• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Mollly
    Fattig student skrev 2011-09-25 22:27:54 följande:
    Låter väldigt intressant, kommer det att säljas internationellt?
    Jag inboxar dig om mer infoSkrattande
  • Tullemi
    Imorgon är det dax för lite helkropp styrka igen Men just nu äter jag Lindt-choklad och tänker på Thailand. Vi funderar på att åka tillbaka, trots att vi bestämt oss för att inte åka denna vinter . Det är så svårt att låta bli, att inte ha en resa att se fram emot känns trist...så vem vet ?
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-09-26 20:09:07 följande:
    Imorgon är det dax för lite helkropp styrka igen Men just nu äter jag Lindt-choklad och tänker på Thailand. Vi funderar på att åka tillbaka, trots att vi bestämt oss för att inte åka denna vinter . Det är så svårt att låta bli, att inte ha en resa att se fram emot känns trist...så vem vet ?
    Det är ju såå underbart i Thailand. Har visserligen bara varit där en gång. Men vill absolut tillbaka.Skrattande
  • Frukostflingan

Idag har jag skön träningsvärk efter gårdagens löpning och styrka. Sååå skönt att känna att kroppen har arbetat.

Idag har det varit vilodag efter som det har varit saker från 8-21. Till och med med arbetslunch. Planen är dock att springa till jobbet imorgon. Lite transportlöpning skadar ju inte.

• Primrose
    Mollly skrev 2011-09-26 19:58:30 följande:
    Halsen blir bara värre och värre nu. VILL INTE. Jag vill kunna träna.Men men det får gå.
    Usch, vad trist!

Själv kom jag iväg till gymmet på kvällen och körde 30 min på x-trainern. Det var skönt, efter att ha varit inomhus hela dagen med sonen, som hade 40 graders feber på e m. Men nu är jag SÅ sömnig och jag ville titta på Waking the Dead/Mördare okänd - som är min favoritdeckare, sedan jag bodde i England. Den börjar 00.15. Men sonen är, självklart, hemma i morgon med (och därmed jag också), så litet sovmorgon blir det troligen i alla fall. Om jag nu bara kan hålla ögonen öppna.

Byxorna sitter ytterligare litet lösare i dag - vilket känns skönt. Men magen är väldigt "bubblig"!
    Skönt att ha något att drömma om inför vintern. Jag kan inte fatta att det är jul om tre månader!
  • Mollly

Halsen är fortfarande kass, men känns något bättre idag. Men något som känns helt jäkla underbart, är känslan av att verkligen känna att man blivit smalare kring midjan. Jag känner det jätte tydligt. UNDERBART. Nu vill jag bli frisk så jag kan fortsätta jobba på mitt mål Skrattande Men lite planka ska jag köra iaf idagSkrattande

• MissKaos
    Thailand Thailand THAILAAAAND *länargtar* Vi åker 16januari, 3 veckor.. i Bangtaobay. Hotellet har SATS intruktörsledda pass och det ska vara en fin strand att springa på! Tänker att jag ska starta upp nästa säsongs löpträning därnere. Överväger och funderar påatt ta 1 månad helt löpfri innan. För att vila strukturer och kunna bygga lite muskelmassa + stretch osv. Typ köra pilates, yoga och styrketräning (tung). Sen hägrar GBG varvet.. Så då är det dax att börja med kvalitetsträning o mängdträning för det.'

GÅR det klara sig utan en thaisemester om man kan åka?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • godisgrisen

God morgon

Tränade helkropp igår, och imorgon är det dax igen, maten funkade kalasbra igår också

• Frukostflingan
    godisgrisen skrev 2011-09-27 09:00:45 följande:
    God morgon

Tränade helkropp igår, och imorgon är det dax igen, maten funkade kalasbra igår också

Härligt! Maten har inte jag orkat ta tag i än dock. Men snart så...

Fast jag äter bra mat över lag. Det är mest sötsakerna som slinker ner mellan som är problemet :)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!