Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2013-12-16 14:24:00 följande:

Gör ett exell ark? Eller köp en liten almenacka att skriva i. Då kan du ju lätt planera i den med.

Jag har haft en träningsdagbok via nätet, använde den dock inte. Tror det var via Runners World man fik som prenumerant.

På lördag blir det åka av för mig! Ett Marathon. Dvs igångsättning utav förlossning.
    Skönt att ha ett datum, om det nu inte startar av sig själv innan!
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Tessou
    Miss Kaos;

Visst var det igångsättning idag? Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Tessou
    MissKaos skrev 2013-12-21 12:06:29 följande:
    Nej imorgon

Födde barn på fm idag
    Hon kom ll 7 imorse. Vi var inne 2:30. Regelbundna värkar kl 01:45.
    Åh, så skönt att slippa igångsättning!!
    HON? Jag har fått för mig att det var en kille?

GRATTIS till nya medlemmen! {#emotions_dlg.flower}
  • Tessou
    MissKaos skrev 2013-12-22 12:46:30 följande:
    LillaElsa ett par timmar gamma´l. söt och mysig, men ul visadefel!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Eleonor86 skrev 2013-12-22 14:29:32 följande:
    Haha säg inte sådär, jag fick ju reda på att vi väntade en kille nu i veckan? Haha! :) Men världens sötaste tjej! Hoppas ni snart är återhämtade! :)

Ha ha, hoppsan.. Jag vet könet på vår bebis, men nu blev man ju lite fundersam över om det stämmer.. När har ni BF, Eleonor?
  • Tessou
    Eleonor86 skrev 2013-12-22 17:42:57 följande:
    24:e maj så det är ett tag kvar! :) Jag hoppas att jag kommer kunna träna hela vägen fram!
    Okej, ja hoppas det! Själv har jag inte tränat på snart 1 år..
  • Tessou
    MissKaos skrev 2013-12-25 15:48:36 följande:
    Efter min förra kotte så fick jag en ganska ok core med iaf lite synliga magmuskler. Hur jag gjorde?

Började lätt, bestämde mig för att "så här äter jag" och sen gjorde jag det. Oavsett vad andra tyckte! Fick höra div men det skiter jag i. Började med promenader och att tänka core.. Spinning och yoga körde jag mkt. Ett tag Yoga VARJE dag solhälsningar och de första bitarna i ashtanga. Sen när jag kunde började jag springa. Såg sen till att integrera vardagsmotion varje dag för lågintesiv förbränning (tränar kapilära nätet fint) cykel till/fr jobbet. Ändrade sen min träninsrutin efter hand, löpning tar bra på magen men kräver även core för att fungera. Körde skivstång på friskis och HIT, box varierat. och sprang sprang sprang. Gym med mmkt TRX med.

Börja med något. Utvärdera, anpassa! Kost motion vila. Går inte fuska med något!

Snart blir det att börja om med träningen ska sluta blöda etc först. Barnvagnspormenader och lättare core hemma lir steg ett!
    Har tänkt detsamma som du, när denna bebis kommit... Ska försöka komma igång snabbt med promenader och stärka upp coren, plankor ska jag börja med. Sen tänkte jag göra en utmaning jag läst mycket om på bloggar - 100 squats på 100 dagar..
  • Tessou
    MissKaos skrev 2013-12-28 16:16:13 följande:
    Så. En vecka är min bebis nu och jag är sugen på att börja träna.. HAr gått runt kvarteret idag. Samt börjat med knip och dra in magen. KÄnns magert men någonstans får man ju börja! Ska nu försöka mig på en kortare barnvagnspromenad/dag hade jag tänkt. Vågar min inte på ngt mer förrsen efter efterkontrollen. Dessutom drar det i brodyren om man rör sig för mkt.
    Ha ha, ''brodyren'' var ett nytt uttryck för mig! Blev det mycket av det? När har ni efterkontroll? Jag gick inte på något sånt alls med Elias... Varför vet jag inte, tror man måste be om det själv... hade tänkt fråga min BM om det vid nästa besök.
  • Tessou
    MissKaos skrev 2013-12-29 11:58:56 följande:

Nej typ fem stygn. Jag har som tur är kontroll över musklerna så jag kunde lyssna på BM och inte trycka för hårt .låg hela tiden och tänkte "pressa bara 70% av max nu" i lustgasruset. Men det fungerade! TACK för alla timmar av coreträning och klängande och hängande i TRX. Kan ju vara svårt att känna in vad som är "lagom" hårt annars. Den lilla bristningen gick bakåt men hade inte BM hållt koll och jag  ara att krämat på allt så hadew det nog blivit rejält... Nu kan jag tom skita utan problem! Bara en sån sak.  Hoppas hon gjorde korsstygn, det är rätt snyggt. Borde bett om det.

Går ner ca 0,5kg/DAG nu! Och jag bar aäter. ALLT. Mat, godis kakor. U name it. Så jag får nog ta det lugnt med träning etc ett tag. Men lite korta promenader och knip får det allt bli
    Jag har verkligen inte sådan koll på kroppen, önskar jag hade... Hur mycket gick du upp totalt?
  • Tessou
    Scratchy skrev 2013-12-29 20:01:05 följande:
    ... och mitt nyårslöfte är att gå upp tio kilo. Jag kanske kan ta dina?
    Vill detsamma som dig... Eller efter bebisen kommit ut iaf! Nu väger jag typ det jag borde göra.. Ska du BÖRJA röka, inte sluta...? :-/ Det var nåt nytt!
    ander25k skrev 2013-12-29 20:50:19 följande:
    Lägga på dig 10 kg , Huga , du kommer få jobba , om det ska vara kvalitet på det hela , och inte bara värmande späck , jag räknade ut en gång i tiden att jag ökade ungefär 0,7 kg per år
    0,7 per år??? Åh, jisses... Ja, det är ju klart man vill gå upp det i muskler och inget annat... Då vet jag vad mitt nyårslöfte kommer bli de närmsta 20 åren då...

• Tessou
    MissKaos skrev 2013-12-29 15:29:37 följande:

Drygt 20,eller minst 20. Vägde mig inte de sista veckorna. Massor mao! Men jag tror det var nödvändigt, annars funkar inte amningen. Låg ju på ca12- 15% underhudsfett innan (mätt på apoteket så ta det med en nypa salt)  Har mååånga kilon kvar. Lite att roa mig med sen Trivs runt 62 väger ca 77 nu.. Vägde 64 när jag blev gravid (gick upp lite i samband med mf innan) och 84 sista vägningen på MVC. Sen några kilon mer.
    Ja, det var lite kilon.. Då har du lite att tampas med då! Jag har 50 dagar kvar idag, och har gått upp 13,6 kg.. så över 15 kg borde jag gå upp iaf.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!