• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Nu har vi medvind på boxen, mycket nytt folk efter allt slit, och idag fick vi ca 100 kvm gymgolv av en annan box som köpt nytt. Skitigt men annars bra skick, vi får lägga några timmar i en tvätthall så blir det bra sedan.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-04-29 20:39:10 följande:

Nu har vi medvind på boxen, mycket nytt folk efter allt slit, och idag fick vi ca 100 kvm gymgolv av en annan box som köpt nytt. Skitigt men annars bra skick, vi får lägga några timmar i en tvätthall så blir det bra sedan.

Gratulerer!! Kul! Hur många medlemmar har ni?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-04-29 20:58:18 följande:
    Gratulerer!! Kul! Hur många medlemmar har ni?
    I föreningen är det 50-60 st men vi har inte så många som har autogiro, målet är ca 50 fasta månadsbetalare. Då har vi ett lagomt överskott och aldrig trångt i lokalen

Vårt mål är ju inte att tjäna pengar, går det för bra sänker vi priset eller ordnar gratis kurser el.dyl. Men dit är det nog långt kvar.
  • Margaux

50. 
    30 min cardio puls

Fick inte plats på core så körde lite själv.

Mobility training/strech 

Marklyft
    10* 40kg
    5* 60
    3*3*80kg

8 kg KB 1 leg deadlift 10*3/ben

Nu ska jag baka tårta, muffins och rulltårta till barnkalas!

• Studentpappa

Pass 44 ryggen är lite bättre men inte helt bra känner jag. Tog det lite lugnt idag, bla sänkte jag vikten i Marklyft.

12 min uppvärmning, jobbig jävel.

Sen en Teamwod kopierad från MK-OPEN tog 26:50 att genomföra med lagomt tempo blev ändå rejält trött.

• Margaux

51.
    Wod

Warm up
    2 rounds of:
    15 KBS 8 kg
    15 Ballslams 

Handstand progression 1*10

AMRAP 15 min 
    9 Deadlift 45 kg
    12 Push ups
    15 Boxjumps

• Studentpappa

Än är det vinter i vårt avlånga land, kanske inte räknas som träning men skoter är ju iaf väldigt roligt. Följde med några kunder på "inspektion"

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-05-04 09:36:57 följande:

Än är det vinter i vårt avlånga land, kanske inte räknas som träning men skoter är ju iaf väldigt roligt. Följde med några kunder på "inspektion"

Så skumpigt som det är att åka skoter på våren, så tycker nog jag att det kan ses som träning...eller utslitning av kropp!
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-05-04 14:50:13 följande:

Så skumpigt som det är att åka skoter på våren, så tycker nog jag att det kan ses som träning...eller utslitning av kropp!

Här var det slätt och fint (inga skoterleder) utan vi var på samernas mark där det normalt är skoterförbud för icke samer. Och ett par meter snö stundtals tre, då tre meter höga stolpar var översnöade. Isen på sjön var långt över en meter tjock, grymt häftigt men enligt samen som var med var årets vinter dålig, det brukar vara mycket mer snö. Lät för oss otroligt då det var så mycket. Galet att det kan vara sådan skillnad på mindre än 40 mil, det var iofs snöfritt en halvtimme från där vi startade.

Jag ser ut som en tvättbjörn i ansiktet då jag låg stor del av dagen på skotern och jäste, ingen solkräm...
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!