Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tessou skrev 2012-07-09 10:06:47 följande:
    Jag gör lite övningar varje morgon, började 1:a Juli och tänkte kolla om det magmusklerna blir mer synliga... Plankor varje dag, och även den andra du skrev om - sitter som i en ''crunches'' och har en kettlebell i handen och vrider från sida till sida. Sen gör jag även benlyft 10 x 5 benlyft med 3kg's vikter varje morgon! Hoppas det händer nåt...
    Ja, sen är det ju förbränning och kost som gäller för att få bort det där som lätt sätter sig på rutorna. Förra sommaren syntes mina magmuskler. Nu är dom lite lite gömda i lite fluff... Det handlar om ca 2-3kg underhudsfett. Har antagligen lagt på mig lite muskler -och var då tvungen att ha lite mera fett för att kunna bygga.

Sprungit  8km på lunchen. Antingen bryter magskiten ut, eller så går den över räknar jag med. oM DEN inte bryter ut överväger jag att köra lite solhälsningar, upphopp/(burpees, armhävningar bicepc/triceps m gummiband, plankor när jag kommer hem. Fler förslag på saker som ger träningsvärk men inte kräver ngn utrustning?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Chins i carporten. Finns en planka man kan hänga i. Gubben kan ju putta på....
    Dips i trappen.

Fast nu börjar magen göra ooooont F*n oxå. Jag har varit så mkt sjuk det sista.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tessou: Apsnygg mage Skitsnygg deff. Jag la väl ut ngn bild från våran Thai resa i februari typ..

• MissKaos
    Tessou skrev 2012-07-09 19:56:29 följande:
    Tack.. Skäms Fast bättre kan det alltid bli! Japp det gjorde du, hur ser den ut nu då?

Såg ovanför att jag skrev att maten har blivit lite degigare/mjukare - och där menade jag såklart MAGEN - INTE maten.... Tyst
    Jag läste magen...
    Min mage är mjukare än då. Har lagt på mig lite, försöker deffa lite nu
  • MissKaos

Blev fö ingen träning mer nu på kvällen. Orkar inte, dimsyn av trötthet ska strax lägg mig.

• MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-09 22:55:42 följande:
    Vad härligt med yoga, det vill jag testa, ser behagligt ut. Men jag är vig som ett kylskåp, kommer göra bort mig bara.
    Det är ju det med yoga: alla kör efter sin förmåga!
    JAg vill med till Shalan igen, men hinne rinte.
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-10 09:22:34 följande:
    Shalan??? Vad är det?

Jag har satt ett mål för mig själv, nästa sommar ska jag vara med på ett military boot camp.
    Någon här som
    Har gjort det?
    Där man kör joga. Shalan = yoga salen /yoga stället. Jag har kört Hatah, Ashtanga, Power och Iyenga. Och jag är stel som en pinne! Särskilt nu, noll yoga på ett ett år. Är halvutb BodyBalance isntruktör  tom

Idag blev det:
    5km på bandet (28min)
    ca 50 min intesiv gymträning
    30min CT.

*trött*
    Vilodag imorgon! löpning 10+10km på torsdag. Ska försöka lägga på ngn stackars liten km på andra löpturen. Planerar att gå på ett kettelbells pass på fredag och förhoppningsvis kombinera det med lite CT alt intervaller på bandet. Slarvar med kvalitetsträningen nu, inte alls bra! Semester nästa vecka kommer bli lite mindre träning då tror jag...
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-07-10 13:12:20 följande:
    Jag va pinnsmal och kunde stoppa i mig precis vad jag ville tills jag blev gravid... Efter tredje barnet och en förlossningsdepp vägde jag 84.4 kg!
    Bilder på det eländet finns i galleriet under "starka bilder". Allt går om man vill, men trådsmal blir jag nog aldrig igen.
    Väger 63.5 kg till 163 cm men har nog en del muskler som väger in där.
    Du har varit duktig! Och din nuvarande vikt är väl bra? OM det är en del muskler så kan det var skitsnyggt att väga snarare mer än mindre jue..
    Tessou skrev 2012-07-10 17:32:49 följande:
    Ber om ursäkt ifall någon skrivit och berättat om det förut.... Men är det någon som cyklar här?

Jag fyllde 30 nästa vecka och fick en cykel - eller nja, vi köpte den igår och hämtade den idag. Det är väl bra träning? Tänkte med tanke på hur populärt det är med spinning... Är det inte bra för magen också?
    Jag är spininginstruktör... Ja, det tar på magen om du har bra cykelteknik! Är det en innecykel sas elelr mountinbike?
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-07-10 11:19:24 följande:

Bjuder på en bild på en otränad jag...

Det ska bli ändring på armar, ben, rumpa och fladdret på sidan av magen... Gärna rutor
    Du är JÄTTESNYGG! Och har en tränad kropp, bra kan alltid bli bättre om man vill. Men nog tusan är du fin nu med! Grattis till en så snygg kropp.
  • MissKaos

Åh, en vanlig cykel jag trampar till/från jobbet varje dag -utom när jag springer- det blir 10km per håll och jag tror det ger jättemkt! Ffa får jag igång förbränningen (och hjärnan)  på morgonen och på em. Jag inbillar mig att det lixom håller förbränningen uppe under dagen,

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!