen!

Oj, hur gick det med dig? :) Och varför ramlade du? :)
    Jag har funderat väldigt mycket på om folk verkligen ramlar av bandet för jag har hört om det men aldrig sett någon göra det IRL (bara typ på Youtube)  trots ganska många timmar på olika gym... 
    Var det första gången du ramlade? Har du sett någon annan ramla? *nyfiken*

Förlåt att jag frågar, vill verkligen inte håna men är bara så himla nyfiken (:

P.s. jag hoppas verkligen inte att du slog dig!
  • JTo

Jag känner mig inte det minsta hånad  

Jag har alltid hörlurar i när jag springer och mobilen liggande där vid displayen, där man kan sätta en vattenflaska och det började med att jag kom lite för långt bak på bandet så mobilen drogs upp och ramlade ned på bandet och när jag snabbt skulle försöka fånga den så snubblade jag och ja mer eller mindre ramlade av, fast jag lyckades hålla mig på fötter så jag gjorde bara en snabb uppskattning av hur många som såg och sen "gjorde jag en katt" och försökte se ut som att det var helt planerat och inte alls pinsamt Flört

så nej, jag slog mig inte!

• JTo

Jag har alltid hörlurar i när jag springer och mobilen liggande där vid displayen, där man kan sätta en vattenflaska och det började med att jag kom lite för långt bak på bandet så mobilen drogs upp och ramlade ned på bandet och när jag snabbt skulle försöka fånga den så snubblade jag och ja mer eller mindre ramlade av, fast jag lyckades hålla mig på fötter så jag gjorde bara en snabb uppskattning av hur många som såg och sen "gjorde jag en katt" och försökte se ut som att det var helt planerat och inte alls pinsamt Flört

• Studentpappa

Körde ett pass igen idag på hotellet.

När jag var utomlands på Mauritius gick strömmen på gymmet och en överklass-kärring sprang rakt in i bågen där knapparna och det där sitter på ett löpband. Tog givetvis tvärstopp och hon blev skitarg. Det var bara vi där och jag hålla på dö av skratt..

If you wanna get fit, get crossfit.
  • ad hoc
    JTo skrev 2014-12-10 17:25:06 följande:

Hahaha tack för den fantastiska förklaringen! Skrattande
  • JTo
    ad hoc skrev 2014-12-11 07:47:30 följande:
    Hahaha tack för den fantastiska förklaringen! Skrattande
    Det var så lite!Glad

iallafall, det var något fel på luftkonditioneringen idag på gymmet (kändes det som iallafall) så jag kunde inte riktigt förmå mig att springa dom där 5km jag hade tänkt springa så jag körde lite crosstrainer (2,5km) och sen lite styrke (överkropp) istället!
  • Studentpappa

Hotellet igen.

Crosstrainer 20 min och 4km

Rodd, latsdrag, bicepscurl

• MissKaos

Jag har dragit av löpbander bakåt en gång. Mååånga år sedan Sprang fort 4min fart ca. Snublade till lite. Tydligen kul.

kort löptur idag ca 7km. Skönt det är inte lika kallt. Skönt för luftrören.

jo jag har haft massa infektioner pga astman. Kortisonpiller mm.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Studentpappa

Tungt crossfitpass idag, äntligen efter lite halvdana gympass på hotellet

Summeringen av veckan blev 4 pass + ett gäng promenader som jag inte räknar som mer än kompensation för stillasittande jobb. Vikten fortsätter uppåt och snart är det dags att plana ut, 88 kg igår och vill nog inte väga mer än 90, ska vara om allt sätter sig på benen då är det ok!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!