• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Aprilia1977

Var på mitt andra gym idag, även där tokfullt. Körde kondition istället.. vilket iof behövs!

Jag hoppas att ni alla andra haft en superdag!

Äpple

• Aprilia1977
    godisgrisen skrev 2011-08-17 10:52:45 följande:
    Då kör vi en utmaning du och jag, mellanmål varje dag! För detta fixar vi lätt
    Hahaha, faktiskt, Jag är på!!! Jag tar med mig keso i morgon...

Fy vad bra, det är klart att jag utmanar dig!

BRA!!!!Skrattande
  • Aprilia1977
    Jennnyn skrev 2011-08-17 11:31:51 följande:
    Jag hänger på! Mellanmål är jag verkligen kass på att få i mig. Överhuvudtaget ska jag göra en helomvändning när det gäller kosten. Nu flyttar jag om 10 dagar och kylen är  ganska tom. Så snart jag kommit på plats i nya lägenheten blir det super-deff som gäller. Men fram tills dess kan jag ju åtminstone bli bättre på att äta mellanmål
    Bra, då har vi ännu en som vill... HÄRLIGT!!!!Skrattande
  • godisgrisen
    Aprilia1977 skrev 2011-08-17 20:09:17 följande:
    Hahaha, faktiskt, Jag är på!!! Jag tar med mig keso i morgon...

Fy vad bra, det är klart att jag utmanar dig!

BRA!!!!Skrattande
    Har ätit mina mellanmål idag

Och när jag koncentrerar mig på att sköta mellanmålen tar det bort fokusen från att äta skrot
  • Aprilia1977
    MissKaos skrev 2011-08-16 21:44:50 följande:
    ..glider in i tråden efter kvällens träningspass...

UNderhudsfett: 12,3% *bugar* Sist jag mätte låg den på 22, jag väger ungefär samma (ni kan göra vågen nu ) JAg är rätt nöjd med mig själv! HA! Kärringen kan ännu!  Kanske kankse är magrutorna inom räckhåll? Måste bygga mer muskler -kan inte gå ner ngt snare upp lite-  Hehe, tänk om man kan få till rutor till resan? Om nu inte alla 6 då NÅGRAiaf.
    Oj, fy bubblan vad kul! Grattis och bra kämpat!!!
  • Aprilia1977
    godisgrisen skrev 2011-08-17 20:13:57 följande:
    Har ätit mina mellanmål idag

Och när jag koncentrerar mig på att sköta mellanmålen tar det bort fokusen från att äta skrot
    Nä nu blir jag lite avundsjuk på dig... Bra kämpat..... jag ska allt visa dig i morgon! Får då jä*lar! Flört
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-17 19:15:59 följande:
    Jag gillar vanilj, men det är väl en smaksak. Jag brukar det mixa med lättyoghurt naturell + frukt/bär. Blir ganska ok -kör det på kvällen och hoppas kroppen jobbar på på det proteinet under natten! Gainomax (jag är lat) direkt efter alla tränignspass. Det VERAKR ju fungera eftersom jag snarare har gått upp lite än ner och fått ner fett% till 12,3 från ca 22. Börjar få synliga muskler, det är mest ryggmusklerna som är ok men men, Det kommer mera!
    Grymt bra jobbat!
  • Aprilia1977

det skulle varit "för"... inte "får"

Jag måste bara tillägga hur jag "käkar" mitt proteinpulver... ja ni läste rätt.. jag äter mitt.

Jag använder en visp (vilket som helst) och rör ihop vatten och proteinpulver till en smet. Just nu använder jag Optimum Nutrition Casein, chokladsmak. Jag fixar denna "mellanmål" kvällen innan, eller på morgonen och förvarar min chokladpudding i kylskåpet i små plastbyttor och tar med mig på jobbet.

Och det är riktigt gott!

Hej hopp, åter dags för kudden för i morgon blir det morgonpromenad.

Äpple

• Jennnyn

Funkar glass som mellanmål när man har ont i halsen? För i så fall har jag ätit mellanmål idag...,Faktiskt sitter jag på motionscykeln och värmer upp just nu. Var alldeles för rastlös för att stanna hemma. Däremot kommer jag lyssna på kroppen och köra lugnt...

• MissKaos

Glömde!

Förr. när jag köre sjukt hårt så använde jag förutom "vabligt" protein soja protein. Det är billigt, men inte gott. Blandade i det i frukostgröten, i yogurten och i princip allt som kunde dölja samken av det.. Fungerade finfint! MEN då ska man minnas att jag körde morgonpromenader före frukost (med äggvita/lite äpple/omega3 o kaffe i magen) varje dag. Styrka + kondition 5 dagar/vecka och kondition en dag till på det. Samt cyklade överallt. Och gick små kvällspromenade ibland. HElt galet -men vi var ett gäng som tränade hårt och umgicks mkt, ute o festade den träningsfria dagen och röjde på dansgolvet.. Sen hängde vi på gymmet! Well, snygg var man iaf. Och ung...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!