Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Fövrigt glad att inte se ut som Barbie:
    Tänk att springa en halvmara eller så med dom lökarna? Var hittar man en sportBH som håller?
    Och, hon ser rätt pantad ut. Jag vill se ut som en riktig kvinna, tack. Lagom stora bröst.  Lite muskler på armarna och axlarna -det har inte hon. Sen står hon ju på tå jämt dessutom, för sina sabla högklackade skor. VEm kan leka med ungar i ett par sånna? Eller cykla?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-06-20 14:51:41 följande:
    En dålig jämförelse, men du fattade grejen tror jag

Känns som att jag kommer hänga här inne en del. Många tips och trix!
    Kyss

MItt svar var med en jämförelse, en betraktelse om vad man egentligen önskar sig! Jag har ofta velat vara kort. Ha lockigt hår och vara sådär lite älvlik. Inte klumpig och klantig med stora fötter. Och mkt lite till midjeliknande mitt. Mer rakt där om man säger så. Och så är jag dessutom bullrig som en karl och ja, allt utoam Barbie. Nu börjar jag mer och emr försöka vara glad för det jag HAR och tacksam för det jag kan göra etc. Det är svårt att hamna dithän bara. Men man kan ju ha mål!

Japp. Massa tips! MItt bästa är nog att göra en plan som är rimmlig. Man kan ju inte börja med att träna 6dgr/vecka och äta som en bodybuilder typ.
    Hur ser det ut nu? HUr rör du dig? Vad jobbar du med? Kosttankar? Personligen tror jag att en bra frukost som man står sig på minskar risken för att falla för frestelser senare på dagen. Och att man inte förbjuder sig totalt på allt som är extra. Vad gillar du att träna? Hur mkt tid har du till förfogande? Och vad är eg målet? För att få bort löst hull måste man ju förbränna udnerhudsfett, och föra tt göra det finns två vägar: Kost och förbränning. Om det ska "hjälpa" så måste det ju finnas ngt därinunder att ta fram... Och: är man starkare får man bättre hållning = snyggare kropp direkt! Jag gillar gruppträning, det är bra man får tips på vad manska göra och ngn som kör på! För ska tränign ge resultat så måste man ju svettas lite. Och öka i vikter/reps/intensitet och sen ändra sin träning ibland. Sen är jag väl en av löpnördarna i tråden så jag kommer tipsa dig om löpning. Det bygger en del muskler och bränner av mkt kalorier. Sen är det lättilljängligt och enkelt att göra. Men det behöver kompletteras med någon form av styrketräning!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-06-20 18:28:07 följande:
    Jag försöker trycka på lite till när det blir motigt. Sen får jag liksom ge mig och gå en sväng och sen försöka ta upp löpet igen.
    Funderar på att ta mig an idioten här när snoret lämnat min näsa och bihålorna är mindre "onda".
    Det är 6 grader varmt där jag jobbar 10 timmar om dagen, så man tror att jag är "allergisk" mot kyla.. Har aldrig hört nått liknande
    Målet är som sagt först och främst milen, sen är målet milen på 55 min Sen får vi se vad jag sätter för mål
    Ok, så du har konkreta mål samt tid att träna! Bra!
    Min tanke blir då att, ahr du möjlighet till gymträning/gruppträning? Vaälj sif ut ett styrkepass och börja gå på det 1g vecka.
    Löpning:
    Börja med 3ggr/v. Första målet (delmål 1) måste ju bli att komma upp i distans. Maximal ökning är 10% på total löpsträcka/vecka.
    Tex: måndag löpning -2km
    tis vila (promenad?)
    ons LÖpning
    Tors: alternativ träning
    Fre vila
    lör löpning.
    sön vila (alternativ träning?)

JAg tycker du kan tänka att du ska ta dig 5km på dina löpdagar. MEN första km är rask promenad som uppv. Sen springer du 1km, gåvila antingen tex 5min eller mellan två punkter -rask takt dock- spring 1km, gåvila, spring sista biten hem. Stretcha!
    På lördagen v 2 försöker du minska din gåvila till hälften. Vekan efter: låt passen vara  som dom är fram till lördagen då du försöker ta bort ena gåvilan.
    Veckan efter: Ta bort sista gåvilan. Veckorna som kommer sedan kortar du ner gåvilan i dina andra löppass. Tänk på att lyssna in kroppen. Bättre skynda långsamt så senor legament knän, höfter mm hänger med! Men på det här viset kommer du ändå att få upp förbränningen ordentligt och kan känna att det händer ngt.. Och inom en snar tid kommer du ju såklart springa h ela 5:an och sen är det bara att öka lite på ett pass/vecka!

KOST! Vila, kost och träning är en triangel som faller helt om det saknas en del. Men även här: gör SMÅ förändringar som du kan håll. Börja inte med att ändra allt. Kanske kan det vara smart att börja med frukosten och då tänka att den ska var basen för dagens aktiviteter och träning. Och om man börjar bra så är ju chansen att man inte är lika sugen på "junk" resten av dagen mindre
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-06-20 18:57:58 följande:
    Vilken tråd

