• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Gryndrömmen

Jag kör på whey 100% lactosefree eftersom jag är laktosintolerant :) choklad tycker jag är godast, blandar med vatten för att minska kcal eftersom jag kämpar med min vikt men det är helt klart godare med mjölk :)

• Tessou
    Fattig student skrev 2011-08-17 17:35:41 följande:
    Just det, kollade in olika typer av proteinshake idag - frågan är nu vilken smak man ska ta; jordgubb, vanilj eller choklad?
    Jag undrar även vad ni blandar med; vatten eller mjölk?
    Gryndrömmen skrev 2011-08-17 17:40:47 följande:
    Jag kör på whey 100% lactosefree eftersom jag är laktosintolerant :) choklad tycker jag är godast, blandar med vatten för att minska kcal eftersom jag kämpar med min vikt men det är helt klart godare med mjölk :)
    Jag har ingen koll alls på proteinshake:ar (stavning?? ) finns det för mjökallergiker och glutenintoleranta?
    ELIAS 090326
  • Tullemi

Jag var inne på MM Sports i stan (en stor butik med bara träning/kosttillskott) och köpte, efter deras rekommendation, något som heter Diet Fuel från Body Science. Jag bar hem en påse av den nya smaken choklad/banan . Helt klart godast att blanda pulvret med mjölk, men det funkar med vatten också om man vill.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Jennnyn
    Just det, kollade in olika typer av proteinshake idag - frågan är nu vilken smak man ska ta; jordgubb, vanilj eller choklad?
    Jag har alltid kört på vanilj, eftersom man då kan variera och tillsätta  bär och annat. Gör man mycket smoothies och sådant skulle jag alltså rekommendera vanilj. Dock har jag tröttnat på vaniljsmaken för närvarande, så just nu kör jag på choklad.

Jag blandar alltid med vatten. Däremot kan man ju blanda med mjölk också. När jag gör smoothie brukar jag ha en skopa proteinpulver, ca 1,5 dl naturell eller vaniljyoggi, 1 dl frysta bär alt. en banan. Mixar allt detta i en blender. Smaskigt
  • Jennnyn

Här är en till som ansluter sig till "sjuklingarna".

Har envis värk i halsen som kommit mer och mer under dagen. Känner mig även lite öm i lederna. Jag har verkligen inte tid att bli sjuk just nu och jag hade planerat ett stenhårt pass ikväll, men dessvärre får jag nog lyssna på kroppen och vila...Är i valet och kvalet för närvarande....

• MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-17 17:40:47 följande:
    JAg körde med minimjölk en gång i tiden(deff) det är inte mkt kcal i det.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Jag gillar vanilj, men det är väl en smaksak. Jag brukar det mixa med lättyoghurt naturell + frukt/bär. Blir ganska ok -kör det på kvällen och hoppas kroppen jobbar på på det proteinet under natten! Gainomax (jag är lat) direkt efter alla tränignspass. Det VERAKR ju fungera eftersom jag snarare har gått upp lite än ner och fått ner fett% till 12,3 från ca 22. Börjar få synliga muskler, det är mest ryggmusklerna som är ok men men, Det kommer mera!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ETSS

Det blev ett bra pass, har ökat alla benvikter och kom upp i 9.4 på löpbandet, men jag tror inte att det är möjligt för mina ben att gå fortare, jag höll fast mig och de gånger jag tappade takten blev det löpsteg.
    Nåväl, nu får jag i alla fall vila resten av kvällen Glad

• ETSS
    Jennnyn skrev 2011-08-17 18:44:48 följande:
    Här är en till som ansluter sig till "sjuklingarna".

Har envis värk i halsen som kommit mer och mer under dagen. Känner mig även lite öm i lederna. Jag har verkligen inte tid att bli sjuk just nu och jag hade planerat ett stenhårt pass ikväll, men dessvärre får jag nog lyssna på kroppen och vila...Är i valet och kvalet för närvarande....
    Men stackars, en till.. hoppas du kryar på dig snart.
    Och du, stanna hemma och vila {#emotions_dlg.flower}
  • Paradigm
    Tack för alla svar! *tummen upp*
    Lutar mot vaniljsmak då jag vill kunna blanda in det i vanlig kost. Hoppas att det ger effekt för den är ju inte billig.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!