• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Pass 43 igår

Tungt böjpass fast på ganska lätta vikter, har lite problem med en överansträngd rygg.

21-15-9

Thruster, burpees, Kbswing

Vilar resten av veckan om inget mirakel sker med ryggen.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Wilowa

Jag har börjat styrketräna lite lätt med vikter jag har hemma och det blev skillnad som natt och dag. Jag är mycket bättre nu, men mycket beror nog även på att jag kunde stretcha ordentligt efter passen. "Hunden" tar gött i benen nu kan jag säga.

• Margaux

43. Sats i Nacka Strand(fint gym)

2000m rodd och 70 deadlift (50kg)
    utspritt i metcon. 25-20-15
    15,38min

Tungt.

• Margaux

44. Wod
    A. E2MOM 12m
    Segment clean-hang clean- split jerk 25 kg

B. 15-12-9-6-3
    Power clean
    Burpee (bar facing)

6,58 min

Denna var tuff..... Sjukt andfådd på slutet.....

Någon som använder Beyond the whiteboard? 

• Margaux

Nu har jag förresten köpt ett bälte. Sjukt stelt och obekvämt! Hur ska man vänja sig till det tro?
    Det blev ett Abilica i svart läder..

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-04-21 22:56:00 följande:

Nu har jag förresten köpt ett bälte. Sjukt stelt och obekvämt! Hur ska man vänja sig till det tro?
    Det blev ett Abilica i svart läder..

Det blir mjukare med tiden, neoprenbälten är ju bekväma direkt men ett läderbälte måste man nöta in. Du kan ha det på dig löst spänt under ett pass så det blir varmt och svettigt eller så blöter du det med vatten innan du ska ha det, jag spolade mitt under kranen och gick sedan och böjde och vek den fram och tillbaka första gången. Hjälpte iaf lite
  • Margaux

45.
    Idag körde jag Crosstraining på förmiddagen...
    Bra pass med massa pull-ups och pistols! Livets små glädjeämnen! 

• K grrl

Jag har ingen aning om vilket pass i ordningen... Men många är det. Har en dags cirkelträning i mitt program nu, rätt kul men skulle inte vilja ha så hela tiden. Ökar i frontböj och ligger nu på ATG 57,5 x 8 (x2 set). Gjorde dips för första gången på över ett år och har mer än tredubblat repsen. Känns riktigt bra!

• Studentpappa
    K grrl skrev 2016-04-23 06:44:19 följande:

Jag har ingen aning om vilket pass i ordningen... Men många är det. Har en dags cirkelträning i mitt program nu, rätt kul men skulle inte vilja ha så hela tiden. Ökar i frontböj och ligger nu på ATG 57,5 x 8 (x2 set). Gjorde dips för första gången på över ett år och har mer än tredubblat repsen. Känns riktigt bra!

Passa dig, snart så är du fullfjädrad crossfittare med neonfärgade strumpor och Reebok skor
  • Wilowa

För många år sedan var jag till en naprapat och jag kände mig nästan misshandlad efteråt med massor av jätteömma punkter på ryggen. Därför drog jag mig lite för att uppsöka en igen, men det har jag gjort och jag ångrar det inte! Den jag har nu pillar lite försiktigt på mig, men jag känner det i hela kroppen...helt sjukt! Har ni inte varit till en bra naprapat, så kan jag verkligen rekommendera det, även om ni inte har lika stora problem som jag har. Hon har lyckats tagit bort spänningar som jag gått med MÅNGA år. Än är jag inte i mål, men det är stor skillnad! Fast jag klarar i alla fall att jobba ett par timmar per dag nu.

Igår köpte jag mig en ny cykel, så nu är jag på g mot mina 300km på cykel. Jag har ju bara 297 km kvar nu, så det går nog bra. Som tur var så har jag åtta veckor på mig, men jag tror det är en perfekt rehabträning för mig att cykla.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!