Jag funderar på kesella och bär/frukt eller kanske fil och müsli till frulle. Finns ju även en del "nyttiga" bröd...
    Matmässigt är det ju mycket sallad i alla möjliga och omöjliga konstilassioner och då låta bli potatis, pasta, ris etc så långt det går. Ibland måste man ju få äta det liksom.
    Dessvärre är jag en tjej som inte äter ägg eller fisk
    Du är jätteaktiv, och jobbar (gissar jag) i frysen. Då behöver du mao en REJÄL frukost om du ska orka träna med!
    HUr ser din kost ut idag? Fil + musli är väl jättebra. KOmplettera med ett par rejäla mackor med tex kokt ägg och skinka så du står dig! Surdegsbröd gillar vi här, eller bröd med hela kärnor. HAr du testat AXA superfunk musli? JAg gillar den för att den är riktigt god samt att den innehåller nyttiga fetter från pumpakärnor och andra frön, och havtorn mm. Sen handlar vi en del Lidl och min stor favvis därifrån ar Quark som tyvärr bara säljs i 1port förp (250ml) det är en blandning av kvarg och yoghurt. NAturell innehåller den rejält med protein och ligger lågt i fett. JAg gillar att den blir lite krämig.. Den med bär och fruk och superfunc är alldrig fel Och lite grovbröd med ägg, skinka och ett glas bra juice och kaffe. Sen står man sig finfint till lunch utan att behöva falla för dom där eländiga kexen (på rent socker, tillsatser och transfetter..)som alltid finns i fikarummet.
    Kanel är grymt gott på naturell yoggi/Quark om man har en banan eller apelsin i -enligt min munn- och dessutom finns det en del bra saker med kanel. Det sägs reglera blodsockret och innehålla en del antioxidanter. Må vara som det vill med det, gott är det!  Jordgubbar har jag sötat med lite stevia och hällt Quark på gott som mellsi. Eller en skyr vanilj... Lite socker i, men som efterätt är det ju kalas bra.

Lunch ja. Är du mkt aktiv så glöm inte blanda ingn form av antinge kolhydrater eller fett i din sallad. Annars blir du hungrig på 5min. Quinoa är ju gott och lägre GI på. Fullkornsbulgur?

Det fungerar att köra hårt på bara sallad/Bär och proteiner ett tag. Man går ner och spar muskler omm an samtidigt tränar. MEN man får då räkna med hunger.
  • MissKaos

Orkat mig på en 45min promenad idag. Sugen så sugen på att träna igen. KÄnner helt klart att AB har bitit ordentligt men är fortfarande ganska trött.
    Funderar på att jogga en runda imorgon. Typ en riktig kortis sådär 5km. *sugen* Dag 3 på AB idag på morgonen så dag 4 imorgon. Borde var ok, det är ju en lättare ansträgning

Idag försöker jag laga kroppen med sill & färskpotatis. och jordgubbar, glass grädde.... MAn får passa på när solen skiner Solig

• MissKaos
    Wilowa skrev 2012-06-21 19:12:00 följande:
    Jag förstår att du är träningssugen, men ta du nån vilodag till innan du börjar springa igen! Du får ta några varv runt midsommarstången istället hoppandes som en groda!
    det ska komma 15mm regn här imorgon. Får väl dammsuga på fm eller nå´t..

Just nu äter myggen upp mig. Synd att dom inte äter fläsk bara
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-06-24 21:34:42 följande:
    Idag har jag äntligen tränat. Åhh det var sååååå jäkla gött. Jag tog det väldigt lugnt idag. Det enda jag inte kunde köra var benpressen. Men allt annat kunde jag göra. Men hade nog aldrig mer än 20kr på någon maskin idag. körde låg vikt och 20*3 Dels för skadan, men sen är det så pass länge sen jag tränade. Vill inte förstöra kroppen nu när jag ÄNTLIGEN kan träna igen.  Och det var verkligen behövligt med lite egentid. Dottern är inne i en trots, som inte är av denna värld.
    Härligt! Trotts är ja, mentaltränign?

Skivstång igår. Vi fick åka bil t/fr gymmet pg oväder! Jag gick 10min på CT före samt sprang 15min intervaller efteråt.
    Idag hade jag tänkt springa på lunchen. Men det verkr tveksamt. Det ösregnar och vi har fullständigt kaos här med semesterar + folk som VAB:ar. Surt, jobbar långdag och behöver mentalt den där lilla turen. Känner mig rätt degig efter en vecka sjuk + några vab dagar innan dess. Antibiotika gör inte undervekr för formen..

Gick iaf "lät"t att träna igår!
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-06-26 16:31:14 följande:
    Jag hade svår astma som barn och nu konstaterad förkylningsastma, men det brukar inte ge mig sådana här besvär.

Jag får väl begära någon form av utredning, för så här ska det ju inte va
    Kontakta din vårcentral! Peffa dig är ju lätt!!

Veckans träning hittills:
    Måndag -vila. Riktigt Skitväder  =inte lust att springa på lunchen.
    Tisdag -13 km löpning, mestadels kuperad terräng. ca 1h20min
    Onsdag 5km på bandet (25min) styrkepass i gymmet, helkropp, försök att "köra på" ca 35-40 min 3km löpning på bandet (ca 16min)

Torsdag är planen 10+10km transportlöp.
    Fredag -gympass som idag.
  • MissKaos

Fredagens pass blev 30min CT, sen fick ajg världens bldsockerfall. Bananer fixade det och jag kunde köra ett pass, vad det nu heter, typ  stationspass. Sketa jobbigt. Massa plankor etc. Massiv träningsvärk och vila lördag! Söndag: 15km /1h26min.

Nu ska det laddas för lopp på lördag. Fårse hur det går, har ju varit sjuk en massa. Kommer inte klara mitt tidsmål (milen sub45) men jag kommer runt. Ska var en fin, lättlöpt bana.

• MissKaos

8km lunchlöp (ca 43 min)
    Vill köra CORE när jag kommer hem, men det kommer jag inte orka.. Jobbar till kl 18:45 idag och måste fixa med mina traderaauktioner ikväll.. -packa så jag kan posta imorgon-

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!