Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

k girl skrev 2014-04-27 22:32:32 följande:
    Det finns rätt många coreövningar som du kan göra liggande på rygg, t ex död insekt och fällkniven som jag kommer på spontant. Russian twists är en av mina favoriter, då får man in den sneda magmuskulaturen.
    Inser att jag måste googla. Fast tack så mycket för tipsen. Tidigare när jag tränat så har jag gått på pass och gjort lika som ledaren och då lär man sig inga namn på övningarna. Längtar tills jag är stark nog för att köra pass. Jag testade med en dvd förra veckan men det gick inte så bra, kände i kroppen några dagar efteråt. Kan inte lägga den belastningen på de rehabande musklerna än.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-04-28 13:31:37 följande:
    Död insekt som kgirl skriver! Går ju även ligga på rygg och lyfta upp benen och doopa båda el ena hälen i golvet.
    sitt på sittknölarna luta lite bakåt och roteta överkroppen åt ena sidan. Håll en vikt i händerna och titta på vikten. (Du sitter alltså med böjda knän o fötterna i golvet)
    Div yogaövningar tror jag är bra. Kolla Youtube! Båten tex är bra

Tack! Ska försöka ge min stackars mage en omgång imorgon.
  • Wilowa

Jag fick kul överraskning när jag kom hem från jobbet idag. Jag har vunnit boken i första träningsutmaningen som fl har nu. Mage, rumpa och lår...perfekt för mig! Solig Dessutom är veckans utmaning mage och det är inte plankan.

• Wilowa
    Smäckär skrev 2014-04-30 19:29:53 följande:
    Grattis!!!
    Tack!
    Smäckär skrev 2014-04-30 19:19:57 följande:
    Jag har haft ett sådant problem med ryggen den senaste tiden och undrar hur jag ska göra med en ömmande rygg när jag ska utföra armlyft?
    Jag skulle faktiskt råda dig att kontakta en sjukgymnast så du får rätt hjälp.

• Wilowa
    Smäckär skrev 2014-04-30 19:55:31 följande:
    Senast jag gjorde det blev jag hånad för att ha gått via läkaren först och innan hånad av läkaren för att jag gick via läkaren. Vet bättre nu, men problemen kvarstår även efter det att sjukgymnasten tog hytlöst betalt för råd jag säkert kan ta del av utav er...
    Har liknande erfarenheter, men vet även att de duktiga sjukgymnasterna finns. Jag fick hjälp av en sådan i höstas, hjälp som jag inte hade kunnat få här...även om alla här inspirerar mig mycket! Risken är att du gör övningar som gör dig sämre.
  • Wilowa
    Smäckär skrev 2014-04-30 20:46:51 följande:
    Jo jag vet, men varför ska man sluta när man man inte har råd men motivationen kvar? Jag har ONT i ryggen men vill fortsätta lyfta. Har inte råd att anlita proffesionelll hjälp. Tyvärr.
    Synd! annars skulle jag tipsa dig att gå till en privat sjukgymnast, gärna en som behandlat elitidrottsmän.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-05-01 08:59:49 följande:
    Mäh! Skrev igår och det försvann
    köpt nya skor.äntligen! Saucony triumph 8mmdropp neutrala bra dämpade. Tesysprang 2,5km. Klämmer på ett ställe pp ena foten perfekt i övrigt. Blir till att gå tilö skomakaren.
    2,5km 18min. Känns väl ok.
    Hade gjort olgas pass på fm och en power walk m vagn.
    Idag promenad och plankor på coreboll.
    Min hälsporre.. tror mina fötter är svaga. Måste träna upp styrkan i dom så lanske sporren blir bättre med.
    Jag kan se det du skrev i alla fall, men det ligger en sida bak.

Härligt med nya skor!
  • Wilowa
    Hannibal skrev 2014-05-01 02:34:20 följande:
    att gå är inte att träna
    På vilket sätt stör det dig att andra har gång i sitt träningsupplägg? Alla tränar vi på olika sätt och med olika syften. Själv har jag inte gått nån promenad på nästan ett år, än mindre sprungit. För mig är det en del i min rehabplan att komma igång med promenader, helt klart träning för mig! ...och MissKaos har nyss fött barn om du missat det.

• Wilowa

Min sjukgymnast tyckte att jag skulle hoppa hopprep, men eftersom jag tränar hemma har jag inte kunnat göra det under vintern. Jag har testat med ett barnhopprep i plast och undrar om det är enklare med ett rep avsett för träning? Finns det andra fördelar med ett sådant rep? De hade inget hopprep i sportaffären så jag lånade ett av dottern. Jag tyckte mest att repet var i vägen och jag klarade inte många hopp. Lättare att hoppa hopprep utan hopprep.

• Wilowa
    Scratchy skrev 2014-05-01 22:38:13 följande:
    Hahahaha... barnhopprep i plast...

... nu är jag inte hopprepsexperten nummer ett, men jo, det är stor skillnad, i alla fall om man jämför med de barnhopprep i plast jag hoppat med. Det är typ mellanhård plast och följer inte naturens lagar riktigt.
    Bra! Då kan jag tänka mig att lägga pengar på ett riktigt hopprep Jag höll ärligt talat på att bli galen på det där repet. {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!