Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

MissMe83 skrev 2013-01-18 12:13:50 följande:
    Hej mina vänner. Nu har jag fått klartecken för vattengympa så nu jäklar. Fick veta idag att vi väntar en liten kille 14/6
    Grattis!!  Har ni några namnförslag??
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2013-01-18 18:59:48 följande:
    Tessou: tack nä pojk namn var det enda vi inte hade något. Så har någon förslag så är dom uppskattade
    Jag tycker ju Elias är väldigt fint... Men för oss tog det 1 månad att komma på att han skulle heta just det. Vi trodde ju det var en tjej... Jag ville Isak eller Simon, men det vägrade sambon.. sen funderade vi lite på Leo, men jag är inte så förtjust i det - även om jag i efterhand har tänkt många gånger på att han kanske borde hetat Leo iaf. Han fick kämpa de första månaderna, men var stark och gav aldrig upp och Leo betyder ju ''lejon'' (stark som ett lejon).

Men men, nu är han verkligen en Elias! Hjärta
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2013-01-20 08:49:06 följande:
    Tessou: Elias är ju jätte fint!
    Vad hände med er son?

Typisk att man blir sjuk när man får lov att börja träna igen
    Han fick inte i sig någon mat.. det visade sig att han hade gomspalt, som alla läkare / sköterskor missade. De kände efter i munnen och kryssade i att gommen var hel - vilket var helt fel! Så hans första dygn var jobbiga och han gick ner i vikt... jag plågades med att försöka amma om å om igen, men det är klart att man inte får i sig mat när man har hål i gommen!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2013-01-20 09:37:52 följande:
    Tessou: jösses! Hur kunde dom missa det?
    Stark liten kille du har
    Ingen aning.. Han var 2,5 dygn då en barnmorska tog sig tid att se på då jag försökte amma. Hon hörde att han andades konstigt och bad om en andra åsikt - som tyckte detsamma. DÅ kollade de noga i munnen och ser hans hål... Är med i en grupp på Facebook, där ännu en familj som födde på samma BB var med om samma sak... De LOVADE oss att efter detta ska de alltid kolla med spatel - vilket de aldrig gjorde på den andra familjens barn... De tog dem flera dygn också innan de fick hjälp!

Det är nog därför Elias inte har några syskon än, fyller 4 i Mars, för det sitter i än... Men man måste väl gå vidare och släppa det någon gång..... Du kan läsa mer i mina bloggar här på Familjeliv, ''Elias operation'' och sen ''förlossningsberättelse'', tror jag de heter....

Hoppas jag inte skrämmer dig nu... {#emotions_dlg.flower}
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2013-01-20 10:25:18 följande:
    Nej då du skrämmer mig inte. Det är jätte bra att du berättar, jag viste inte ens att det förekom. Det måste ha varit en väldigt jobbig tid. Tack för att du delar med dig
    Vilken tur!! Såg att jag att förlossningsberättelsen är under ''Min Blogg'', sidan 12 - 2:a och 8 April 2009.
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Ponzi skrev 2013-01-22 14:43:31 följande:
    igår bröst, 5x4 på 45kg hantlarna i hantelpress:) ska försöka mig på 50kg hantlarna nästa vecka :D
    Dock måste jag alltid ha hjälp upp i början då det är störtomöjligt att pressa upp hantlarna när dem i princip är nedanför axlarna:P

Idag blir det axlar. Militärpress stående med rakstång, blir att köra minst 5x5 på XXkg, har inte riktigt nått min "topp" där, sist blev det på 60 kg men måste öka lite mera.

Nere igen på 83 kg dessvärre. målet att nå 90 känns riktigt långt borta...
    Hur går det med bebisen??
    ELIAS 090326
  • Tessou

ÄNTLIGEN har det blivit lite träning även för mig...
    Förra torsdagen var jag på ''bosu'' och igår blev det core... 2 pass på 2 veckor - dåligt! MEN bättre än ingenting... dock har jag ont i halsen nu......

ELIAS 090326
  • Tessou
    Maria1982 skrev 2013-02-07 20:34:43 följande:
    Vi kör sjukstuga som så många andra.
    Jag trotsar detta lite och kör plankor, armhävningar, situps osv
    Vi med... sonen har svinkoppor och jag hade feber må-ons... När man ÄNTLIGEN kommit igång liite med träningen!
    ELIAS 090326
  • Tessou

Länge sedan jag skrev här... men har inte kunnat tränat på evigheter pga alla sjukdomar hit å dit!

Men idag, äntligen, så var jag till gymmet och testade ''Milon''! Det brände i lår och vader direkt, och var skakig i benen flera timmar efteråt!

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2013-02-16 19:10:55 följande:
    NU är det snart deff-dax! Lite bulk har det blivit under vintern. Så nu är det väl peppa mig dax!
    När börjar ni deffa inför sommaren? Och ja, jag VET att det är utseendefixerat och det skiter jag i.. Älskar att ha synliga magmuskler på playan.
    Hur deffar du?
    ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!