• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennnyn
    Primrose skrev 2011-09-14 01:11:16 följande:
    Jaha - förkylningskänslor här också nu under kvällen, med ont i halsen och ledvärk. Så ingen träning i dag heller.Rynkar på näsan Jag tror inte jag har varit förkyld sedan i höstas/vintras, då sonen började dagis.

mileas mamma: Ok, det märket känner jag till.

Jennyn: Snyggt gym. Verkar ha bra prylar också! Jag älskade att använda BOSUn när jag bodde i England. Men på SATS är de inte särskilt vanliga (finns på något enstaka ställe) och VARFÖR pumpar de inte sina bollar?!

Molly: Vilken sötnos! Det ska böjas i tid.
    Nej, det där med pumpning av bollar är det ständigt störingsmoment. Dock har det varit bättre på sistone, så jag antar att någon sagt till eller i ren ilska gått och blåst i dom, ha ha

Jag har inte använt BOSUn. Har du några bra tips på övningar?
  • Tullemi

Jennnyn: Det finns några Bosu-övningar på www.dintraning.se.

Morr morr; min chef har lagt in mig på utbildning på min lediga tid. Jag vill verkligen gå på kursen (och jag ska gå) men jag uppskattar inte när saker hamnar utanför schemat. Där rök tex min torsdagsträning

Milea 080217 Lucas 100202
  • Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-09-14 07:15:06 följande:

Morr morr; min chef har lagt in mig på utbildning på min lediga tid. Jag vill verkligen gå på kursen (och jag ska gå) men jag uppskattar inte när saker hamnar utanför schemat. Där rök tex min torsdagsträning
    Tack för tipset! Ska kika igenom

Är det någon av er som tränar med trx-band? Jag har testat ett par gånger och det är skoj och att göra plankan i trx-band är ungefär lika med döden
  • godisgrisen

Idag känner jag mig äntligen bättre i min förkylning Det var verkligen på tiden!!

Firade med en lugn halvtimmes promenad, har bestämt mig för att mjukstarta ordentligt. Inte göra som jag brukar med 0-100 på typ 10 sekunder......nej lugnt och fint, har ju hela livet på mig att komma i form

• Primrose
    Tullemi skrev 2011-09-14 07:15:06 följande:

Måste man vara medlem för att kunna se övningar på länken du gav?
    Jennnyn skrev 2011-09-14 02:18:02 följande:
    Nej, det där med pumpning av bollar är det ständigt störingsmoment. Dock har det varit bättre på sistone, så jag antar att någon sagt till eller i ren ilska gått och blåst i dom, ha ha

Jag har inte använt BOSUn. Har du några bra tips på övningar?
    Det är egentligen bara att använda sin fantasi!
    *Man kan göra armhävningar (med den runda gummidelen neråt). *Man kan göra plankan (med ettbenslyft osv.). *Sit ups/crunches *Olika typer av ryggövningar (ligga på mage över den runda delan) - där man lyfter överkroppen och/eller ben/armar. *Man kan göra "single leg stretch" eller "double leg stretch" (puh!) liggandes på rygg mitt på. Det finns massor av Pilatesövningar som lämpar sig bra (precis som det gör med en fitball). *Man kan stå på den runda delen av BOSUn och göra olika balansövningar på ett ben. *Man kan göra hantel-/ eller skivnstångsövningar när man står på BOSUn, på ett eller två ben. *Man kan stå på BOSUn vid kabelmaskiner och utföra övningarna man brukar göra där. Allt för att utmana sin balans och bålstabilitet.
  • MissKaos

Primerose: Det ser så mysigt ut Saknar att ha bebis när jag ser bilden. FL var kanon.. Tränade då på SATS och gick på mamma/bebis klasser. LÄmnade sedan in bebisen i barnpassningen och gick och duschade..

Hemma nu. Gick hem, har vilat en stund. HAr riktigt svårt att sjuka mig, hatar att göra det. Ska strax göra irordning fruktsallad till efterätt idag -INNAN jag hämtar le petit son på dagis. Smart va? Annars ska väl han äta fruktsallad före maten han.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mollly
    Primrose skrev 2011-09-14 01:13:04 följande:
    Blev litet inspirerad av dig Molly. Sonen kör hårt på mamma/baby klassen. Han var då fem månader.

Sötis :)
  • Mollly
    Jennnyn skrev 2011-09-14 11:57:28 följande:
    Dagens träning blir ett ridpass. Det lär nog bli livat, för de flesta hästar blir knasiga när det blåser ute!!
    Haha ja det blir dom verkligen och så ser dom spöken överallt Skrattande
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!