• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS
    Videli skrev 2011-08-21 20:45:34 följande:
    Tack

Den här dricker jag morgon och kväll, blandar med grapjuice. www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ halsokost/livsmedel/nasselpulver-250-g?gclid=CICzz 6CF4aoCFQUYzQodfQj5-g

Tack, ska kolla upp det Glad
  • godisgrisen

kul med nya i tråden Välkommna!

Här har det blivit en lugn söndag, en timmes PW och lite lagomt pyssel/plock/städning här hemma, imorgon börjar vardagen med skola/dagis så då blir det andra rutiner igen

• MissKaos
    tarm skrev 2011-08-21 20:43:38 följande:
    Börjar träna styrketräning om en vecka. Mitt mål är att gå upp 10 kg till nästa sommar. Från 60kg till 70
    kg. Det borde gå, har gjort det förr.

Tränar 4-5 dagar i veckan, så gott som bara styrka. Ska ligga på minst 3500kcal om dagen. 

Vad tror ni?
    Att du ska åta så mkt du bara kan! Börja redan på frukosten. 3500 är inte så himmla mkt om du ska upp i vikt och kör härt. Glömm inte att ladda på mde proteinshakes MED kolhydrater på gymmet, innan duschen typ
    JAg är allt ltie avis på dig, har gått ner en massa kg med hård kamp för att komma i min "gammla" form sas. Får ju räkna kcal och ha koll numera, förr var jag som du! Bra mat, ät extra mellanmål och träna hårt. Så får du väl justera efterhand som du ser vart det barkar? Kanske lite hård (men inte lång) cardioträning ngn gång/vecka för att öka aptiten?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-08-21 21:36:38 följande:
    Idag gick träningen super bra. Fasen så gött det kändes. Nu har jag käkat en god sallad och lite kesella. Snart dags att sova.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Gryndrömmen
    Mollly skrev 2011-08-21 21:36:38 följande:
    Idag gick träningen super bra. Fasen så gött det kändes. Nu har jag käkat en god sallad och lite kesella. Snart dags att sova.
    Man mår så bra när det känns så Bra kämpat!
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-08-21 20:02:16 följande:
    Okej, den kör jag på fast mjölk istället för vaniljyoghurt. Riktigt god! =)

Ang glass så undrar jag om man inte kan göra egen proteinglass i form av naturell yoghurt mixad med valfri bär, banan och med en skopa (eller mer) protein. Låta det sedan stelna i frysen och sedan äta som glass. Kanske funkar eller?
    Det borde funka att låta stelna i frysen....Vilken bra idé för en glassälskare som mig! Ska absolut testas
  • Evenstar

Godmorning,

3 dagar kvar på antibiotikakuren sen ska jag försöka smyga igång träningen så smått. Lite surt är det att börja traggla sig tillbaka när jag hade tänkt formtoppa den här hösten. Jag får göra så gott det går.
    Jag mår ialla fall mycket bättre och har slutat äta citodon. Jippi!

Vad ska ni äta idag? 

• Gryndrömmen

Skönt att du börjar må bättre :)

Har inte bestämt middag, men till lunch blir det ugnsfalukorv, potatismos och ärtor :)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!