Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Maria1982 skrev 2012-07-02 18:09:38 följande:
    Trots bihåleinflammation anföll jag pilatesbollen igår och körde liiiiite mage
    URK! JAg hade den där smörjan nyss, det gör så O N T. Hemskt! Pilatesbollar är fina grejjer! MAn kan ju köra massor på en sådan *vill ha*

Imorgon: gym, styrka.
    Ons: 10+10km löp (transport)
    Tors vila
    Fre kortlöp, lugn fart + stegringslopp
    Lördag: Löp"tävling" -om det inte blir för kasst väder isf får jag passa pådet.
    Sön: Lugn löpning alt styrka vila i värsta fall-..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

HEJJA MOLLY!

30min CT

45 min gym

30 min ct

*död MK*

Körde på rätt bra! Fått komplimanger för mina armar när jag kom t jobbet i linne *glad*

Imorgon löpning 10+10km. I SOOOOOL!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

10+10km sprugna idag. Dom till jbbet börjar kännas lite lättare nu. JObbar påa tt lära kroppen jobba lika bpr på fettreserver som på kolhydrater. Typ. Underbart att bli omcyklad av en karl som saktar ner och säger "snygga ben" och sen trampar vidare MER sånt till Folket!

Har årets träningsvärk i ryggen. Körde igenom krppen ingår, kör alltid hela kroppen när jag gymmar, och körde mer rygg än vanligt mindre armar. Överaska kroppen är alltid bra.. Chins känns idag! Jag lovar Och något jag gjorde känns i rumpan...

Nu är mannen ute i spåret och svettas och jag är lite endorfintrött.

Imorgon vila! Fre kortjogg. Lördag LOPP!!!

• MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-07-05 09:39:02 följande:
    Plankorna och situpsen från igår känns idag!
    Däremot känns det inget i armarna Antingen gör jag fel eller så är de för "vana" vid träning och extravikter behövs!

1 kg ner på två dagar, men sen äter jag inte så bra just nu... Blir mest frukt/bär, yoggi och kellogs special K.
    Fast 1kg på två dagar = du har bajsat alt behöver dricka. Fysiologiskt omöjligt att gå ner så mkt..
    Med den kosten kan du ju inte bygga upp några muskler.. Bara tappa dom.
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-07-05 19:40:53 följande:
    Nu har det varit mkt kakor och skit dom senaste dagarna och mer blir det väl i helgen när det är kalas. Men på Måndag är det absolut slut med det. Vill börja arbeta bort fettet kring magen. Hur är bästa sättet och bästa kosten?
    Beror väl på vad man själv tror på. JAg tror på att välja en väg. Och att välja att äta sötsaker etc 1-2ggr/vecka. Sen frukost, lunch middag varje dag och evt ngt LITET mellis om man inte är hyperaktiv. Alla vet ju att man blir tjock av att sitta i soffan och äta godis. HAvregrynsgröt och armhävningar kan man lita på, som en mkt vältränad karl sa till mig en gång (En gymchef) JAg tror inte på extrema dieter, man måste hitta en livsstil som passar en soch som håller i längden!

Idag, motvillig vila. Kortjogg imorgon. Lopp på lördag. Börjar få ont i halsen. JAg som ville persa och drömmer om milen sub45.
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-07-05 12:48:34 följande:
    Har liksom konstant huvudvärk, är trött, svårt att hålla fokus och koncentration, ingen matlust och sen känns det som jag har sirap i hela skallen. Leder värker, främst handleder och armbågar.
    Dax att byta jobb!!!!!!!!

Idag har jag åtminstone kostat på mig en sallad från salladsbaren på Maxi
    Oj. Då kanske du ska ta och sjukskriva dig? *tar på sjuksköterskemössan* Äter du antibiotika, och har gjort ett tag, så skulle jag nog kolla om det verkligen har hjälpt. Drick ordentligt. Du får även huvudvärk av brist på energi, så du måste få i dig -dessutom orkar kroppen inte bli frisk utan näring. Du får helt enkelt äta även om du inte är sugen. Och träna, vänta tills du mår bättre!

Imorgon lopp, vilat 2 dgr. Kommer sannolikt inte bli ngt rallytspringande för min del men det börjar ju krypa i benen nu såklart. GLÖMT köpa CHOKLAD. Katastrof! Det är ju min chokladladd innan loppen som avgör *vet* att jag orkar..

Hoppas på att få sova inatt. Chinsen jag gjorde i tisdags känns ÄN! *s* får nog göra fler snart, det behövs nog.
  • MissKaos

S U R T! Sa räven. Fick håll efter löpta 9km. Fick stanna till, gå lite och sen hasade jag imål. Kom inte riktigt upp ifart igen så sluttiden 48:33 känns inte helt rolig att ha med hem. HAr ju ett säsongsmål på 45. Kul att se Mustafa live dock! Försökte hänga med elitmotionärerna och gjprde första km supersnabbt! Hade fö magknip i ett par timmar efter loppet, misstänker att magen är knasig efter antibiotikakuren ÄN.

• MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-07 14:03:03 följande:
    Med risk att bli tillrättavissad av sjuksköterskan i tråden så säger jag att det kan det. Jag har flera gånger ringt barnmottagningen och rådfrågat sköterskorna där, när barnen haft långdragna förkylningar som inte vill släppa. De brukar säga att jag ska ge dem maxdos av underhållsmedicinen i en vecka och det brukar hjälpa. Det är inte alls säkert att de haft specifika astmabesvär med hosta, utan bara långdragna förkylningar som känts fel.
    Ja, det kan det.
  • MissKaos

8km återhämtningslöp idag. (50min) + 30 min core.
    Dagens middag: Grillad kycklingfile + egengjord ptatissallad och grillspett m div grönsaker. Och tzatziki.

• MissKaos

Misstänker magsjuka på g *ryser*

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!