• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos
    Livsoduglig skrev 2011-08-22 08:53:03 följande:
    Goooooooo mooooooorgon! (och ja, det är faktiskt en bra morgon:)). Har det slitsamma I-landsproblemet med för många semester dagar kvar så tja... inget jobb idag helt enkelt. Sitter och taggar igång för spinning om en timme. Bra start på dagen!

Kul med mattips! Evenstar's scampi-rätt lät grym! Skall nog stjäla den trots allt prat att piratkopiering är förbjuden *skrattar* För det måste väl vara samma sak? Jag tar något (copy/paste) som någon skrivit och använder det utan att betala? Strunt samma... blev kanske lite väl filosofisk denna morgon :P Men får du  upp en bild på mästerverket vore det kul att se!

Höstens schema och livsstil börja komma igång ordentligt! 4e träningsdagen i rad. Ätit hyggligt i helgen... Vore det inte för det där vinet skulle jag nog säga att jag har ätit riktigt bra. Det är ju fanken att det skall va så gott med vin till maten!

Ciao!

Men är det inte en massa nyttiga saker i rödvin? *hoppas*
    Tullemi skrev 2011-08-22 08:42:11 följande:
    Idag börjar förskolan för båda barnen och det kommer att bli lite mer rutin och struktur på vardagen (me like).
    Frukost: halv avokado, äggröra och en skiva lax.
    Lunch: räksallad
    Middag: lövbiffswok med lite ris (basmati)
    Mellanmål: 2 proteinshejks och lite frukt.

Träning: ja, det hoppas jag

Låter som om de flesta sjuklingar håller på att friskna till här i tråden Underbart!
    Låter gott! Kör du LCHF?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jennnyn

Jag ställde mig på vågen förut. Har inte vågat göra det sedan början av sommaren. Med tanke på hur slarvig jag varit med maten hela sommaren hade jag räknat med åtminstone 3 kg upp. Blev faktiskt lite förvånad över att jag "bara" gått upp 1,5 kg.

I morgon börjar jag arbeta igen och då blir det lättare att komma in i fasta rutiner.

• Tullemi

MissKaos: nej, jag kör inte LCHF rakt av,  jag kör min egen "diet" och drar ner på snabba kolhydrater och socker. Men jag äter inte fett i mängder, men undviker inte fett heller..det blir nåt mittemellan

Middag idag blir inte biffwok för vi ska hem till vänner som ska bjuda på nåt tacos-aktigt. Det är ok för då kan man plocka och äta det man vill.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Gryndrömmen

Idag blir det träning ihop med min älskade man, inte ofta vi tränar ihop så det ska bli skoj. Tränar ni med era respektive?

• Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-08-22 17:14:42 följande:
    Idag blir det träning ihop med min älskade man, inte ofta vi tränar ihop så det ska bli skoj. Tränar ni med era respektive?
    Just nu tränar jag min respektive. Vi är inne på första veckan. Idag när han vaknade kunde han knappt gå... ojsan! Hihi.. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • ETSS

Har ingen respektive, eller någon träningkompis. Det är ytterligare ett skäl till att jag är så tacksam över er {#emotions_dlg.flower}

• ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-08-22 17:29:56 följande:
    Etss: är oxå glad att ha er :)
  • Päron1986

finns det någon utmaning nu?
    jag blev ju sjuk under plankan-utmaningen så jag kom ifrån er litegrqand här i tråden.. men nu är jag fit for fight igen! (eller ja, ha rvarit det ett tag1')

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!