Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Dagens pass blev 40min INdoor Walking. Fösöker juköra ngn form av "alternativ träning" på fredagar och idag blev det alltså IndoorWalking. Roligare än jag minns, hon spelade så bra musik En geomkörare i gymmet blev det med: körde igenom hela kroppen och träffade på en gammal bekant jag var tvungen att tjöta lite med. -käkmuskeln ska med tränas Gissar påca 45min effektiv tid i gymmet.
    Imorgon en löprunda, återstår att se vad som hinns med! Sk apå 40-års skiva, maken ska på fotboll och sonen ska vara hos barnvakt ett par timmar. Jag får ettlitet litet fönser i tiden mellan det att son och make åker tills jag måste in i duschen. Tänkte springa då! Gissar på att jag har ca 1h på mig. På söndag planerar vi att gåpå skivstång, jag planerar en snabbis på CT:n efteråt...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Veckosamanfattning förra veckan:
    Löpta km:63
    Indoor Waling 1 pass, 40min
    1 skivstångspass
    1 styrkepass
    1 corepass (45min) hemma framför tv:n.

PLanering denna veckan (inte sagt att det blir precis så...)

Måndag: vila
    Tisdag: Skivstång intervall + ngn löpning på bandet
    Onsdag: löpning, gärna 15km
    torsdag: Skivstång + 15-30min cardio tex CT
    Fredag: Löpning 10+10km /helst lite längre alt +CORE
    Lördag: vila eller löpning/kvalitetspass
    Söndag: skivstång + 200metersinervaller på bandet (ca 3km total löpning) 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Machapuchare skrev 2012-06-04 21:46:56 följande:
    Oj vad du tränar, Miss Kaos!
    Här blev det Crossfit-, Parkour-, MovNat- inspirerat träningspass i trädgården när barnen kommit i säng. Kul och jobbigt!
    WOW! Coolt pass JAg tycker parkour ser så häftigt ut.

HÄR har tvättmaskinen pajjat. Med alla träningskläder den här familjen producerar + en son som är på blöjjavvänjning är det inte bra alls..

Det blev skivst/spinn idag. No more. 90min. Tog bilen upp t gymmet det tar MAX 10min att cykla. Höjden av lathet! Cyklat till och från jobbet iaf. Så 1h frisk luft har jag fått. Sonen är sjuk. Hosta, feber låter hemsk. Kunde ju väntat med det tills på torsdag. IMorgon är man ledig. Nåväl jag måste ju leta upp en ny tvättmaskin. JAg vill kolla på nya trailskor. Och springa... Det blir inte som tänkt alltid.
  • MissKaos

Igår: 13 km löpning. mestadels stigar/berg. 1h23min

Idag: VAB, och ett besök på XXL. Inköpt nya trail skor. Knäpp som jag är åkte jag till gymmet och gick på skivstång +3,5 på bandet. Imorgon blir det gymmet tror jag. Så får sonen leka lite i barnpassningen medans jag springer intervaller på bandet tror jag. Han läääängtar ut fast han inte är friks. med 1,5h i barnpassningen är ju inte som en dag på dagis precis!
    Just det: Dagens mat(o)vanor. Lunchbuffe. Gott, men magkatar Note to self: ÄT INTE ALLA FRITERADE SAKER DOM LÄGGER UPP, det kommer fler som ska äta.

• MissKaos

Kanske ska börja instruera klasser igen! (spinning) ÅHH! Fjärilar i magen Dels av gädje, har börjat sakna det.

• MissKaos
    Wilowa skrev 2012-06-07 21:14:53 följande:
    Är du bara beredd att avbryta träningen för att hämta en gnällig och gnölig son så ska det väl inte vara nån fara...såvida han inte har feber eller är extremt snorig eller smittsam.

Jag körde ett lite för tufft pass i söndags, jag kände fortfarande av det igår. Därför gjorde jag lite lättare styrkeövningar igår efter att ha gått en kortare promenad. Jag måste lära mig att komma ihåg att jag ska skynda långsamt med styrketräningen.  
    Han har lite feber, och hostar, men får han en Ipren så håller den i nästan 8h (idag) så det bör vara ok. Han gnäller inte på barnpassningen, det är för kul.. Och såklart jag får gå isf. Bätte äninger!

