• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Evenstar

Jag gjorde förresten en jättegod rätt med Scampi igår - plagiat av Vapianos pasta ;)

Ska se om jag kan få in nån bild på det senare.
    Men det var i af körsbärstomater, purjo i tunna strimlor, vitlök, vitt vin, grovt rivna morötter, citronsaft och så balanserade jag med pytte socker. Frästa scampi i och sen servera till färsk pasta. Gottigt!

• ETSS
    Evenstar skrev 2011-08-22 06:44:39 följande:
    Godmorning,

3 dagar kvar på antibiotikakuren sen ska jag försöka smyga igång träningen så smått. Lite surt är det att börja traggla sig tillbaka när jag hade tänkt formtoppa den här hösten. Jag får göra så gott det går.
    Jag mår ialla fall mycket bättre och har slutat äta citodon. Jippi!

Vad ska ni äta idag? 
    Skönt att du börjar må bättre och slipper mediciner Glad
    Lunch vet jag inte, middag blir strimlad stekt ytterfile med paprika och grädde tillsammans med bandpasta och broccoli, snabb lyxmat i början på veckan, håller fortfarande på att beta av helgens matoriger, jag har köpt så mycket gott och onyttigt som jag ändå måste få i mig Glad
  • Tullemi

Idag börjar förskolan för båda barnen och det kommer att bli lite mer rutin och struktur på vardagen (me like).
    Frukost: halv avokado, äggröra och en skiva lax.
    Lunch: räksallad
    Middag: lövbiffswok med lite ris (basmati)
    Mellanmål: 2 proteinshejks och lite frukt.

Träning: ja, det hoppas jag

Låter som om de flesta sjuklingar håller på att friskna till här i tråden Underbart!

Milea 080217 Lucas 100202
  • Livsoduglig

Goooooooo mooooooorgon! (och ja, det är faktiskt en bra morgon:)). Har det slitsamma I-landsproblemet med för många semester dagar kvar så tja... inget jobb idag helt enkelt. Sitter och taggar igång för spinning om en timme. Bra start på dagen!

Kul med mattips! Evenstar's scampi-rätt lät grym! Skall nog stjäla den trots allt prat att piratkopiering är förbjuden *skrattar* För det måste väl vara samma sak? Jag tar något (copy/paste) som någon skrivit och använder det utan att betala? Strunt samma... blev kanske lite väl filosofisk denna morgon :P Men får du  upp en bild på mästerverket vore det kul att se!

Höstens schema och livsstil börja komma igång ordentligt! 4e träningsdagen i rad. Ätit hyggligt i helgen... Vore det inte för det där vinet skulle jag nog säga att jag har ätit riktigt bra. Det är ju fanken att det skall va så gott med vin till maten!

Ciao!

• ETSS
    Livsoduglig skrev 2011-08-22 08:53:03 följande:
    Goooooooo mooooooorgon! (och ja, det är faktiskt en bra morgon:)). Har det slitsamma I-landsproblemet med för många semester dagar kvar så tja... inget jobb idag helt enkelt. Sitter och taggar igång för spinning om en timme. Bra start på dagen!

Kul med mattips! Evenstar's scampi-rätt lät grym! Skall nog stjäla den trots allt prat att piratkopiering är förbjuden *skrattar* För det måste väl vara samma sak? Jag tar något (copy/paste) som någon skrivit och använder det utan att betala? Strunt samma... blev kanske lite väl filosofisk denna morgon :P Men får du  upp en bild på mästerverket vore det kul att se!

Höstens schema och livsstil börja komma igång ordentligt! 4e träningsdagen i rad. Ätit hyggligt i helgen... Vore det inte för det där vinet skulle jag nog säga att jag har ätit riktigt bra. Det är ju fanken att det skall va så gott med vin till maten!

Ciao!

Jo det är en bra morgon :)

Håller med om Evenstars mattips, ska testa det jag med framöver då jag kanske måste börja äta lite mindre fett och kolhydrater än vad jag gör för ögonblicket.

Visst är det skönt att komma i gång med träning :)
  • Mollly
    Gryndrömmen skrev 2011-08-21 22:17:39 följande:
    Man mår så bra när det känns så Bra kämpat!
    ja man blir mer peppad till nästa gång man ska träna.
  • Mollly

Här blir det ingen träning idag. Förutom plankan då och några armhävningarSkrattande Men ska städa hela huset idag hade jag tänkt. Imon börjar jag jobba igen efter semestern. Det ska bli skönt att komma igång och få lite rutiner.

• Paradigm
    Evenstar skrev 2011-08-22 06:44:39 följande:
    Godmorning,

3 dagar kvar på antibiotikakuren sen ska jag försöka smyga igång träningen så smått. Lite surt är det att börja traggla sig tillbaka när jag hade tänkt formtoppa den här hösten. Jag får göra så gott det går.
    Jag mår ialla fall mycket bättre och har slutat äta citodon. Jippi!

Vad ska ni äta idag? 
    Härligt att höra! =)

Idag blir det en kolhydratsladdad middag, nämligen spaghetti och köttfärsås till barnens förtjusning. =)
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-21 23:36:06 följande:
    Det borde funka att låta stelna i frysen....Vilken bra idé för en glassälskare som mig! Ska absolut testas
    Jag tänkte att man lägger det i små plastmuggar, kanske med någon slags glasspinne i mitten så blir det som en liten glass när man väl tar ut den ur muggen, eller så kan man ju äta rakt ur muggen. Det funkar det med! =)
  • Jennnyn

Idag ska jag ut och rida en sväng! Det får bli lite mjukstart för min del, trots att halsen fortfarande krånglar. Dock är den betydligt bättre idag!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!