• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-08-16 18:10:41 följande:
    Jag är "ung" [läs 24 år] och även lyckats göra mig gravid två gånger tätt inpå och visst sätter det sina spår. När jag böjer mig ned blir det en aning skrynkligt kring naveln och när jag gör plankan kan man se lite hud hänga. Brösten är inte sig detsamma, mestadels av fyllningen försvann. Men vafan, jag är jävligt snygg ändå. *skiter i jantelagen*
    Hahaha... skrynkligt...hihihi.... då skulle du få se på min kudde! :)

Men jag är inte bitter! Foten i munnen

Äpple
  • Tullemi

Jag kan erkänna att jag nästan är mer utseendefixerad nu än i mina yngre år. Fast nu handlar det inte om att ha senaste kläderna och frisyren. Nu handlar det om att inte se så förfallen ut helt enkelt. Och det är ibland jobbigt att se sig i spegeln....dassig hy, rynkor rynkor rynkor, ögonlocken drooopar lite numera. Fy fan för att bli äldre när det gäller det fysiska! Men jag älskar att vara Mia 37 år, jämfört med Mia 23 år - om nån hängde med på det

Milea 080217 Lucas 100202
  • MissKaos

..glider in i tråden efter kvällens träningspass...

UNderhudsfett: 12,3% *bugar* Sist jag mätte låg den på 22, jag väger ungefär samma (ni kan göra vågen nu ) JAg är rätt nöjd med mig själv! HA! Kärringen kan ännu!  Kanske kankse är magrutorna inom räckhåll? Måste bygga mer muskler -kan inte gå ner ngt snare upp lite-  Hehe, tänk om man kan få till rutor till resan? Om nu inte alla 6 då NÅGRAiaf.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Evenstar

Godmorgon tjejor,

Lite uppdatering. Jag går på all möjlig smärtstillande förutom antibiotika och när jag åkte in pang bom så låg min sänka på 122. Jippi. Så nu väntar jag på en operation så de kan ta bort mina halsmandlar. Ugh så banalt det låter. Men så är läget. Jag har ont och ont men tabletterna hjälper hyfsat. In i dimman så ätt säga ;)

Nu väntar och väntar jag på att skiten ska bli bra så jag kan börja försiktigt komma igång. Som tur var så beror det här inte på mig och att jag stressat kroppen utan på en elak bakterie. ;)

Jag vill börja träna igen - jag hade ju värsta planen att fitta till mig ännu mer under hösten. Än så är loppet inte kört. Beroende på när jag ska opereras vill säga. Då är jag tvungen att vara sjukskriven i två veckor - hur ska jag klara det? Förvånad

Fick mitt schema igår - eftersom det är ombyggnationer på gång så ligger mina lektioner på morgonen och på eftermiddagen - dvs jag har 3 dagar där jag har ett låååångt hål för lunch/svarttid.
    Jag funderar på att skaffa mig ett gymkort precis brevid skolan för just de dagarna (blir billigt eftersom kommunen subv, och det kortet jag har är ju gratis eftersom jag jobbar på anläggningen)

Tror ni jag kommer utnyttja det att gå och träna den tiden? Eller är det en vettig idé?

Kram på er!

• Annika i Gbg
    Tullemi skrev 2011-08-16 20:53:53 följande:
    Jag kan erkänna att jag nästan är mer utseendefixerad nu än i mina yngre år. Fast nu handlar det inte om att ha senaste kläderna och frisyren. Nu handlar det om att inte se så förfallen ut helt enkelt. Och det är ibland jobbigt att se sig i spegeln....dassig hy, rynkor rynkor rynkor, ögonlocken drooopar lite numera. Fy fan för att bli äldre när det gäller det fysiska! Men jag älskar att vara Mia 37 år, jämfört med Mia 23 år - om nån hängde med på det
    Jag både hängde med och håller med! Idag blir jag faktiskt 49 år. Känner mig starkare, friskare, friare än någonsin! Snyggare ska jag bli... det är jag inte ännu Drömmer !

