Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2012-07-19 19:58:32 följande:
    ok. ska ringa till dom imon och boka en tid. Hoppas jag får en ganska snart. Det är grymt jobbigt när man går runt och är yr hela tiden.

Jo tack jag vet!
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-19 19:46:22 följande:
    Willowa: ja jag kan lova att jag är förbannad på henne. Men är glad att det inte blev värre. Nu ska jag vila ordentligt.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-20 09:53:58 följande:
    En undran. Doktorn sa bara att jag inte får träna, men jag får promenera och så. Borde jag inte få cykla då också? Tänkte cykla en timme varannan dag på gymmet. Jag måste få röra på mig. Promenerar dagligen gör jag ju alltid ändå
    Det beror ju på vad du gör med händerna och hur det påverkar nacken och ryggen.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-20 10:17:31 följande:
    Willowa : om jag sitter rakt upp och trampar, det borde ju inte vara någon fara då väl?
    Inte en aning, men jag är inte helt säker på att det är lika skonsamt som promenader. Jag skulle ringa och kolla med läkarmottagningen som gett dig träningsförbud först.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-07-20 15:58:29 följande:
    Har en svärmor som jobbar på lab på US, hon skulle sticka mig i fingret om inte vc gjorde nått
    Haha! Bra med kontakter ibland.
  • Wilowa

Idag har jag gått upp och ner och fram och tillbaka i en slottsruin i mina MBT-skor. Jag försöker hitta tillfällen att gå i dem, men plankan 1-2 gånger per dag har jag gett upp. Det finns inte plats att göra den i husvagnen och ute är det alldeles för blött. Jag får ta tag i det när vi kommer hem helt enkelt. Imorgon påbörjar vi hemresan och räknar med att vara hemma på söndag.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-22 16:52:06 följande:
    Det kan vara en massa olika saker. Allt från muskelspänningar till vatten i örat! (ja, i örat sitter balansorganet) En förkylning -eller eg virus/bacill/vätska  kan tex "fastna" där  så kan mna bli så yr att man inte kan stå upp. Be en läkare kolla i dina öron. Enkel gjort!

Det var inte planerat ngn gravidtet -det bara hände. Konstigt, med tanke på hur mkt hormoner jag åt för att få sonen.

Ja SJÄLVKLART är det skorna Men det är faktiskt en väldigt stor skillnad på löpskor och löpskor *pekar på hallhyllan med 4 par löpskor*

Jag fick också äta hormoner för att få min son, men efter den graviditeten så rättade det till sig och dottern kom utan hjälp efter 2-3 försök.

Jo jag vet att det är skillnad på skor och skor, men frågar man barnen så är de helt övertygade om att det är skorna som är snabba och inte de själva.  

Nu ska jag försöka mig till det omöjliga och få till en ordentlig måltid från ingenting typ. Vi kom hem för ca en timme sedan och idag har vi bara ätit smörgåsar.Jag ser ut att vara gravid i 4-5 månaden just nu och min mage mår allt annat än bra av semestermaten. Det är nackdelen med att bo i husvagn, det är svårt att laga bra mat. På vintern när vi står still är det enklare, på resande fot vill man få så lite disk som möjligt. Vi har fricampat fyra av sex nätter den här resan.    
  • Wilowa

Är det nån av er som har MBT-skor? Jag har träningsvärk både här och där och det måste ju vara av de skorna, annars vet jag inte vad det kan vara.Vi gjorde som de på reklamen och "campade" på Media Markt en kortis och där hittade jag en yoga-DVD för ryggen och nacken. Jag ska försöka hinna göra den idag, för den delen av kroppen skulle verkligen behöva mjukas upp efter denna hemska hemresa. Vi startade i Böda på öland i går morse och har sedan dess kört 65-70 mil. Fast träningsvärken fick jag innan, men den har ju inte blivit bättre av allt stillasittande.

• Wilowa
    Ziraya skrev 2012-07-22 13:41:25 följande:
    Jag har bara tagit promenader de senaste dagarna. Har fått världens hemskaste dyspepsi-anfall igen och mår i princip bara illa hela dagarna :(. Så just nu fokuserar jag på att försöka få i mig mat över huvud taget och promenera ett par kilometer om dagen. Usch, det är inte roligt alls, jag kan i princip bara äta yoghurt, fisk och grönsaker.
    Testa att äta laktosfri yoghurt några dagar, den är snällare mot magen även om du inte är laktosintolerant egentligen.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-22 20:09:04 följande:
    Jag älskar husvagn Vi brukar mest leva på grillat på sommaren ändå, så det blir som ingen skillnad. Både fisk och fina köttbitar blir ju bra på grillen. Och i vagnen kan man koka ris. Sallad med fetaost och oliver i till så blir det en bra middag tycker jag. Eller, sallad på mozarella, mango, avocado, oliver, ruccola, tomater, paprika. Till kan man grilla kyckling, och lite tzatziki till. JAg är ju lata koken jag Köpte föresten choritzo på LIDL idag. Färsk. 500gr, billig minns inte priset. hur som helst: mager och MYCKET god. Kollade kötthalt mm först hemma. BAra 63% kött, men varken vatten eller potatismjöl stör mig. Kan rekomenderas Ja till åt vi vitkål, morot, rödlök ner rivet + fint fint strimlad paprika. Blandade lite salt, stevia, peppar med lite olivolja, äppelscidervinäger och rörde i och lät dra. Med god senap och klyfpotatis *rap*
    Jo, i husvagnen brukade vi ju grilla "hajkbomber" överbliven kokt potatis + div i folie. Grilla. Typ köttbitar, grönsaker, korvbitar, köttbullar U name it.. Sen gilalr ju jag sill och potatis -behövs inte mkt tillagning! Och rökt makrill.. Med lite hårt bröd och grönsallad. Ojoj *förlorar mig i matlandet* ALLT smakar bättre på en camping, man är ju alltid hungrig.

Jo visst kan man laga mycket gott i husvagnen, men i vårt fall var det bristen på camping som ställde till med problem...alltså möjligheten att kunna diska. Vi lagade bra mat de dagar vi kunde, men som igår övernattade vi på en rastplats och var på vägen mer eller mindre hela dagen. Innan vi lämnade Öland åkte vi ner till Långe Jan, ett litet äventyr som förlängde resan betydligt, men det var det värt. Idag har vi också rullat hela dagen förutom ett stopp hos barnens farmor...fråga inte varför vi inte fick lagad mat där.

De första nätterna stod vi på Astrid Lindgrens världs parkering. Där stod vi minst lika bra som på deras stökiga, trånga och ofräscha camping, men som sagt det blir lite primitivt när man står så.    Dessutom tillbringade vi ju mest tid inne i parken och inte ute vid husvagnen. Ja detta har överhuvudtaget varit en semester då vi varit mest i rörelse.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!