• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Tullemi

Haha vad roligt att höra att vi alla är lika knäppa då

Nu sover ungarna (och maken) så nu blir det lite triceps här i vardagsrummet. Det är väl bäst att dra upp insynsskydden för fönstren för vi bor i ett radhusområde, tihi Nästa vecka har gymmet äntligen öppet som vanligt men de stänger ändå relativt tidigt: 21.30 Skrikandes

Milea 080217 Lucas 100202
  • godisgrisen

haha, fler som är lika knäppa som jag......dricker sällan mer än max 2 glas vin på helgen för annars orkar jag inte upp på min morgonpromenad (helgerna är enda chansen att hinna med det)

Idag har det blivit 1tim helkropp, och maten har funkat kanon = supernöjd

• Tullemi

Jag gillar verkligen www.dintraning.se

Här kan man välja muskelgrupp som man vill träna, redskap man vill använda och vips...tips på massa övningar (med bra bilder till). Samt att det kommer upp en muskelkarta över vilka muskler man använder (utöver vald muskel). En bra sida för mig som behöver tips på övningar. Sen finns det även färdiga träningsprogram. Me like

• Jennnyn
    Gryndrömmen skrev 2011-08-15 23:19:21 följande:
    Boxen idag var grym :) jippi funkade att träna med liite hosta :)
    Härligt! Box är skoj, tränar det lite då och då. Nu var det dock ett par månader sedan..
  • Annika i Gbg
    Tullemi skrev 2011-08-15 21:45:45 följande:
    Jag gillar verkligen www.dintraning.se

Här kan man välja muskelgrupp som man vill träna, redskap man vill använda och vips...tips på massa övningar (med bra bilder till). Samt att det kommer upp en muskelkarta över vilka muskler man använder (utöver vald muskel). En bra sida för mig som behöver tips på övningar. Sen finns det även färdiga träningsprogram. Me like
    Vilken superbra sida! Har lagt den under mina favoriter. 
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • ETSS

Godmorgon på er Glad
    Träningsfritt idag, inget alls, nåväl det får överlevas det med Glad

• Tullemi

Idag är det ben och rumpa som ska tränas . Nästan jobbigast tror jag.....känns mest, pust. Får se hur mycket jogg det blir efter ett sånt pass.

Alltså, det är ju lite trist att ålder och graviditet sätter käppar i hjulet för synbart resultat. Jag kan ju se en klar förbättrning av min fysik, men HUDEN förstör *morr*. Man är ju inte så där fast i huden som för 10-15 år sen och 2 täta graviditeter tycks ha satt ett outplånligt spår i form av skrynklig hud just runt naveln. Jag vet att detta säkert låter som småsaker, men det STÖR mig. Dags att börja spara till ett besök hos kirurgen, haha . Cut cut cut, moahaha {#emotions_dlg.djavulsk}

• MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-16 08:30:37 följande:
    Idag är det ben och rumpa som ska tränas . Nästan jobbigast tror jag.....känns mest, pust. Får se hur mycket jogg det blir efter ett sånt pass.

Alltså, det är ju lite trist att ålder och graviditet sätter käppar i hjulet för synbart resultat. Jag kan ju se en klar förbättrning av min fysik, men HUDEN förstör *morr*. Man är ju inte så där fast i huden som för 10-15 år sen och 2 täta graviditeter tycks ha satt ett outplånligt spår i form av skrynklig hud just runt naveln. Jag vet att detta säkert låter som småsaker, men det STÖR mig. Dags att börja spara till ett besök hos kirurgen, haha . Cut cut cut, moahaha {#emotions_dlg.djavulsk}
    Min hud på magen är skitsnygg -om man har en zebra som förebild... En med lite överflödig hud på buken. Cucut är en bra idé du .Va fan -det går ju göra?

Ben och rumpa är största muskelgrupperna så det är inte konstigt att det är så jobbigt! Man bränner dessutom bra på det
    Skivstång på G i kväll för mig!
    Gryndrömmen skrev 2011-08-15 23:19:21 följande:
    Boxen idag var grym :) jippi funkade att träna med liite hosta :)
    Hejja! Box är kul, och tufft
    godisgrisen skrev 2011-08-15 21:18:49 följande:
    haha, fler som är lika knäppa som jag......dricker sällan mer än max 2 glas vin på helgen för annars orkar jag inte upp på min morgonpromenad (helgerna är enda chansen att hinna med det)

Idag har det blivit 1tim helkropp, och maten har funkat kanon = supernöjd
    YEY MAten är min fallgropp -eller rättare sagt det som inte är mat som jag äter. Socker och fett (choklad och smågodis..) Nu har det f ungerat ett bra tag, ok iaf bara liiiite sött. Ska ta mig till apoteket och köra en underhudsfettsmätning Gjorde  en för ett tag sedan med nedslåeende resultat. (22,5%) Vill ner mot 15%... Undrar om kärringen kan klara det?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tullemi

Apoteket för underhudsfettsmätning (långt ord)? Berätta mer......

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!