• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Pass 111

Wod på boxen, gick på ganska hårt men känns bra än. Naprapat på onsdag!

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Har gjort några pass sen sist är nog 114 idag.

Nytt 5RM i strikta pullups +20 kg, var grymt nära att fixa en med +32kg men hade några cm kvar att få hakan över stången.

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-09-17 14:13:41 följande:
    Dom jag gjorde var först att ligga på rygg med uppdragna ben och vicka på rumpan som en pendel. Sen fälla benen åt sidan (lät som den du beskrev) och sist drog jag benen mot magen med hjälp av armarna.

Vet du något konkret fel på kroppen eller är det allmän värk? Morsan har alltid haft problem men det har aldrig riktig gått att konstatera ett direkt fel. Förutom ett par diskbråck iofs..men hon har mer problem än det.
    Mina höfter viker sig inåt...eller hur jag nu ska beskriva det. Det påverkar hela kroppen, men lite får jag skylla mig själv för rehabövningarna blir så grymt tråkiga efter ett tag. Fast nu har jag köpt en app som heter mammamage och frågan är om det inte är mina förlossningar som är boven i dramat...även om yngsta är 12 nu. Jag är sned i bäckenet och om detta program inte hjälper, så kanske jag får kolla upp om det behöver opereras. Inget jag vill, men vad gör man!?

Det är typ den jag gör, men jag pendlar inte. Jag stannar upp och sträcker ut istället och vrider överkropp och knän mot motsatt håll.
  • K grrl
    Wilowa skrev 2016-10-09 22:31:52 följande:
    Mina höfter viker sig inåt...eller hur jag nu ska beskriva det. Det påverkar hela kroppen, men lite får jag skylla mig själv för rehabövningarna blir så grymt tråkiga efter ett tag. Fast nu har jag köpt en app som heter mammamage och frågan är om det inte är mina förlossningar som är boven i dramat...även om yngsta är 12 nu. Jag är sned i bäckenet och om detta program inte hjälper, så kanske jag får kolla upp om det behöver opereras. Inget jag vill, men vad gör man!?

Det är typ den jag gör, men jag pendlar inte. Jag stannar upp och sträcker ut istället och vrider överkropp och knän mot motsatt håll.
    Det låter lite som mina problem? Jag har olika långa ben och är överrörlig, så bäckenet roterar. Jag har haft enormt stora bekymmer (har fortfarande, men i mindre utsträckning) med låsningar och värk från nacken ner i höfterna, falsk ischias och så vidare.

Styrketräningen har hjälpt, massor. Först märktes det på att jag får betydligt färre låsningar. Nu har jag tränat regelbundet i tre år och för kanske ett halvår sedan kommenterade min naprapat att jag är stabilare i bäckenet.
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-10-09 21:40:55 följande:

Har gjort några pass sen sist är nog 114 idag.

Nytt 5RM i strikta pullups +20 kg, var grymt nära att fixa en med +32kg men hade några cm kvar att få hakan över stången.

Wow.... jag stretar vidare med mina 2-3 repetitioner... men nu har jag lärt mig kipp och då kan jag några fler.
    Följer ett program på insta där det är bra övningar för vidare progression så hoppas på att klara fler om ett par månader!

Idag har jag jobbat med ringdips och pullups. Ingen direkt svettig träning men kändes nyttig. Måndagar är mobilitets/gymnastik dagen i vår box.
  • Studentpappa

Pass 115

Vågar nästan säga att jag är tillbaka från ryggskottet. Böj ikväll, iofs ganska lätta 6x2 80 kg men det kändes lätt också, och ingen smärta. Assault bike och ttb som avslut.

Igår gjorde jag över 30 marklyft på 100 kg utan smärta, också lätt men ändå. Det var i en lång wod och det hade sänkt mig för tre veckor sedan.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-10-10 20:33:12 följande:

Wow.... jag stretar vidare med mina 2-3 repetitioner... men nu har jag lärt mig kipp och då kan jag några fler.

Följer ett program på insta där det är bra övningar för vidare progression så hoppas på att klara fler om ett par månader!

Idag har jag jobbat med ringdips och pullups. Ingen direkt svettig träning men kändes nyttig. Måndagar är mobilitets/gymnastik dagen i vår box.

Det är ju bra, pullups är ju svårt som tjej har jag förstått. Det är inte så många hos oss som fixar det utan hjälp. även om dom är starka på mycket annat.

Det är vår kruttant på 45+ då, som får en annan att se löjlig ut, hon kör butterfly så det smäller om det. Men hon är rent allmänt omänskligt bra på det mesta.
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-10-10 22:16:02 följande:
    Det är ju bra, pullups är ju svårt som tjej har jag förstått. Det är inte så många hos oss som fixar det utan hjälp. även om dom är starka på mycket annat.

Det är vår kruttant på 45+ då, som får en annan att se löjlig ut, hon kör butterfly så det smäller om det. Men hon är rent allmänt omänskligt bra på det mesta.
    Butterfly är tydligen otroligt slitsamt för lederna och min tränare säger att tom de som tävlar internationellt bara använder det för tävling. Vi får inte ens prova innan vi kan 15 fina med kipping. Jag gjorde det av misstag eftersom jag inte är stark nog och fick en rejäl lektion så att säga...
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-10-10 20:33:12 följande:

Har du testat att köra viktat? Jag har stått still hur länge som helst men tog mig vidare när min coach föreskrev viktade chins och gör nu 2-3 med vikt.
  • Margaux
    K grrl skrev 2016-10-11 20:40:54 följande:
    Har du testat att köra viktat? Jag har stått still hur länge som helst men tog mig vidare när min coach föreskrev viktade chins och gör nu 2-3 med vikt.
    Nope det har jag inte... känns spontant som jag inte ens skulle orka halvvägs. Hur mycket ska man prova med?
    Chins är jag lite starkare i så ev en där med moderat viktpåslag.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!