MissKaos skrev 2012-07-28 16:48:41 följande:
Då kommer han bli vältränad!
Sprunigt 10km i en regn. Superhärligt! Det var varmt, ingen vind och ösregn. Inget HÅRT regn utan bara skönt. Keps och linser och traildojjorna och turen blev fantastisk... Nu är det tryckande åskkänsla i luften. JAg är grinig och har huvudvärk.. Kom nu åska -eller nej vänta en stund så maken hinner spela klart...
Nu är maken och spelar tennis. Han är duktig nu! Kör plankan 1min varje morgon och kväll + chins i careporten. Jag klarar exakt noll st där. Mina handleder är för svaga, får inget ordentlig grepp. Igår hjälpte han mig så jag gjorde 5. Ska hänga på plankan from ikväll tror jag, men kör nog 1g/dag istället! Kanske kommer man ifatt tjejen i filmen då
*LOL*
Varit till Rusta. Sonen fick välja en sak och är nu helt fast framför tv:n han valde en ny Thomas tåget film. Ganska skönt förmig. Lite data/egentid och kaffe i lugn och ro. Ja, rusta ja. Jag kikade på en del träningsprytlar där. Lite sugen på en COREboll. Dom har en med en tilläggs del till, som en ring man kan lägga bollen i ich fäst vid den är excertubes. Så ligger/sitter man på bollen bör man ju kunna köra bröst, biceps mm. Dom har även kettelbells från 8kg för ca 300kr. ÄR det ett ok pris? Sugen på en för att kunna träna lite hemma om maken ska jobba borta mkt i höst. Vill även ha en stepupplåda. Sen kan man ju köra massor, eller? Hr ett hopprep, corefilm, yoga dvd, matta. och en exertube.
Ah Rusta, där sa du nåt! Jag tänkte åka in till stan imorgon och köpa mig ett par nya hantlar, just nu har jag ett och två kilos plus ett par som totalt väger 5,5 med löstagbara vikter. De har min man gjort i skolan...jättebra elevprov i svarvning, men inte så praktiska att träna med...eller de duger , men jag orkar inte hålla på och krångla och ta bort och lägga till tyngder på dem.
Fast jag kanske ska spara några stenar som jag kan bära runt på.
Jag har dålig kolla på vad de redskapen du nämnde kostar, men kolla googla. Det är massor med företag som säljer träningsutrustning.
Jag har velat fram och tillbaka och har kommit på att jag ska träna med hantlar hemma och kondition på gymmet (om jag nu löser träningskort där. De har fortfarande inte lagt upp något inför hösten, men nu i sommar har de ett pris för pass och ett för gymmet. Jag tror att jag behöver nån som driver på mig och då är passen bättre, träna med hantlar själv gör jag lika bra hemma.