• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Johan75
    Ronja 551 skrev 2013-11-13 23:57:59 följande:
    Har en fråga till er som tränar 5-6 dagar/veckan. Hur äter ni på vilodagar?! Mindre? Annorlunda?? Tips behövs!
    Nu hamnar väl träninsdosen ofta på fyra gånger i veckan, men jag äter precis som vanligt på vilodagar. Däremot kan det skilja lite mellan olika perioder i träningen och vad träningen just då har för syfte.
    Behold, i come as a thief.
  • monasfitness

Hej.

Mona heter jag. Jag har en dotter som är 9 månader gammal. Har startat en blogg där jag skriver om min träning och kost.

Jag har inte kommit så långt i bloggandet men framöver kommer jag att lägga upp mkt nyttiga recept på mat och även nyttiga snacks. Jag kommer också ge träningstips och skriva allmänt om livet som mamma. Dock kommer mesta fokus ligga på träning och kost.

Vore roligt om ni kikade in :)

monasfitnesss.blogg.se

Ha en fin dag.

Mona

• Scratchy
    monasfitness skrev 2013-11-14 12:59:28 följande:
    Hej.

Mona heter jag. Jag har en dotter som är 9 månader gammal. Har startat en blogg där jag skriver om min träning och kost.

Jag har inte kommit så långt i bloggandet men framöver kommer jag att lägga upp mkt nyttiga recept på mat och även nyttiga snacks. Jag kommer också ge träningstips och skriva allmänt om livet som mamma. Dock kommer mesta fokus ligga på träning och kost.

monasfitnesss.blogg.se

Ha en fin dag.

Mona
    Fin blogg. Denna adressen fungerar:

monasfitness.blogg.se 
  • Scratchy
    monasfitness skrev 2013-11-14 12:59:28 följande:
    Hej.

monasfitnesss.blogg.se

Ha en fin dag.

Mona
    Och välkommen till tråden.
  • MissKaos

Gymmet idag. Kortpass pga tidsnöd.

Spinning imorgon så iaf 4pass denna veckan!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ronja 551

Har idag premiärat träning igen efter axelskada. Kettlebells med hör o häpna: 4kilo!!!! Kändes drygt menlöst. Men skulle börja med så lätta vikter att det skulle kännas menlöst härligt iaf!

sassitch.blogg.se - gå ner i vikt och leva roligt!
  • Wilowa

Igår hände det som jag bävat för sedan jag började träna, nacken sa ifrån. Jag behöver till min kiropraktor, men där var det kaos pga personalbrist. Jag fick en tid först om 1½ vecka, i vanliga fall brukar jag kunna få en tid samma dag eller dagen efter. Jag antar att det bara är att bita ihop och se glad ut...

• Wilowa
    Wilowa skrev 2013-11-15 08:45:28 följande:
    Igår hände det som jag bävat för sedan jag började träna, nacken sa ifrån. Jag behöver till min kiropraktor, men där var det kaos pga personalbrist. Jag fick en tid först om 1½ vecka, i vanliga fall brukar jag kunna få en tid samma dag eller dagen efter. Jag antar att det bara är att bita ihop och se glad ut...

Haha! Det var nog nån gud som läste vad jag skrev. Jag hann bara posta inlägget så ringde de från kiropraktorn om ett återbud idag. Skönt!
  • MissKaos

Snarare mer... tränar du mkt och äter bra har du väl ngn dag du unnat dig lite? Eller ja för mig samanfaller det oftast inte. Brukat ha violodag onsda och då blir det ungefär som vanligt. Är det dubbla löppass på torsd så planering därefter. Ska första köras på noll kolhydratet då kan man ju inte äta kolhydrater på kvällen.

Fredag fikar vi alltid hemma. Då blir det tex donuts eller winerbröd el dyl. Och vin till middagen. Även där beroende på lördsgens pass anpassning. Långlöp körs inte bakis.. och fel mat kan ge ränneskita under passet

Godis på lördagar! Och vin. Söndagen brukar vara ngt gympass på em eller skivstång så det är inte så känsligt.

Ronja 551 skrev 2013-11-13 23:57:59 följande:
    Har en fråga till er som tränar 5-6 dagar/veckan. Hur äter ni på vilodagar?! Mindre? Annorlunda?? Tips behövs!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!