Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2012-09-16 18:28:59 följande:
    Det där låter som nåt som skulle kunna passa mig...krävs att fundera på.
    Maria1982 skrev 2012-09-16 18:44:50 följande:
    Ja, det där med internet PT ska jag baske mig kolla upp!

Får ta det lugnt med träningen i nästa vecka så förkylningen får läka ut, och gärna ta sin kompis astman med sig!
    Sen är det fullt ös! Mina veckor som består av kvällsarbete kommer bestå av "vanlig" träning, de veckor jag jobbar dag kommer jag klämma in lite olika pass på, nått bodycombat, spinning osv.
    Blir det en bra mix? Konditionsträning i form av löpning kommer det också bli
    Eller hur? Jag är också jättesugen!! Men jag ska kolla om jag kan nå mitt mål själv först, men jag ska absolut kontakta honom!

ELIAS 090326
  • Tessou

Maria1982 skrev 2012-09-19 10:50:37 följande:

Pojk eller tjej? Har en grabb som drar 98

Feber fre, lör... Känner lite i bihålor. Skulle jag kunna ta mig ett varv på gymmet?

Jag har också massor med kläder i 98/104 att sälja... Ska göra det om några veckor på våra ''klädbytardagar''. Men jag kan också maila om du vill, om det blir nåt kvar?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Wilowa skrev 2012-09-19 18:48:00 följande:
    Hihi! Nu blev det visst en klädbytartråd här.

Idag skulle jag ha gått femman + slalombacken medan barnen tränade, men jag orkar helt enkelt inte. Jag har jobbat över 20 timmar på två dagar och på en förskola är det ganska mycket. Fast nu fick jag barnfri tid istället så kanske att jag passar på att yoga lite.
    Yoga är ju träning! Jag har knappt rört mig på snart 3 veckor.... Kom hem från jobbet, och tempen visade feber... Förhoppningsvis är det kroppens sätt att göra sig av med allt skit jag haft med bihålorna i x antal veckor... Så nu är det alvedon som gäller, så att jag förhoppningsvis orkar jobba min halva dag imorgon...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-09-21 20:08:42 följande:
    Ett fullständigt underbart eneegisprutande svettigt gym pass körde jag i morse! Vill ha meeeer!! Måste man vila en dag mellan passen eller får jag köra i morron??
    Har för övrigt börjat få muskler på riktigt nu underbart! 4 magrutor har börjat titta fram och rumpan har flyttat upp några cm
    Skrev ett jätte tack till min pt idag, shit vad kul det känns
    Åh så kul! Hoppas året går fort, så jag ''får'' ta kontakt med honom jag med... Vore kul att få se bilder, och få veta mått, vikt och sånt! Då blir iaf jag peppad ännu mer!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-09-22 10:09:14 följande:
    Tessou: vikten är ungefär samma, pendlar mellan 53,56
    Måtten har förändrats -2 cm runt mage, höft och lår. Är mest förundrad över min rumpa faktiskt jag trodde den var utom all räddning ha ha men jag har fått tillbaka den rumpa jag hade när jag var 20 helt galet !
    Jag har ju gått upp bra i vikt detta år, tror tyvärr att det är fett och inte muskler... Men såfort jag blir frisk ska jag sätta igång rejält! 60 kg innan 2013 och massa muskler! Vill också ha platt och fin mage - visst, den är platt men har lite put vid byxlinningen som jag vill ha bort! Tips? Kan vara gravidmage som kanske segare sig kvar lite...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-09-21 18:18:42 följande:
    Inte orkat träna idag heller. Inte likt mig alls. Jag brukar vilja träna halvsjuk, iaf lite. Noll ork och energi. Matt.
    Loppet imorgon tänker jag jogga runt och ta det lugnt bara. Skiter i tiden. Alla mina lagkamrater är sjuka, så jag ska hämta ut fikakorgen och ta den med hem tror jag. Känns ju helt tragiskt: VI var fyra nu är det bara jag kvar.
    Nu, Pizzeriapizzadags. VI har inte ens lust/ork att fixa mat. Ingen av oss är pizzaälskare men idag var det kansppt vi ens orkade åka och köpa mat. Hade vi inte haft barn hade det blivit fil och smörgås..
    Lycka till idag! (Även om jag tycker du borde låta bli, om du e sjuk... )
    ELIAS 090326
  • Tessou

Jag hänger på er också, men väntar 1 vecka! 1 Oktober - då smäller det! Då ska jag vara frisk, börja med nya och hårdare magövningar som jag gör varje morgon (dock endast 8 gånger under September....!!). Tänkte köra 50 rullningar med träningshjulet, 50 benlyft, 50 crunches och 2 minuters plankor - som jag ökar vart eftersom..

Ska börja träna igen, dans och cirkel. När jag känner att orken är tillbaka blir det box, crozzfit, och kanske combat! Åååh, vad jag längtar!

ELIAS 090326
  • Tessou
    Maria1982 skrev 2012-09-23 18:38:30 följande:
    Och där ströks morgondagens gymträning... Tösen har 39 graders feber
    Men som tur är så har jag ju lite grejer i källaren
    Typiskt... Du kan ju sätta igång lite lätt kommande vecka och köra på ordentligt veckan efter, som jag?
    ELIAS 090326
  • Tessou

Nu behöver jag lite tips.... jag känner mig så ful numera!
    Såhär såg jag ut 1 April i år;

början av Maj (denna har ni ju sett tidigare);

Och så här 1a September;

Som ni ser går det utfört........... Jag tycker jag blivit så tjock.... Eller inte tjock, men blivit större och fått fettvalkar/kärlekshandtag, eller vad man ska säga, runt magen... Överarmarna är större, vilket jag är glad för och jag ser inte lika benig ut runt nyckelbenen! Låren har också växt till sig lite...

Men, som de allra flesta, är magen mitt problemområde. Jag mår så mycket bättre med LCHF, jag har alltid haft problem med toabesök och sånt (ursäkta infon!) men nu mår jag sååå mycket bättre! Men jag vill ju inte gå upp i vikt pga att jag blivit ''tjock'', utan för att jag fått muskler!!

Vet inte vad jag ska göra... vet inte riktigt vad jag vill med denna gnäll-text heller...? Men visst har jag blivit större, det är inte bara inbillning från min sida? Känner mig pigg nu *peppar peppar ta i trä* så jag laddar inför tränings-start nästa vecka!!

ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!