• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Primrose
    Mollly skrev 2011-09-27 15:25:04 följande:
    19:e maj. Så det är ju ett tag till.Skrattande Jag har aldrig varit i Nice. Men har alltid velat åka dit. Skrattande
    Och, vanligen, en perfekt tid att resa till Nice - vädermässigt. Har man otur kan det vara blåsigt, men generellt ska det vara fint då. Och passa på att åka över till Monaco!
  • Mollly
    Primrose skrev 2011-09-27 15:33:12 följande:
    Och, vanligen, en perfekt tid att resa till Nice - vädermässigt. Har man otur kan det vara blåsigt, men generellt ska det vara fint då. Och passa på att åka över till Monaco!
    Fast vi kommer inte åka samtidigt. Tror vi kommer åka i Augusti. Självklart ska vi åka över till MonacoSkrattande
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-27 10:27:35 följande:
    När vi var i Thailand nu senast (dec-jan) så hade jag också tänkt att träna, men värmen slog knock out på mig när jag försökte Tungan ute. Kommer du iväg på en löprunda TIDIGT på morgonen så kanske du fixar det, men annars är det tungt alltså (38 grader i skuggan) *pust*

Vi ska räkna på resa, om vi har råd eller ej, för vi fixar och håller på så mycket med huset just nu. Plus att det inte var så längesedan vi var iväg och den resan gick på närmare 100.000:- Förvånad
    Jag löptränade varje dag i turkiet i sommras -före frukost. Det är mkt mkt varmare än i thailand tycker jag.. Värmen är ifs inte jobbig för mig. Värre med kyla!

Vi var nere i januari, och så fort vi kom hem (och magsjukan gick över *blä*) Så ville jag åka tbx.. Som vanligt mao!
    Sitter och äter mackor och protein-smothie efter ett väl genomfört skivstintervall pass + 3,5 km på löpbandet. Snart sängdax... Vill stämpla ut tidigt imorgon och springa! LÄgger på mer o mer vikter på skivstången nu, det är skojj! FIck lite tips om hur jag ska lägga på så jag kan ta ut mig MAX efter passet idag! Härligt! Hoppas på grymtränignsvärk, eller inte.. Önskar mig ett lång-löppass imorgon. Minst 13 km gärna 15.. Men det kanske inte går om benen är helt ömma.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tullemi

Det känns som om jag står fast i styrketräningen. Jag har inte lyckats öka mina vikter på ett bra tag. Vad gör man?

Milea 080217 Lucas 100202
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-28 07:21:51 följande:
    Det känns som om jag står fast i styrketräningen. Jag har inte lyckats öka mina vikter på ett bra tag. Vad gör man?
    Det är så ibalnd, man hamnar på platåer. Det är dax att förändra. Tex köra ngn vecka med färre reps fler set. Eller byta övningar. Kanske testa att köra pilates el dyl. Hur ser ditt upplägg ut nu?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tullemi
    MissKaos skrev 2011-09-28 08:35:52 följande:
    Det är så ibalnd, man hamnar på platåer. Det är dax att förändra. Tex köra ngn vecka med färre reps fler set. Eller byta övningar. Kanske testa att köra pilates el dyl. Hur ser ditt upplägg ut nu?
    I stort sett samma runda bland maskinerna, plus div andra övningar. Funderar på att testa tex BodyPump men tiderna passar så sällan med mitt arb.schema .  Funderade även på att öka vikterna och minska antalet reps. Vad tror du/ni?
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Frukostflingan
    Primrose skrev 2011-09-27 11:07:04 följande:
    Sådan är jag också. Men du har precis kommit igen från något jobbigt, så att du har börjat träna är en bedrift i sig. Sedan kan du säkert stå emot godissuget igen.
    Ja lite så tänker jag också. En sak i taget så att kroppen och det mentala hänger med.

Igår sprang jag hem från jobbet. Tunga ben som fortfarande smärtade av träningsvärk. Ca 6 km blev det. Ingen supertid, men en seger att jag gjorde det. Idag står det ett pass BodyPump på schemat. Det ska bli skönt med lite styrka och förhoppningsvis träningsvärk imorgon.

Vad ska ni träna idag? Eller har ni en mer eller mindre välförtjänt vilodag?
  • godisgrisen
    Frukostflingan skrev 2011-09-28 10:08:22 följande:
    Ja lite så tänker jag också. En sak i taget så att kroppen och det mentala hänger med.

Igår sprang jag hem från jobbet. Tunga ben som fortfarande smärtade av träningsvärk. Ca 6 km blev det. Ingen supertid, men en seger att jag gjorde det. Idag står det ett pass BodyPump på schemat. Det ska bli skönt med lite styrka och förhoppningsvis träningsvärk imorgon.

Vad ska ni träna idag? Eller har ni en mer eller mindre välförtjänt vilodag?
    Kör igång med en sak i taget, och jag själv märker att ju bättre jag sköter träningen så följer kosten med automatiskt Känns inte lika kul att moffa godis direkt efter ett träningspass, då blir iaf jag automatiskt sugen på bra mat
  • Frukostflingan
    godisgrisen skrev 2011-09-28 12:03:38 följande:
    Kör igång med en sak i taget, och jag själv märker att ju bättre jag sköter träningen så följer kosten med automatiskt Känns inte lika kul att moffa godis direkt efter ett träningspass, då blir iaf jag automatiskt sugen på bra mat
    Jag också!!! Det är som att kroppen känner av vad den behöver för att orka. Sen är frukosten viktig för min del. Om jag äter en bra frukost blir det lättare att hålla bra mat hela dagen...

Det var tydligen en massa som tänkt som jag och ville träna BodyPump idag. Står på väntelistan, men det är många före. Annars får jag ta ett gympass. Inte fel det heller...
  • Paradigm

Själv har jag förkyld med halsont och kommer inte att träna! Men hejar på er andra!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!