Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2013-11-03 16:55:49 följande:
    Tog ett tag innan man fick ordning på fogar och kissmuskler sist..
    Jo, tack... Mina knipmuskler existerar inte ens... Ska se till att få hjälp med det efter denna bebis.
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Tessou
    Wilowa skrev 2013-11-03 17:48:56 följande:

Knipmuskler? Vad är det?  Fast jag börjar hitta mina med nu efter sjukgymnastik i en månad. Fast jag hittade dem inte där jag trodde, utan i höftträning. Min yngsta är över nio år så jag skyller bristen på knipmuskler på "sapping hips" som jag tydligen har.
    Ha ha, ja men det är hemskt att inte kunna hålla tätt... All träning med hopp har jag fått strunta i, för jag kan inte hålla tätt... Skäms Ska ta min mammas råd, att testa knipkulor efter förlossningen.. annars får det bli operation.
  • Tessou
    Wilowa skrev 2013-11-03 18:24:01 följande:

Vänd dig till en bra sjukgymnast innan du opererar dig. Jag kan visserligen hålla tätt, men å andra sidan hoppar jag aldrig heller. Jag är svag i alla muskler i den regionen, jag har varit sjukskriven i två månader för det nu. Fast nu är jag mycket bättre och ska börja jobba om ett par veckor, ska bara träna upp mig rent allmänt på gymmet först. Helt otroligt hur mycket man tappar på två månader och var man dåligt tränad innan så blir det ännu värre.

Jag hittar inte mina knipmuskler alls när jag har låsningar i ryggslutet...eller var de nu sitter.   
    Jag är också väldigt svag i mitt partiet på kroppen, rygg å så.. Har dålig hållning. Skulle få övningar av min sjukgymnast för min foglossning, men han sa att det kommer inte funka eftersom jag inte kunde knipa ordentligt (och spänna magmusklerna)..
    MissKaos skrev 2013-11-03 18:43:35 följande:
    Jag fick hjälp av att få kotorna rättlagda. Av cranosacral behandling.
    Vad är det? Gör en sjukgymnast sånt?

• Tessou
    Wilowa skrev 2013-11-03 19:32:50 följande:
    ...och då fick du inga andra övningar? Vad var det för sjukgymnast? Antar att du inte bor i närheten av Värmland, men om du gör det säg till.
    Oj, jag var otydlig där... Jo jag fick andra, fast det känns inte som att de gör någon skillnad.
  • Tessou
    cirkusmusen skrev 2013-11-03 20:37:38 följande:
     Är du gravid nu alltså? 

Jag är 158cm, väger 43, vill upp till 48 nånstans där, i muskler såklart. Har innan dansat på elitnivå (50kg vägde jag då), har haft träningsstopp i 6 månader men nu är jag tillbaka och har börjat styrketräna för första gången i hela mitt liv.  Innan hade jag mycket muskler, men nu vill jag satsa på att få ännu större och bli mer deffad. Spännande att se hur långt man kan gå :D 

Jag försöker att vara på gymmet alla dagar som jag kan, minst 4ggr/v och helst varje dag. Jag har inte gjort ett riktigt schema än men planen är väl att jag ska försöka få ihop ett. 

Har du haft något schema och så? Vad äter du? Hur tränar du? :)
    Japp, det är jag... 18 Februari är det tänkt att bebisen ska komma! Nej, har inget schema... Men jag tränade mycket CXworx, X-fit/Crossfit och cirkelträning.. och även lite dans. Körde nästan bara gruppträningar.. Äter LCHF i vanliga fall, men nu som gravid äter jag ''normal/vanlig'' mat... Men när bebisen kommit ska jag äta en egen version av LCHF, inte så mycket fett som man ''ska'' göra.. men inge pasta, ris, potatis, vitt mjöl/bröd...

• Tessou
    cirkusmusen skrev 2013-11-05 21:17:22 följande:
    Men behöver man inte kolhydrater för att gå upp i vikt?? :/
    Jag gick inte upp i vikt då jag åt ''vanligt'', men däremot syntes musklerna snabbare med LCHF. Det finns ju kolhydrater i typ allt man äter, men just de jag skrev omvandlas ju till socker i magen.. och socker ska jag som IBS:are inte äta. Och precis som Wilowa skriver så är det bra att undvika mjölkprodukter också, laktosfritt är dock bättre för min IBS, men låter helst bli helt. Älskar dock keso, så det är lite kämpigt..

Lite OT, men idag hann jag jobba hela 45 minuter... Höll på att svimma på jobbet, det svartnade totalt, började kallsvettas, skaka, och det flimrade framför ögonen... Tydligen var jag helt likblek också.. Usch... :-/
  • Tessou
    MissKaos skrev 2013-11-23 19:01:42 följande:
    Imorgon spinning!
    Du kommer säkerligen föda på gymmet, din galning...
  • Tessou
    cosinus skrev 2013-11-24 14:20:10 följande:
    Hahaha, när jag väntade första barnet så var det en man som enbart pratade grekiska som fick gymägaren (också grek) att prata med mig och få mig att dyrt och heligt lova att inte göra benböj för han var helt säkert på att vattnet skulle gå och ungen födas då.

Jag var snäll och lovade, ben stod ändå inte på programmet :) Tror jag var i v 40+1 då så jag var hyggligt rund och den stackars mannen var helt förstörd, han hade aldrig sett en gravid kvinna träna förr :)
    Nämen oj, stackars gubbe..
    Wilowa skrev 2013-11-24 15:02:39 följande:
    Det vore väl det perfekta stället för dig att föda på...vila lite och sedan på igen.

Jo, men precis.. direkt efter förlossningen hoppar man upp på cykeln igen!

• Tessou
    MissKaos skrev 2013-11-25 18:30:08 följande:
    Imorgon träning. Gym eller spinning det är frågan det.
    Imorgon kommer även inredningen till klädkammaren! Underbart vet vad som gäller de närmsta dagarna mao!
    Åh, jag vill också inreda.. men har (minst) ett rum för lite... Visa bilder sen!!
  • Tessou
    MissKaos skrev 2013-11-26 09:55:44 följande:
    Ok
    Klädkammaren är nog inte så spännande. . Men vi har byggt om delat av ett vardagsrum. Så nu har vi tre sovrum ett ordentligt vardagsrum och ett litet krypin med kontorshörn..
    Jag läste barnkammaren.. Själv är vi på husjakt, men blir nog inget förrän till våren.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!