Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

MissMe83 skrev 2012-10-04 19:52:37 följande:
    Tessou: det är läkaren som gett mig diagnosen och bestämmer om kortison. Men kortison är ingen behandling i sig, det är smärtlindrande och inflammations hämmande. Har man otur kommer besvären tillbaka.
    Får hoppas att det inte kommer tillbaka...
    MissKaos skrev 2012-10-05 08:57:35 följande:
    Idag ska jag på gympa med min son Han är 3,5 och tycker att HAN ska träna, Mamma ska vara i barnpassningen
    Någon som har testat friskis familjegympa? Blir man svettig?
    Hur var gympan?

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-10-07 12:43:25 följande:
    Idag har jag äntligen fått träna igen. Underbart!!!! Njöt för fullt!

Ser ut som att du har lite muskler.. Är det billigare om man fortsätter, eller är det samma pris? Har du mätt hur stor skillnad det är?
    MissKaos skrev 2012-10-07 21:14:53 följande:
    Det är jättekul! Själv är jag öm i bihålorna (ansiktet/kinderna) nu. Har tagit rinexin och kommer därmed inte kunna sova. Spolat med koksalt. Snart Nezeril. Blir ta mig f-n sjuk inflr VARJE lopp jag anmäler mig till.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Nu är ju du vuxen och bestämmer själv... Men jag tycker du ska ta det lugnt och vila!! Nu i onsdags började jag träna igen efter mina besvär med bihålorna som kom och gick HELA september... Trodde det gått över, bokade pass och dagen jag skulle träna var det nåt nytt... Så över 1 månad gick, men nu är det bra och har inte kännt nåt på 1,5 ,vecka - så nu är jag 'Back on Track'!!! Tycker du ska vila ur så länge det behövs...! Men sånt måste du bestämma själv!
    ELIAS 090326
  • Tessou

Oj, vad konstigt svaret till dig MissKaos blev... Hoppas du kan läsa ändå - skriver via mobilen, så det är säkert därför...?!

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-10-08 06:50:05 följande:
    Tessou: 100 kr rabatt för en ny omgång alltså 600 kr
    Som hittat
    Ja, de var bra! Var det 8 veckor...?
    ELIAS 090326
  • Tessou

45 minuters box blev det idag!! Grymt kul var det... lär stupa i säng!

ELIAS 090326
  • Tessou

Hej på er! Nu är vi på väg hem efter vår lilla minisemester! Ingen träning tyvärr, förutom en massa promenerande på Gbg och Oslos shoppingcenter... :D Men imorn är det dags för cirkel igen! Ska även testa på roddmaskinen innan som uppvärmning. Bra för magemusklerna har jag hört! :)

Maria1982 skrev 2012-10-16 09:00:45 följande:
    Yay... Två barn med svinkoppor! Får träna en annan gång för nu består allt av tvätta, torka, badda, medicin, salva...

Usch vad drygt, sånt är bättre att ha på sommaren.. Det planerade ni dåligt... ;)
    Ponzi skrev 2012-10-16 12:47:30 följande:
    Hur många situps(magövingar) gör ni?

Hej och välkommen hit! Jag kör 50 crunches, 20 benlyft med 3 kg's vikter på benen och 20 "varv" med hjulet varje morgon. Körde 50 på varje tidigare men var sjuk till å från hela September, så jag börjar lite lätt.
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-10-17 10:21:04 följande:
    Ja, det gör det nog. Testa. Ibland kan det hjälpa med en varm dusch och lite stretching så man får igång genomblödningen i musklerna.

Jaha. Det låter som en stressfraktur. Ja, vad bra att det inte blev något värre! Det läker -nu får du se till att drick mjölk och äta lax i mängder. Detta för att benet ska läka sig igen. JAg tycker du ska se detta som kroppen sätt att säga ifrån, och komma igång med kosten. Träning, kost och vila kan man se som en "triangel" där alla delarna måste vara lika stora. River man bort en bit så rasar de andra två. Så nu får du bygga upp kroppen med kost och vila! Man kan inte bygga på en grund som inte är bra det är omöjligt!

Jag vill med ha lite sympatier Höll på att svimma igår -reste mig upp häftigt. Hadde hostat hela natten och fick under dagen alla förkylningssympotom man kan ha. En helt ny, oanvänd förkylning BARA till mig Kunde inte prata och andas samtidigt och ja, idag sitter jag i soffan i onepice. Jippie, not. Jag hade planerat en massa möten mm på jobbet och var så sugen på att komma igång och träna efter förra veckans vila. *suck* Äitt X-tra många nötter i frukosten och X-tra mkt apelsinjuice, och massa massa blåbär. Hoppas alla vitaminer ska hjälpa kroppen bli frisk snabbt! Överväger en tur till hälsokosten -de brukar ha ekologiska torkade bär etc. Och kanske ngn rawfoodbar. Sm Tv-snax ikväll. Dels är det synd om mig, dels är det gott -och jag tror alla vitaminer och lite extra energi kan göra sitt...

TRÅKIGT!

Nu är det väl inga lopp framöver iaf? Så nu kan (SKA ) du vila tills du är helt bra!!
    Wilowa skrev 2012-10-17 18:33:25 följande:

Låter som att du behöver lyssna på dina egna råd här ovan. Säger hon som tvingat i sig äckliga makaroner och köttbullar på jobbet och som fick fnatt och satte i sig sex Falu rågrut till mellis pga stress och energibrist ...perfekt en dag då man jobbar tio timmar med 30 minuters rast. Fast nu ska jag snart avnjuta en kycklinggryta med ris och fira min födelsedag med familjen.
    He, he... du skrev det jag tänkte!

ELIAS 090326
  • Tessou

Cirkelträningen idag gick jättebra, det sa instruktören också!! Innan så testade jag roddmaskinen i ca en kvart - jättekul var den, men ååh, vad det kändes i ryggen! Tänkte att huuur ska jag orka med 1 timmes cirkel?! Men det gick såå bra!

Har inte rott förut, så nu har jag lite tider att jämföra med till nästa gång. 1000 meter tog drygt 7 minuter - rodde 2014 m på 14,04 minuter. Så i snitt 7 min/km. Tänkte köra den innan varje cirkelpass, så hoppas jag att tiderna förbättras vart efter som!

Det finns 2 olika roddmaskiner, en ''vanlig'', enkel som jag testade nu. Och sen finns en med lite mer knappar, intervaller, osv.... En rolig grej är att man ska vara en fisk, och äta upp de små fiskarna och akta sig för de stora. Så ibland måste man ro jättesnabbt, och ibland sakta ner för att sedan öka! Så den ska jag testa när vi är inne i November månad tänkte jag, då borde jag fått upp lite fart!

ELIAS 090326
  • Tessou

Dubbla pass avklarade - 1 timmes dans och 45 minuter box!

ELIAS 090326
  • Tessou

Känns som jag tappat stinget lite... Tänkte i slutet av September att i Oktober så ska jag träna massor och få massa muskler. Men jag har kanske tränat 1/3:e del av vad jag skulle velat. Hade bokat cirkel och dans idag, men avbokade.... Är så himla fryssen och funderar på om jag håller på att bli sjuk....?

Inte så konstigt tanke på vad som hände natten Fredag/Lördag.... Var ut med några kompisar, bilen dog mitt på riksvägen.... Satt i 1,5 timme totalt i en KALL bil tills ''svärfar'' kom och fick bogsera mig..... BRR! Har sån konstig, kall och ilande känsla i kroppen...

ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!