Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2014-05-02 13:22:39 följande:
    Ha.. jag har ett riktigt hopprep. Kostade inte många kronor. Kommer amvända det sen när kroppen tål mer stötar och mer belastning. Perfekt att köra intensiv styra med hoppreps hoppande mellan övningar/ser för puls.
    Idag inteträningpromenad *lol* och sen olgas program. Ska göra mina tåövningar med. Lyfta stortån separat och sen trycka den i golvet o lyfta resterande tår. Antar det inte är träning det heller. .
    Attan! Nu fick du mig att inte vilja avsluta mitt träningspass...lyfter tår för glatta livet. {#emotions_dlg.djavulsk} Ojoj där var jag inte stark...

Jag får köpa ett hopprep sedan, de skulle få hem dem längre fram sa han...ett sommar träningsredskap tydligen.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-05-02 14:00:04 följande:
    Nää muskler i träda! Tror min löpning blir glad av starkare fötter. En handduk på golvet och skrynkla ihop med tårna är med bra.

Den har jag gjort förr eller en variant av den där man förflyttar sig med hjälp av att knipa med tårna. Mitt mål är att börja löpträna igen, sjukgymnasten sa att det är mer skonsamt för mig än att gå eftersom man gör en mjukare höftrörelse...eller nåt sånt. Fast jag måste bli betydligt starkare innan jag vågar testa.
  • Wilowa
    JTo skrev 2014-05-02 19:06:49 följande:
    Skrev här för några veckor sedan och efter det har det gått lite si så där med den mer intensiva träningen men jag promenerar 8km några gånger i veckan, jag håller på med 100armhävningar-utmaningen (gör 15 nu och är på första veckan) och brukar göra knäböj när jag borstar tänderna, känner att jag behöver börja skärpa mig nu!

Åh just, jag sprang 3km i söndags, rekord Solig
    Ut och spring tre till! Det är inte alls så tufft när du väl kommer ut, det är tuffare att ta sig upp ur soffan!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-05-02 19:57:56 följande:
    Satsar på spinning imorgon. Nervigt med dibarn... men är borta 90min så borde gå.
    Första passet av det slaget sen före fl.
    Det går säkert bra! Du känner ditt barn och vet vad det behöver för att klara sig den stunden och i värsta fall får du åka hem eller att pappan kommer till dig. Pumpar du ur lite så kanske även brösten klarar passet.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-05-02 20:37:01 följande:
    Brösten är inga problem. Bebisen tar inte flaskan men gillar mat så lunchsmakisen kan hon ju få. Stora är sjuk så åka upp till gymmet är uteslutet. Ammar innan jag går. Hon bör klara sig den stunden. Måste få komma ogång med lite mer intensiv träning nu abstinens! Planerar 3,5 km löpning på söndag smile1.gif

Går det inte att mata henne med sked heller? Skönt att du slipper problem med överfyllda, ömmande och läckande bröst! Jag skulle gärna amma igen, men jag vill inte ha mjölk i brösten mellan amningarna igen.

Du har inte abstinens, du har vårkänslor.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-05-02 21:04:39 följande:
    Vårkänslor ja! Dax för vårskriket! Längtar upp i berget och springa smile1.gif
    Läcker lite gör det väl men inte mer än amningsinlägg tar det. nu gör det inte ont etc längre. Ammadr stora drygt 2 år så är väl van..
    just det att lämna henne utan mat som känns.
    hon försöker äta gröt etc själv m sked fyra månader gammal. Gulligt men kletigt!

Jo tack! Rätt så kletigt när tvååringar äter fil med sked med. Har typ aldrig rena kläder på jobbet.

Jag förstår att det känns att lämna henne så länge, men skulle det inte gå så hade du inte ens tänkt tanken...lita på ditt omdöme och njut av träningen! Funkar det inte imorgon så funkar det inte, men det kommer fler träningar. Du får helt enkelt anpassa dig till henne (som du ju redan vet. )

Tror det är som det brukar vara...värst för mamma! När vi skolar in barn hos oss så skolar vi lika mycket ut föräldrarna.
  • Wilowa

Duktiga ni är! själv har jag tränat hemma, men jag blev avbruten flera gånger så det blev lite si så där.

• Wilowa

Den här veckan har jag mest varit på sjukhuset känns det som. Röntgen två gånger med samma barn, men olika kroppsdelar. En skadad fot och en skadat hand är ingen bra kombo.

Inte mycket tid för träning med andra ord, men jag ska försöka få till nåt nu under helgen.

• Wilowa

Tränat både kondition och styrka hemma, börjar få till det riktigt bra nu. Köpte lite nya träningsgrejer i veckan så det blev lite tyngre. Jag har insett att det inte är nån idé att jag köper ett gymkort, jag kommer aldrig ha tid att åka dit ändå. Det tar 25-30 minuter att köra dit och det har jag inte tid med när det dessutom tar rätt så lång tid att köra igenom mitt program. Tränar jag hemma så finns jag ju här för barnen dessutom.

Jag brukar inte köra så mycket kondition som jag gjorde idag och jag blev positivt överraskad. Jag orkade betydligt mer än jag trodde, skidåkningen i vinter måste ha gett betydligt mer än jag trodde. Solig Surt bara att höfterna inte riktigt klarar den belastningen, annars hade jag börjat löpträna igen nu.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!