Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Ziraya skrev 2012-07-22 20:32:53 följande:
    Jag är laktosintolerant också

Jag har havremjölk och laktosfri yoghurt nu, och har satt mig själv på en 14-dagarskur med Omeprazol. hoppas det blir bättre snart!

Aha! Ja då hjälper det ju inte. Fast det kan inte vara så att du fått i dig laktos av misstag då? Jag får magkatarr from hell när jag får i mig laktos och visserligen av lite andra saker med. Just nu vet jag att magen inte gillat alla smörgåsar med salami på eller den laktosfria potatissalladen på ALV. Även om jag inte gillar ALVs camping så måste jag ge parken en eloge för deras allerginpassade mat. Allt var märkt med om det innehöll gluten, laktos, mjölk och nåt mer som jag inte kommer på nu. De hade laktosfri mjölk till kaffet i cafét vi var in på. Barnen har allergier som inte stod utmärkta på lapparna, men det var bara att fråga så kunde de svara. Långt ifrån alla parker är så allergianpassade.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-22 20:32:26 följande:
    Förklarar! Ja, det är meckigt att diska i bäckar och sjöar. Jag minns bar scoutlivet då. Konstigt man inte blev magsjuk..
    Låter som en rätt härlig semester! Massa proviva och bra mat nudå

Själv har jag Värsta PMS:en. Och gårdangens choklad/vinfrossa kan man ju inte gärna upprepa idag med. MAgen blev Sur. PMS = sugen på ALLT. (utom typ gurka och äpplen)
    Vi hade fått diska på offentliga toaletter i så fall. Fast en dag smet maken in på ALVs camping och diskade där.

Ja nu ska det bli ordning på torpet.   Jag bävar för att ställa mig på vågen imorgon, men jag har nog mest samlat på mig vätska igen.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-07-22 20:42:58 följande:
    Jag vill ha en träningskompis
    Nån att gå på pass med, lyfta skrot med etc... Tyvärr känner jag ingen här och på jobbet är det typ bara jag som "bryr" mig..
    Ingen här från Linköping?

Tyvärr inte, men av erfarenhet vet jag att för min del funkar det bäst när jag tränar själv. Med barn, familj och jobb är det svårt att få till så man kan träna samtidigt och riken är då stor att det rinner ut i sanden istället. Jag har visserligen en kompis som också är på g att börja träna nu, men vi gör det oberoende av varandra. Skulle det passa så vi kan träna ihop nån gång så är det en bonus och absolut inget krav.
  • Wilowa

Nu har jag tittat igenom DVDn jag köpte och kan bara konstatera att jag behövde den. Jag är ju stel som ett kylskåp i ryggen. Jag gjorde de enklare övningarna och tittade på de mer avancerade. Fast det lär nog dröja innan jag kommer upp i en brygga, men men Imorgon är det yoga vid sjön för sista gången så då blir det nog den, men jag ska göra hela skivan nån av de närmsta dagarna...i alla fall försöka för nån brygga blir det nog inte denna veckan.

• Wilowa
    Ziraya skrev 2012-07-22 21:49:28 följande:
    Jag har fått dyspepsi förut ett par gånger, och har fått reda på att både mamma och mormor hade bråck på magmunnen, så det kanske kan vara läge att gå till vårdcentralen och kolla upp det :/ *VILL INTE*. Laktos får jag i mig av misstag hela tiden för övrigt, i bland kan jag inte låta bli saker med laktos i fastän jag veeeet att jag får lite ont i magen av det :P. men det är inte så ofta. Däremot har jag aldrig fått magkatarr av det, utan smärtan sitter mer i tarmarna.

Magkatarren jag har nu är typ ett "sug" i magen, illamående och magont. Omeprazolen verkar funka bra dock, jag har inte varit så illamående i dag i alla fall!

omperazolen har varit min bästa vän i perioder länge nu. Fast nu har jag varit utan den mer eller mindre i ett år...så skönt!
  • Wilowa
    Underbar skrev 2012-07-22 23:05:25 följande:
    Någon som kan svara på en mycket viktig fråga ang delade magmuskler?

Är det sant att det är kört att träna ihop magmusklerna efter graviditet? Läste precis i en annan tråd att det INTE går.
    Jag tror att det beror på hur mycket de är delade och på om muskeln är skadad. Jag hade en gång en sida med bra övningar, undrar om jag har kvar den i mina favoriter?
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-07-23 18:07:57 följande:
    Jag va ute på en 3 km runda igår, orkade sammantaget kanske springa hälften.
    Vägrar inse att jag inte mår bra och vägrar inse att jag varit still i 8 mån. Jag SKA klara milen, gärna innan årets slut!
    Får du bara vara frisk så klarar du milen fortare än du tror. Hoppas du får hjälp imorgon!
    MissKaos skrev 2012-07-23 17:30:38 följande:
    Testa TUPLER. Fungerat för minabekanta iaf.

8km löpning, samt mental tränin = lekland...
    Hihi! Lekland är kul.

Jag hade räknat med en promenad med dottern och maken när sonen har barmarksträning, men dottern vägrade följa med så jag fick stanna hemma. Jag klandrar henne inte för vi har värsta skitvädret här just nu. maken lovad mig dock en promenad sedan när han kommer hem...tränar gör jag gärna själv, men att promenera själv är skittråkigt. Hade även tänkt köra igenom min nya yoga-DVD, men det hinner väl bli mitt i natten innan jag är klar i så fall...ja vi får se vad det blir, först ska jag laga mat. Har laddat kylen med en massa goda och nyttiga råvaror. Både jag och maken insåg att vi behövde det nu.
  • Wilowa

Så nu har jag gått en promenad. Jag börjar få snits på att gå i MBT-skorna för nu har maken svårt att hinna med igen. Fast det känns i hela kroppen att jag går med ett annat rörelsemönster. Nu hoppas jag bara att dottern kommer snabbt i säng så jag kan läsa för henne och så hoppas jag att jag har lite yogaenergi kvar efter det.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!