• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

Dom har gott om handdukar! Och så ska man koka vatten va? *sett på film*

Åt ca 1/2kg choklad igår så jag är kolhydratladdad för pass iaf.

Tessou skrev 2013-11-24 08:55:35 följande:
    Du kommer säkerligen föda på gymmet, din galning...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Maria1982

Småmysig träningsvärk idag. Spär på den lite med ett bröst och benpass ikväll

Just nu kör jag foodprepp för veckan.

• FruAnell

Hej! Idag har jag tagit en pw på 6 km och inlett plankanutmaningen! Det är gött att röra på sig!

• cosinus
    MissKaos skrev 2013-11-24 09:27:56 följande:

Hahaha, när jag väntade första barnet så var det en man som enbart pratade grekiska som fick gymägaren (också grek) att prata med mig och få mig att dyrt och heligt lova att inte göra benböj för han var helt säkert på att vattnet skulle gå och ungen födas då.

Jag var snäll och lovade, ben stod ändå inte på programmet :) Tror jag var i v 40+1 då så jag var hyggligt rund och den stackars mannen var helt förstörd, han hade aldrig sett en gravid kvinna träna förr :)
  • Wilowa
    cosinus skrev 2013-11-24 14:20:10 följande:

Hahaha, när jag väntade första barnet så var det en man som enbart pratade grekiska som fick gymägaren (också grek) att prata med mig och få mig att dyrt och heligt lova att inte göra benböj för han var helt säkert på att vattnet skulle gå och ungen födas då.

Jag var snäll och lovade, ben stod ändå inte på programmet :) Tror jag var i v 40+1 då så jag var hyggligt rund och den stackars mannen var helt förstörd, han hade aldrig sett en gravid kvinna träna förr :)
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-11-24 09:27:56 följande:

Det vore väl det perfekta stället för dig att föda på...vila lite och sedan på igen.

• Wilowa

Jag har putsat husets alla fönster och trots att de inte är jättemånga och att jag tog det i omgångar, så blev jag helt slut. Måste nog lägga lite krut på konditionsträning nu när jag blivit starkare.

• MissKaos
    cosinus skrev 2013-11-24 14:20:10 följande:

*adg*
    Här tycker alla antingen att det är "duktigt" att träna alt väldigt vettigt. Fick gratisråd av en PT på gymmet ,inriktad mot just gravida och nyblivna mammor. Han höll med om att det vart väligt vettigt att fortsätta så länge det bara går... sen blir det ju det det blir. Inga stora grejer.

KAN VATTNEN GÅ AV KNÄBÖJ? Vilken vikt? *planerar om träningen*    

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-11-24 15:30:59 följande:

*adg*
    Här tycker alla antingen att det är "duktigt" att träna alt väldigt vettigt. Fick gratisråd av en PT på gymmet ,inriktad mot just gravida och nyblivna mammor. Han höll med om att det vart väligt vettigt att fortsätta så länge det bara går... sen blir det ju det det blir. Inga stora grejer.

KAN VATTNEN GÅ AV KNÄBÖJ? Vilken vikt? *planerar om träningen*    

När jag väntade mitt första barn hade jag en kollega som blev hysterisk så fort som jag hade händerna över huvudet.. Inte helt lätt att jobba som lärare ihop med henne eftersom det innebar att jag inte kunde skriva på whiteboarden. Om du gör knäböj samtidigt som du lyfter händerna över huvudet så borde du få bra effekt. Sedan när du kommer hem så kan du passa på att putsa fönster med. Nu har du ju inte länge kvar, så nu är det bara att köra.
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2013-11-24 15:40:49 följande:
    När jag väntade mitt första barn hade jag en kollega som blev hysterisk så fort som jag hade händerna över huvudet.. Inte helt lätt att jobba som lärare ihop med henne eftersom det innebar att jag inte kunde skriva på whiteboarden. Om du gör knäböj samtidigt som du lyfter händerna över huvudet så borde du få bra effekt. Sedan när du kommer hem så kan du passa på att putsa fönster med. Nu har du ju inte länge kvar, så nu är det bara att köra.

Putsa föster?? JAG?? No way!Det är makens jobb.. 14 dgr kvar till bf så max en månad då...
    Väntar levrans av ELFA grejer i veckan, kanske kan det hända ngt när jag börjar röja i grejerna i klädkammaren? OM inte annat så av ångest över hur mkt skit vi har?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!