Ja, skynda långsamt är bra... Men ändå: SKÖNT att komma igång!
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-06-08 17:48:17 följande:
    Som förskollärare kan jag inte låta bli att tycka att sjuka barn ska få vara hemma, men bara du inte lämnar honom till mig så är det upp till dig. Jag har förövrigt lite ont i halsen och funderar på om det kan vara orsaken till att jag känt mig kraftlös i några dagar. Jag gissar att jag fått nån fin "löneförmån" av nåt barn...streptokocker vore fint, det har vi nåt fall av på avdelningen...
    Nej inte Sjuka. Men just den där mellandagen, när dom är feberfria men man ändå är hemma är det perfekt att gå till tex gymmet. 90 min är ganska lagom då, och lunch på stan... Är det feber på morgonen så är det hemma/ute i trädgården eller så som det brukar bli. Alt promenad med barnvagnen..
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-06-08 20:14:17 följande:
    Ja det är en annan sak...fattade det som att du skulle ge Ipren före barnpassningen.
    Aha, nej. Den höll i 8h Igår,det breukar vara ett säkert tecken på att han håller på att bli frisk. Så inte den här gången dock: Feberfri i morse, Vi åkte till stan, var på friskis ca 1h sen åt vi lunch fikade och åkte hem. Nu, vid 19 hade han feber igen. Kollade även mitt på dagen när vi kom hem då hade han ingen. Stackars liten. Miss i räkningen från mig men jag tror ifs inte han smittas längre och han hade nog gått under härhemma.. JAg han springa några km. Och vi gick en promenad i stan mellan restaurangen och fiket (han åkte vagn..) och det var ju skönt för oss båda med frisk luft..
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-06-09 20:40:12 följande:
    åh vad sugen jag blir på att träna när jag är här inne och läser. Vill så gärna komma igång igen. Men har fortfarande ont. Det har trotts allt bara gått två veckor sen jag gjorde mig illa, och läktiden är 6-8 veckorRynkar på näsan
    Ska ner och prata med PT:n på gymmet och kolla när jag kan börja träna lite försiktig. Min kropp förfallerGråter
    Stackare
    Finns det inget du kan göra?

TEstat nya skorna idag. 8km blev det. Matt efteråt, men nu verkar förkylningen bryta ut iaf. Bättre det så skiten går över! Skorna /Asic Wave Liberate) kändes bra! Gött med lite mönster under sulorna ute i skogen. Kände att jag kunde slappna av mer när jag sprang. Tog 1h, men det är ju långsammare att springa i skog och där det är riktigt backigt. Hoppas palla skivstång imorgon!

Så här blev veckan:
    Måndag -Vila
    Tisdag: skivstång/spinn
    Onsdag -löpn 13km
    Tors -Skivstång + 3km på bandet
    Fre -8km på bandet (lite intervaller, inte så många som jag hade tänkt)
    Lör 8km trail
    Sön Skivstång + ett par km på bandet hoppas jag.

Alltså betydligt mindre löpt än planerat! Har en förkylning i kroppen, är trött av att inte ha fått sova pga sjuk son och lite öm i en höft. INget långlöp denna veckan det är väl det jag saknar, det och att inte jag fick göra klart mina intervaller igår (2-4 km till) Well, sekvensering blev det!
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-06-10 18:20:16 följande:
    Ska testa att träna i slutet av veckan, men då bara lätt promenad och lätt styrka.
    Förstår att du blir helt tokig! Men ta det lugnt, skynda långsamt. Bättre att vila ett par dagar för mkt nu än att ha ont i evigheter.
    Jag håller med om att en CT kan vara bättre än att gå: Det fungerar för mig med när ryggen krånglar. Jag har även föredragit att gå på bandet ist för ute då ö-det är ju helt platt och man kan kliva av när man vill.

Själv är jag hemma sjuk idag. Blir vila vila vila. En bra sak dock: idag kommer nya tvättmaskinen!! En familj med två vuxna som tränar och en son på blöjjavvänjning gör sig inte utan maskin. Räknat ihop att jag har minst 7maskiner att köra... Den sista vi tvättade i gammla maskinen måste tvättas om, trumman slutade snurra.. allt tvättmedel  sköljmedel är kvar i tvätten och även an svag doft av bajs *ryser*  Ska blir skönt att få lite rena träningskläder! Inser dock hur stor min träningsgarederob är: Jag har inte slut på kläder ännu efter en vecka -även om det börjar tryta nu ffa på Bh:ar.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!