• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

107

kb-komplex
    styrkeryck ladder
    Metcon 20 min
    Assault-bike 10sek on 20sek off 8 varv. Imorgon får jag troligtvis hem min AB!

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • K grrl

Jag tog personbästa i militärpress häromdagen! 25 kg x 8 i tredje set och utan problem! Har inte tränat militärpress sedan min skulderbladsskada så det är skitkul att jag ökat så pass mycket på ett år.

• Margaux
    K grrl skrev 2016-09-20 22:07:59 följande:

Jag tog personbästa i militärpress häromdagen! 25 kg x 8 i tredje set och utan problem! Har inte tränat militärpress sedan min skulderbladsskada så det är skitkul att jag ökat så pass mycket på ett år.

Nu var jag tvungen att googla igen...
    Jag kallar det strict press och jag har jobbat endel med det i det sista. Oftast 5*5, sist gjorde jag bara 4 men med 30kg. Satte 1 rep bästa på 35 på söndag. Sjukt nöjd med det!
    Jobbar mycket med detta för att bygga styrka för hand stand push ups.
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-09-20 23:17:29 följande:
    Nu var jag tvungen att googla igen...
    Jag kallar det strict press och jag har jobbat endel med det i det sista. Oftast 5*5, sist gjorde jag bara 4 men med 30kg. Satte 1 rep bästa på 35 på söndag. Sjukt nöjd med det!
    Jobbar mycket med detta för att bygga styrka för hand stand push ups.
    Starkt! Mitt repmax ligger kring 30, eller 32,5, skulle jag tro. Jag har dock strikta order från sjukgymnast om att ta det lugnt med axlarna (som är överrörliga).
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-09-20 22:07:59 följande:

MP/eller strikt-press på CF-språk, eller i mitt program står det bara press. Verkar som det kallas mycket. MP är dock det jag lärde mig först i gymmet. Det har legat med i min prog senaste 3-4 mån regelbundet tillsammans med mycket ben, något som måste vara orsaken till ett väldigt oväntat till ett PB i push press i söndags. Något jag typ aldrig kör, men vi ska bygga jerkboxar nu, så då blir det mer tunga lyft över huvudet

Kul att det går bra, vad gjorde du med skulderbladet?
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2016-09-21 06:34:45 följande:
    MP/eller strikt-press på CF-språk, eller i mitt program står det bara press. Verkar som det kallas mycket. MP är dock det jag lärde mig först i gymmet. Det har legat med i min prog senaste 3-4 mån regelbundet tillsammans med mycket ben, något som måste vara orsaken till ett väldigt oväntat till ett PB i push press i söndags. Något jag typ aldrig kör, men vi ska bygga jerkboxar nu, så då blir det mer tunga lyft över huvudet

Kul att det går bra, vad gjorde du med skulderbladet?
    Vingskapula och skapulär dyskinesi. I mitt fall berodde det på en förlamning av serratus anterior som förmodligen härrör från en mindre nervskada. Jag hade ingen som helst kontakt med serratus vilket var lite läskigt att upptäcka. Andra har sett att jag blev sned när jag belastade för mycket vid exempelvis just pressar, vilket är väldigt typiskt för den här typen av skador. Själv trodde jag att det berodde på att jag ju faktiskt är sned.

Nåväl, det är i alla fall väldigt lätt att skada axeln eftersom skapulär dyskinesi gör att axeln inte rör sig som den ska heller. Och dessutom är jag överrörlig i axlarna så min sjukgymnast sade stopp till alla lyft över huvudet fram till för några månader sedan.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-09-21 09:50:39 följande:

Vingskapula och skapulär dyskinesi. I mitt fall berodde det på en förlamning av serratus anterior som förmodligen härrör från en mindre nervskada. Jag hade ingen som helst kontakt med serratus vilket var lite läskigt att upptäcka. Andra har sett att jag blev sned när jag belastade för mycket vid exempelvis just pressar, vilket är väldigt typiskt för den här typen av skador. Själv trodde jag att det berodde på att jag ju faktiskt är sned.

Nåväl, det är i alla fall väldigt lätt att skada axeln eftersom skapulär dyskinesi gör att axeln inte rör sig som den ska heller. Och dessutom är jag överrörlig i axlarna så min sjukgymnast sade stopp till alla lyft över huvudet fram till för några månader sedan.

Det var jävlarimig en utförlig förklaring skönt att det verkar gått till sig!
  • Studentpappa

108

Körde bla powerclean ikväll, första gången jag lyfter från golvet efter ryggskottet. Tog det lugnt på 60 kg, började ändå kännas av efter några lyft.

• Studentpappa

Pass 109

seg tis-ons ingen ork eller vilja, tvingade mig att träna ändå igår. Idag börjar jag bli förkyld så det beror väl på det. Assault biken kom idag men det blir bara montering idag inget svett

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!