Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

k girl skrev 2014-04-07 14:55:32 följande:
    Jag åkte till gymmet med fyraåringen idag. "OJ vad du är STARK mamma!" utbrast han några gånger. Och: "heja heja heja!". Haha. Han ska få följa med fler gånger.

Ikväll kommer jag att fara på boxning också... fy fasen så länge sedan det var, jag saknar det som attan. 
    Dessa härliga fyraåringar! Jag jobbar på en förskola och jag får höra ganska mycket klokt om dagarna
  • Wilowa
    k girl skrev 2014-04-07 15:19:29 följande:
    Jag har en tvååring också. Där fyraåringen är sen språkligt (har en språkstörning) är hon  försigkommen. Satt och käkade mina frukostägg, hon satt bredvid mig, tittade anklagande på mig och utbrast: "Du hoktar (luktar) bajs, mamma!". Hahaha! Sonen älskade att följa med mig och träna, det värmde i hjärtat.
    Haha! Precis vad man vill höra!

Vi har 20 barn i åldrarna 1-4 år, behöver jag säga nåt mer. Fast för det mesta har de väldigt kloka saker att säga på sitt sätt. Jag hade ett barn som konstaterade att förskolan köper man inte hos Polisen eller lokala icabutiken utan hos vaktmästaren eller på Ica Maxi.

Idag har jag faktiskt inte alls så mycket träningsvärk som jag trodde. Skönt, men den kommer kanske imorgon. Dock känns det väldigt skönt i kroppen och jobbiga låsningar har blivit betydligt bättre.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-04-07 16:07:31 följande:
    Min femårig:
    Mamma gör det ont att vara skrynklig? *pekar mellan mina bröst*
    ..morfar ska få en bebis. Man kan inte ha så stor mage om det inte är en bebis i den..
    Haha! Fast min snart tioåring frågade mig nyss på vc hur fiskar gör barn. Hon fick nog inte det svar hon trodde när jag började prata om rom och löpe.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-04-07 18:24:38 följande:
    På dagis har jan lärt sig att det måste till testiklar för att det ska bli barn..
    Intressant vinkling
    MissKaos skrev 2014-04-07 18:25:47 följande:
    Och denna: Mamma varför är du fortfarande tjock? Lika bra det kommer entill bebis när du ändå är tjock..
    Ja de dyker ju bara upp där i magen och då kan det väl lika gärna komma en till nu då. Det vill du väl?

Härliga ungar! Jag älskar deras sätt att resonera. De är så underbart kloka utifrån sin världsbild.

Min dotter är stor nog att veta att vuxna blir generade av att prata om hur vi blir till, så hon frågade mig medvetet tror jag. Tji fick hon! Dubbeltji för jag är lärare i ämnet och har haft sexualkunskap när jag jobbade i skolan och tycker inte alls att det är ett pinsamt ämne att prata om...fast tanten i väntrummet kanske hade tagit illa upp.

• Wilowa

Skulle ha slutat tidigt idag, men fick jobba över eftersom det inte finns några vikarier. Skulle ha tränat idag, men orkar inte...nej det håller inte, samlar krafter och hoppas orka om en liten stund. Jag får mer och mer ont i ryggen och det lutar mot sjukskrivning för att orka träna...trist men sant!

• Wilowa
    Wilowa skrev 2014-04-10 16:39:29 följande:
    Skulle ha slutat tidigt idag, men fick jobba över eftersom det inte finns några vikarier. Skulle ha tränat idag, men orkar inte...nej det håller inte, samlar krafter och hoppas orka om en liten stund. Jag får mer och mer ont i ryggen och det lutar mot sjukskrivning för att orka träna...trist men sant!
    Tränat!

• Wilowa

Börjar nästan tro att jag börjar komma in i träningsvanan igen, tredje träningspasset sedan förra söndagen. Kör hemma än så länge, men inser att jag snart måste flytta in till gymmet igen, men helt ärligt så tycker jag att det är tråkigt. jag vill kunna gå på pass, så jag biter ihop och tränar för det. Jag är fortfarande inte helt okej efter sjukskrivningen i höstas och vågar inte belasta mer än med skidåkningen förutom styrketräningen. Fast nu är vintern snart över, skulle tro att vi drar hem husvagnen efter påsk...kanske jag vågar mig på ett besök på F&S då.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2014-04-14 18:40:37 följande:
    Träningsnarkomani??
    nänä. Inte här *stoppar huvudet i sanden*
    Bytt till del 2 omgång1 i olgas bok idag.
    Började dagen med ca 1h promenad med barnvagn.
    Lunch.
    olgas pass.
    Ny promenad m vagnen, kuperad väg ca 1h.i solen!
    hungrig..
    Sa ju att du skulle lyckas komma i form igen...du måste vara på god väg nu!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-04-14 20:29:30 följande:
    Jo rund är ju en form..
    Haha! Rolig du!

-----

Jag slog på stort och tränade idag med, det blev en CD från F&S idag och trots att skivan är tråkig så var det roligare än mina gymövningar. får nog ta och våga mig iväg till F&S nån tag och testa ett riktigt pass. Jag är dock rädd för att det ska bli för hög belastning och att jag ska bli som i höstas igen. Än orkar jag inte gå några promenader att tala om, det frestar på för mycket. Fast enligt sjukgymnasten så är det bättre om jag springer och det tyckte hon att jag skulle testa...jag är skeptisk. Obestämd Fast jag tar mig sakta framåt, så jag springer nog snart igen med...har ju satt som mål att jag ska springa uppför vår slalombacke innan snön kommer tillbaka...ja om kroppen håller för det naturligtvis.
  • Wilowa
    k girl skrev 2014-04-14 20:24:55 följande:
    Förkyld och med luftrörskatarr. Kul.
    Som de flesta andra då med andra ord. Själv har jag klarat mig än så länge, men jag har kollegor och vänner som varit sjuka i veckor.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!