Ingen träning för mig förrän på fredag nu. Idag ska jag äta gott och dricka gott med familjen. Men först - jobba! 
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Annika i Gbg
    Evenstar skrev 2011-08-17 06:41:08 följande:
    Godmorgon tjejor,

Lite uppdatering. Jag går på all möjlig smärtstillande förutom antibiotika och när jag åkte in pang bom så låg min sänka på 122. Jippi. Så nu väntar jag på en operation så de kan ta bort mina halsmandlar. Ugh så banalt det låter. Men så är läget. Jag har ont och ont men tabletterna hjälper hyfsat. In i dimman så ätt säga ;)

Nu väntar och väntar jag på att skiten ska bli bra så jag kan börja försiktigt komma igång. Som tur var så beror det här inte på mig och att jag stressat kroppen utan på en elak bakterie. ;)

Jag vill börja träna igen - jag hade ju värsta planen att fitta till mig ännu mer under hösten. Än så är loppet inte kört. Beroende på när jag ska opereras vill säga. Då är jag tvungen att vara sjukskriven i två veckor - hur ska jag klara det? Förvånad

Fick mitt schema igår - eftersom det är ombyggnationer på gång så ligger mina lektioner på morgonen och på eftermiddagen - dvs jag har 3 dagar där jag har ett låååångt hål för lunch/svarttid.
    Jag funderar på att skaffa mig ett gymkort precis brevid skolan för just de dagarna (blir billigt eftersom kommunen subv, och det kortet jag har är ju gratis eftersom jag jobbar på anläggningen)

Tror ni jag kommer utnyttja det att gå och träna den tiden? Eller är det en vettig idé?

Kram på er!
    Trist och tråkigt med dina mandlar men det blir ju väldigt bra när de är borta sen! Var rädd om dig nu bara, träna hinner du med sen.

Pluggar du eller undervisar du i skolan? Håltimmarna kan ju faktiskt användas till att jobba med skolarbete så att du inte behöver sitta så mycket på kvällstid. Men annars är det väl en strålande idé att träna då. Du känns som en människa som kan bestämma dig för saker och genomföra dem så kör på det!
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-16 20:53:53 följande:
    Precis så är det Glad
    Jag har tränat mig till en något snyggare kropp, mer kan göras, men inte allt. Inte utan kniv. Typ skrynklig mage och slappa lår-insidorGlad
    Jag har nojat lite över det. Så insåg jag att med tanke på hur jag mådde och hur faktiskt fet jag var för tre år sedan har jag inget att gnälla över. Stod näck faktiskt och tittade på mig själv efter dusch i spegel i morse. Med tanke på allt, har jag inget att deppa över.
    Kanske är det så att man måste komma till en viss ålder för att bli såpass klok, jag vet inte riktigt.
    Jag säger dock som du, älskar att vara jag 42, jämfört med jag 25 år Glad
  • Evenstar
    Annika i Gbg skrev 2011-08-17 07:03:28 följande:
    Trist och tråkigt med dina mandlar men det blir ju väldigt bra när de är borta sen! Var rädd om dig nu bara, träna hinner du med sen.

Pluggar du eller undervisar du i skolan? Håltimmarna kan ju faktiskt användas till att jobba med skolarbete så att du inte behöver sitta så mycket på kvällstid. Men annars är det väl en strålande idé att träna då. Du känns som en människa som kan bestämma dig för saker och genomföra dem så kör på det!
    Jag är lärare :)
    Så tiden kommer ju även att användas till att planera lektioner och andra måsten. Men jag är ganska strukturerad. Men det kändes som det kunde vara en vettig effektivisering att träna under dagtid för att kunna ta det lite lugnare på kvällarna och då jag ändå instruerar 4 pass i veckan + vik pass.
    Men jag måste luska lite och se hur mkt jag får i bidrag av arbetsgivaren.
  • ETSS
    Evenstar skrev 2011-08-17 06:41:08 följande:
    Godmorgon tjejor,

Kram på er!
    Det låter bra, men snälla, fokusera på att bli friskt först.
    Att ha bra hälsa är så viktigt {#emotions_dlg.flower}
  • Tullemi

Evenstar: krya på dig nu! Låter som om du har ett fullspäckat schema till vardags *puh*

Idag har jag härlig träningsvärk (GÖTT!!!). Har precis ätit frukost,men ungarna vill alltid äta av min man fastän de precis ätit. Lucas älskar äggröra och Milea älskar rökt lax. Jag är fortfarande lite hungrig m.a.o.

Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!