• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-09-25 22:02:57 följande:
    Kika gärna in på min blogg och läs inlägget: Tränar du, se hitSkrattande
    Ska kolla, genast!
  • Paradigm

Låter väldigt intressant, kommer det att säljas internationellt?

• Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-25 20:04:17 följande:
    Vilken underbar story!
    Jag började på barngymnastik. Sen slutade jag alldrig träna.. Försen jag födde ut barnet (började igen e 3 månader) blev sen sjuk.. I div. Och gjorde inte ngt på ett år! Blev fet, otränad och otrivslig. Rökt har jag däremot gjort till för några år sedan. LA på mig när jag slutade. Gick upp som tusan av hormonbeh före grav..

Idag blev det 10,3km på 66min. Lätt lätt lätt. Kunde sprungit några km till, men man ska väl vara lite försiktig. Behöver köra styrka för benen dock!
    Så, sprugna 27km i helgen känns väl rätt ok, och ursäktar väl frossan på div sötsaker
    Du springer för fulla bullar du! Härligt!
  • Jennnyn

Hej tjejer! Hoppas ni haft en bra helg. Det har jag Däremot har det inte blivit så mycket träning av, men jag har hittat på en massa annat och träffat nära och kära. I fredags körde jag ett ordentligt ridpass, då jag red för instruktör. Jäklar vad mina ben fick jobba!! Folk som tror att man bara sitter och åker med när man rider borde testa ett ordentligt ridpass, så kommer de ändra sin uppfattning om den saken Träningsvärken har alltså gjort mig påmind om att jag faktiskt tränat, trots att jag inte varit på gymmet sedan i torsdags.

• Primrose

Sitter uppe och "ugglar" litet. Sonen hade ganska hög feber nu under natten - så det blev till att ta tempen, ge alvedon osv. och då blev jag litet "vaken" i huvudet och kunde inte sova. Somnade vid nattningen av sonen vid 21.00 - så jag hade ändå sovit ett tag, när jag gick upp. Har tagit ett fotbad, druckit en kopp grönt té och läst litet.
    Nu blir det spikmattan. Sedan sängen igen. Sonen får ju lov att vara hemma i morgon pga febern - förhoppningsvis kan vi sova litet längre än vanligt.

Var på gymmet i går kväll och körde litet styrka i 40 minuter. Det kändes bra.

Jennnyn skrev 2011-09-26 00:34:44 följande:
    Hej tjejer! Hoppas ni haft en bra helg. Det har jag Däremot har det inte blivit så mycket träning av, men jag har hittat på en massa annat och träffat nära och kära. I fredags körde jag ett ordentligt ridpass, då jag red för instruktör. Jäklar vad mina ben fick jobba!! Folk som tror att man bara sitter och åker med när man rider borde testa ett ordentligt ridpass, så kommer de ändra sin uppfattning om den saken Träningsvärken har alltså gjort mig påmind om att jag faktiskt tränat, trots att jag inte varit på gymmet sedan i torsdags.
    Att ridning är tuff träning trodde jag inte att någon inte vet!
  • Mollly
    Fattig student skrev 2011-09-25 22:27:54 följande:
    Låter väldigt intressant, kommer det att säljas internationellt?
    Det tror jag absolut, eftersom att företaget finns nästan över allt. Men jag kan kolla upp det idagSkrattande
  • Frukostflingan

Jag har haft en kanonbra helg. Igår återupptog jag löpningen efter 2 månaders frånvaro på grund av graviditet och missfall. Lugn jogg på dryga 5 km. Inga problem alls. Och så lite styrka efteråt.

• Primrose
    Frukostflingan skrev 2011-09-26 06:40:22 följande:
    Jag har haft en kanonbra helg. Igår återupptog jag löpningen efter 2 månaders frånvaro på grund av graviditet och missfall. Lugn jogg på dryga 5 km. Inga problem alls. Och så lite styrka efteråt.
    Det låter bra! Skönt för kroppen att få komma igång igen.
  • Gryndrömmen
    Frukostflingan skrev 2011-09-26 06:40:22 följande:
    Skönt att komma igång igen

Själv har jag återfått min motivation igen så nu är jag så att säga back on track
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • MissKaos
    Jennnyn skrev 2011-09-26 00:34:44 följande:
    Rida är grymt! Jag har testat ett par ggr och hade träningsvärken from *pekar neråt* Gillar det, men är tyvärr allergisk.

Vilodag idag *sur* VILL SPRINGA! Imorgon skivstång (vill hellre springa.. Funderar på att avboka o springa ist)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!