• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-21 11:58:34 följande:
    Godisråtta:  det finns en jättebra kosttillskottsbutik här i GBG, fast jag tror inte du bor i Götet.....?
    Vilken då?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-21 19:09:37 följande:
    Jag är ganska dålig på att variera mig när det gäller smoothies, men den jag brukar göra består av vaniljyoghurt, frysta hallon/blåbär och en skopa proteinpulver med vaniljsmak (kan uteslutas). Vill man lyxa till det på helgen eller när man känner att man vill unna sig något extra kan man även ha i ett par klickar vaniljglass. Mixa allt i blender.
    Okej, den kör jag på fast mjölk istället för vaniljyoghurt. Riktigt god! =)

Ang glass så undrar jag om man inte kan göra egen proteinglass i form av naturell yoghurt mixad med valfri bär, banan och med en skopa (eller mer) protein. Låta det sedan stelna i frysen och sedan äta som glass. Kanske funkar eller?
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-21 19:14:07 följande:
    Min träning för helgen är avklarad. Det blev inga rekord satta ikväll. Roddmaskin, armar/axlar (på låg vikt på grund av ondsint inflammerad axel) rygg/mage och som avslutning löpband, som vanligt powerwalk, kom upp i 9.0 ikväll.
    I morgon blir det något nytt i träningsväg för mig plus lite kylbehandling på den ondsinta axeln. Det ska gå till sig snarast hoppas jag Glad
    Vad har hänt med axeln?
  • Videli

Ååå får man hoppa med här...?

Har precis tagit upp min träningen igen efter många års sjukdom, men nu är jag på G igen.

• ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-21 20:03:11 följande:
    Vad har hänt med axeln?
    Jag fick en riktigt ondsint axelinflammation i februari, var hemma över en månad och fick både kortisonsprutor och ultraljud, hade benbrottsont och kunde inte göra något, ens gå utan smärta.
    Det blev bra, men lite värk har jag haft hela tiden. Jag tror det var i onsdags eller torsdags då jag ökat vikterna och var i en maskin och slarvade som det högg till så väldigt. Sen har jag haft mer ont igen så nu tar jag det lite nätt så det inte ska bli värre. Men det är ju så att träna om det endast går vill man Glad
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-21 20:09:04 följande:
    Jag fick en riktigt ondsint axelinflammation i februari, var hemma över en månad och fick både kortisonsprutor och ultraljud, hade benbrottsont och kunde inte göra något, ens gå utan smärta.
    Det blev bra, men lite värk har jag haft hela tiden. Jag tror det var i onsdags eller torsdags då jag ökat vikterna och var i en maskin och slarvade som det högg till så väldigt. Sen har jag haft mer ont igen så nu tar jag det lite nätt så det inte ska bli värre. Men det är ju så att träna om det endast går vill man Glad
    Usch, lät riktigt allvarligt det där. Nu måste du vila din axel så att det inte händer igen! =))
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!