MissKaos skrev 2012-07-22 20:09:04 följande:
Jag älskar husvagn
Vi brukar mest leva på grillat på sommaren ändå, så det blir som ingen skillnad. Både fisk och fina köttbitar blir ju bra på grillen. Och i vagnen kan man koka ris. Sallad med fetaost och oliver i till så blir det en bra middag tycker jag. Eller, sallad på mozarella, mango, avocado, oliver, ruccola, tomater, paprika. Till kan man grilla kyckling, och lite tzatziki till. JAg är ju lata koken jag
Köpte föresten choritzo på LIDL idag. Färsk. 500gr, billig minns inte priset. hur som helst: mager och MYCKET god. Kollade kötthalt mm först hemma. BAra 63% kött, men varken vatten eller potatismjöl stör mig. Kan rekomenderas
Ja till åt vi vitkål, morot, rödlök ner rivet + fint fint strimlad paprika. Blandade lite salt, stevia, peppar med lite olivolja, äppelscidervinäger och rörde i och lät dra. Med god senap och klyfpotatis *rap*
Jo, i husvagnen brukade vi ju grilla "hajkbomber" överbliven kokt potatis + div i folie. Grilla. Typ köttbitar, grönsaker, korvbitar, köttbullar U name it.. Sen gilalr ju jag sill och potatis -behövs inte mkt tillagning! Och rökt makrill.. Med lite hårt bröd och grönsallad. Ojoj *förlorar mig i matlandet* ALLT smakar bättre på en camping, man är ju alltid hungrig.
Jo visst kan man laga mycket gott i husvagnen, men i vårt fall var det bristen på camping som ställde till med problem...alltså möjligheten att kunna diska.
Vi lagade bra mat de dagar vi kunde, men som igår övernattade vi på en rastplats och var på vägen mer eller mindre hela dagen. Innan vi lämnade Öland åkte vi ner till Långe Jan, ett litet äventyr som förlängde resan betydligt, men det var det värt.
Idag har vi också rullat hela dagen förutom ett stopp hos barnens farmor...fråga inte varför vi inte fick lagad mat där.
De första nätterna stod vi på Astrid Lindgrens världs parkering. Där stod vi minst lika bra som på deras stökiga, trånga och ofräscha camping, men som sagt det blir lite primitivt när man står så.
Dessutom tillbringade vi ju mest tid inne i parken och inte ute vid husvagnen.
Ja detta har överhuvudtaget varit en semester då vi varit mest i rörelse.