• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl

Kan nog vara skillnad på var man bor, hur gymmen känns. Jag älskar mina två gym, de är sinsemellan lite olika, men det är väldigt trevligt folk av allehanda slag.

Jag har bara svårt för de som släpper vikter hejvilt, framför allt i dragmaskinerna.

• Studentpappa
    K grrl skrev 2016-04-23 15:00:59 följande:

Kan nog vara skillnad på var man bor, hur gymmen känns. Jag älskar mina två gym, de är sinsemellan lite olika, men det är väldigt trevligt folk av allehanda slag.

Jag har bara svårt för de som släpper vikter hejvilt, framför allt i dragmaskinerna.

Ja det är ju väldigt bundet till vilket klientel som befinner sig där. Rötägg dras till varandra verkar det som, pratade med ägaren för någon vecka sedan. Dom har stora problem med stölder av både vikter och stänger samt att biffarna är så korkade att de böjer och sedan lämnar stången i racket med vikterna på. Vilket resulterar i en krokig stång dagen efter.

Stölderna är nog dock inte biffarnas fel, sen är ju inte 100% av biffarna puckon heller men nära på. Tränade på korpen för många år sedan, trots många biffar var jargongen och attityden mycket bättre.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Wilowa

Jag vet ju vilka gym jag inte vill träna på runt om där jag bor, vissa ställen skulle jag inte ens tänka mig att gå in på. Fast största anledningen till att jag tränar på Friskis är för att jag gillar deras gympapass. Jag behöver ha lite fläkt och fart i min träning ibland, annars blir jag uttråkad. Det är nog därför som jag gillar cirkelgymmet, då har man en ledare och musik som driver på även om det är maskiner och fria vikter man tränar med, 20 stationer som man kör 45 sekunder på varje och 7 sekunders vila/byte och två varv. Sedan har ju inte jag nåt mål med min träning annat än att må bra och hålla mig bra i mina höfter...haha det såg vi ju hur det gick. Obestämd

Nu har jag bara 292 km kvar. Fast jag konstaterade att jag måste skaffa en tjockare mössa som får plats under cykelhjälmen, för hu vad kallt det blev. Jag hade en sån där tunn tub som jag brukar ha under slalomhjälmen, perfekt för att hålla bort långt hår från ansiktet. Fast så skönt att äntligen kunna röra på mig igen!

• Margaux
    Wilowa skrev 2016-04-23 10:13:05 följande:
    Jag har aldrig testat crossfit, men håller med dig om gymmet. Fast jag har hittat ett bra alternativ i cirkelgymmet som Friskis har här. Enda nackdelen är att det bara är 17 bokningsbara platser, så ska man gå på det passet måste man boka på minuten när de släpper platserna.
    Du borde prova! Sjukt trevligt! Och kul!
  • Margaux

46. 
    idag var jag på cardio pulse, 60 min och det var rätt andfått alltså... Kul!

• Studentpappa

Ryggen är bättre, men jag har fått ungarnas förkylning. Så jag får fortsätta vila, börjar pappaledigheten imorgon det blir spännande

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-04-24 20:35:04 följande:

Ryggen är bättre, men jag har fått ungarnas förkylning. Så jag får fortsätta vila, börjar pappaledigheten imorgon det blir spännande

Hur gammal har den lilla hunnit bli nu? Härligt att få vara föräldraledig, det skulle jag med vilja vara nu, men jag tror inte mina barn håller med och inte fk heller för den delen. Obestämd Mina barn är 12 och 14 år gamla.

Det går feber på jobbet, men än har jag klarat mig. Hoppas förkylningen släpper snart.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-04-25 07:47:40 följande:

Hur gammal har den lilla hunnit bli nu? Härligt att få vara föräldraledig, det skulle jag med vilja vara nu, men jag tror inte mina barn håller med och inte fk heller för den delen.  Mina barn är 12 och 14 år gamla.

Det går feber på jobbet, men än har jag klarat mig. Hoppas förkylningen släpper snart.

Hon är ett och den större är fyra, idag är hela familjen förkylda men på gott mod ändå. Imorgon kommer en snickare som ska fixa lite som aldrig blir av här hemma. Det var inte populärt hos fyraåringen, det är hon och jag som bygger här hemma inte någon inkräktare
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-04-25 08:16:02 följande:
    Hon är ett och den större är fyra, idag är hela familjen förkylda men på gott mod ändå. Imorgon kommer en snickare som ska fixa lite som aldrig blir av här hemma. Det var inte populärt hos fyraåringen, det är hon och jag som bygger här hemma inte någon inkräktare
    Haha! Vad roliga barn är! Klart att det inte ska komma nån inkräktare och ta hennes jobb. Du börjar få stora tjejer ju!

Krya på er!
  • Margaux

Krya på er!!

47. WOD 
    A. Front squat pauses 
    3-3-3-3-3
    35-45 kg. tungt med paus på botten....

B.   30 Twisting knees to elbows, 16kg KB
           20 Twisting knees to elbows, 16kg KB
           10 Twisting knees to elbows, 16kg KB

5,58 (men inte helt rättvis tid då jag fick ont i axeln av att hänga så jag skalerade TKE helt ned till golvet efter första vändan.)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!