• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Scratchy
    Ronja 551 skrev 2013-11-10 21:50:27 följande:
    Någon som håller med mig eller har synpunkter/tips??

sassitch.blogg.se/2013/november/hur-man-gar-n...
    Jag tycker det låter sunt, med fokus på hälsa och kroppskännedom istället för siffror.

Och grattis till att du lyckades! Du tog dig igenom all kamp och nådde målet. Grymt!!! 
  • ander25k

Otroligt trevligt med respons på mitt nya schema , men så är det alltid med det som är nytt , kroppen kommer in i en växt fas i några veckor , innan det blir ned trappning igen , men just nu går det verkligen bra att köra 12-15 reppare på övningarna .

• ellen2008

Hej på er, 
    Har en fråga till er som säkert vet;)
    Jag brukar springa runt 7 km varje morgon innan frukost på fastande mage (6 dagar i veckan). Har läst på flera ställen att man ska äta protein och snabba kolhydrater efter träningen för att återhämta sig. Och minimum med fett. Sedan är det viktigt med bra fett under andra mål men inte direkt efter träning. Stämmer det? Och om det stämmer, har ni tips på bra frukost som innehåller protein och kolhydrater? Helst inte proteindryck... 
    Jag styrketränar även 3 ggr per vecka samt kör en hel den annan konditionsträning.

TACK !!

• cosinus
    MissKaos skrev 2013-11-10 19:28:37 följande:
    Seg och trött. Vädrets fel. Grått och trist..
    Imorgon blir det iaf vattengympa. Tråkitt men nyttigt. Magen är nu så långt ner att den är ivägen vid spinning. 36+0 imorgon.
    När får man börja springa efter fl? Någon som vet?
    Det är väl när det känns bra igen skulle jag säga :) Med första var jag igång efter 6 veckor tror jag. Då kändes det helt ok och jag hade nog kunnat börja innan men ville vänta in efterkontrollen (vilket jag iofs inte gjorde men tjuvstartade bara med 2 veckor :D )

Med de andra har jag inte sprungit alls på 3 månader för efter förlossningen för jag har haft för mycket känningar fortfarande i fogarna och fått börja väldigt lungt.

Men jag har kompisar som varit igång betydligt snabbare med nummer 2 och 3 så det beror ju helt på vad kroppen säger.
  • MissKaos

Jag brukar köpa ngt som heter quark på lidl. Det är yoghurt oxh kesella blandat i portförp. Blandar det med bär (tinar i micron) i med en banan. Har jag löpt före frykost görna lire russin i med Till en äggknäcke och kaffe. Lite fullkornsflingor i och evt lite frön så bör du vara hemma. Detta är ju frukost och återhämtningsmål så lite bra fetter glr ju inget (finns både i ägget och i tex linfrön pumpakärnor solrosfrön)

ellen2008 skrev 2013-11-11 07:46:20 följande:
    Hej på er, 

Har en fråga till er som säkert vet;)

Jag brukar springa runt 7 km varje morgon innan frukost på fastande mage (6 dagar i veckan). Har läst på flera ställen att man ska äta protein och snabba kolhydrater efter träningen för att återhämta sig. Och minimum med fett. Sedan är det viktigt med bra fett under andra mål men inte direkt efter träning. Stämmer det? Och om det stämmer, har ni tips på bra frukost som innehåller protein och kolhydrater? Helst inte proteindryck... 

Jag styrketränar även 3 ggr per vecka samt kör en hel den annan konditionsträning.

TACK !!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Efter första promereade jag ngn dag efter runt kvarteret och började m spinning och bodybalance efter efterkontrollen. Togvtid m löpningen just. Längtar bara ut nu.. lär väl vara skitjobbigt att komma igång ordentligt sen. Ffa att inte öka flr snabbt.

cosinus skrev 2013-11-11 07:53:34 följande:
    Det är väl när det känns bra igen skulle jag säga :) Med första var jag igång efter 6 veckor tror jag. Då kändes det helt ok och jag hade nog kunnat börja innan men ville vänta in efterkontrollen (vilket jag iofs inte gjorde men tjuvstartade bara med 2 veckor :D )

Med de andra har jag inte sprungit alls på 3 månader för efter förlossningen för jag har haft för mycket känningar fortfarande i fogarna och fått börja väldigt lungt.

Men jag har kompisar som varit igång betydligt snabbare med nummer 2 och 3 så det beror ju helt på vad kroppen säger.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-11-10 19:28:37 följande:
    Seg och trött. Vädrets fel. Grått och trist..
    Imorgon blir det iaf vattengympa. Tråkitt men nyttigt. Magen är nu så långt ner att den är ivägen vid spinning. 36+0 imorgon.
    När får man börja springa efter fl? Någon som vet?
    Ja inte är det nåt roligt väder, tror vi får allt regn som skulle ha fallit under året nu. Om det ändå kunde komma ner som snö. ...här uppe hos mig i alla fall, nere hos dig i Göteborg kan det få komma som regn. Fast jag köpte en ny kamera förra veckans, så jag tar gärna lite sol nån dag denna veckan...min sista som heltidssjukskriven som det ser ut som. Jag hoppas bara att sjukgymnasten får bort låsningarna som både stör och irriterar mig.

Jag ska träna tre gånger i veckan och jag har svårt att få till det nu när jag är hemma hela dagarna, hur ska det då inte bli när jag börjar jobba. Tungan ute Nej egentligen inte, men igår kom det en hockeymatch i vägen och idag struntade jag i det eftersom jag ska till sjukgymnasten imorgon. Jag gissar att det kommer bli enklare när jag jobbar för då kommer jag inte ha några alternativ.

Önskar nästan att jag struntat i hockeyn, för det var den i särklass sämsta match jag sett. Det enda som det var mycket av var mål till motståndarna, i övrigt var det dåligt och rörigt spel från bägge lagen...det hade varit bättre om jag åkt och tränat istället, men man måste ju se på sina barn...så är det ju bara.
  • AmmiK82

Det här körde jag idag hemma

Liiiiiite slut. :)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!