Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag har en lagom go träningsvärk idag, inte alls så illa som jag trodde. Mest känner jag i ryggen och benen och nästan inget i axlarna och armarna som är mina svagaste punkter. Fast jag ska fortsätta bära idag, så vi får väl se om jag tar mig upp till jobbet imorgon. Vi har fått några plattor på plats och det kommer bli så bra! Fast oj vad mycket vi har kvar att göra.

• Wilowa

Så nu har jag varit in till stan och shoppat! Hittade en huvtröja och ett par byxor (Champion) på Stadium outlet för totalt 300 kronor och ett par trekiloshantlar för 200 kronor. Sedan gick jag över till Jula och hittade ett par billiga arbetsshorts. Innan hade jag bara ett par riktigt korta trikåshorts, inte helt praktiskt att  bära i. Jag visade nog grannarna mer av min rumpa än jag egentligen vill göra. Sedan åkte jag till ett annat köpcentra och där hittade jag sådana där påbyggningsbara hantlar också, så nu är jag rustad för styrketräning...ska bara "kasta ut" de där stenarna först.

Jag funderar även på om jag ska ta och våga cykla till jobbet imorgon. Jag har inte en aning om hur lång tid det tar eller hur jobbigt det är. Fast jag har kommit på att ska jag cykla till jobbet så är det nästa vecka. Då är min man hemma så jag behöver inte tänka på att jag ska kunna komma hem snabbt om det skulle hända barnen nåt. De har allergier som gör att jag vill kunna komma snabbt iväg, antingen hem eller till sjukhuset. Min man kör lastbil och kan inte komma ifrån alls när han jobbar.  

• Wilowa

Skönt att börja med en sovmorgon efter semestern, speciellt med tanke på att jag har träningsvärk som heter duga. Konstigt nog så har jag fortfarande mest träningsvärk i rumpan och benen, men jag får väl tolka det som att jag lyfter rätt. Jag har inte känt av yrseln och jag känner mig stadig när jag lyfter, däremot har jag sovit dåligt i natt. Jag brukar inte ha svårt att somna när jag ska börja jobba efter ledighet, så jag är säker på att det beror på bärandet. Jag får se till att stretcha ordentligt idag.

Med bärandet är jag nu uppe i tre genomförda träningspass sedan jag började räkna.   

• Wilowa

MissKaos: Strunt samma om du gått upp lite under semestern, du är så grym på att träna så det tappar du snabbt igen när vardagen kommer. Jag kan inte kommentera allt du skriver, men som sagt du är grym!

Idag har jag börjat jobba, men det var mer semester att vara på jobbet än hemma med plattläggningen. Vi var nästan lika mycket personal som barn, synd att säga att vi slet livet ur oss. Destomer har jag slitit sedan jag kom hem...skottat både bärlager och stenmjöl samt bärt plattor. Jag gillar verkligen att få jobba med kroppen som omväxling och hoppas jag kan föra över känslan till styrketräningen sedan när vi är klara.     

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-31 15:55:08 följande:
    Hittade en burk hovmästarsås. Det fungerar nog till oss vuxna va? och 2 msk gräddfil, det gillar sonen..

Stekt lax.
    Hovmästarsås
    Färskpotatis och haricotvertes.

Och BodyBalance

HUston, we have a plan!

Ett annat knep är att ha på smör och färska örter på färskpotatisen, då funkar det bra utan sås.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-31 16:08:56 följande:
    Gillar inte smör.. *ryser*
    Haha! Ta olja då, det ska bara vara lite så att örterna fäster bättre.
  • Wilowa

Idag fick maken bära sten själv, jag behövde helt klart en vilodag.

Nu till helgen ska jag och titta/hjälpa till på veteran-SM i friidrott, det ska bli kul. Jag kollade startlistan och äldsta anmälda deltagere är född 1919 och några 1920 och 1921. Vi har en i vår klubb som är över 60 och sprint, det är så häftigt att se honom träna!   

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-31 22:33:48 följande:
    FRÄCKT!
    Såg en bildpå fejjan idag på ensnubbe som körde marklygt. han var 92. Iställer för Prozac... Det är bara att buga. HAtten av!
    Ja, jag tror att Stefan Holm och Mattias Sunneborn ska vara med, men det är jag inte alls lika imponerad av som dessa äldre. Fast jag hoppas bara att alla tävlande överlever helgen...

http://www.nwt.se/sport/friidrott/article1051929.ece?service=mobile
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!