• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

...och ja visst är hon söt? Tycker ju jag. Skynklig är hon och tilltryckt efter fl. Och de det sötaste sp, finns..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Maria1982

Jag ska köra en timme om dagen, varierat. Cardio, styrka, PW, cykel etc etc. Gå en kvart av min 30 min långa lunchrast...

Plocka bort saker jag äter och dricker.. Jag lever på Pepsi Max, det ska bort.

Med det sagt ska tio kilo bort och mina byxor får gärna bli för stora

Nu ska jag ner i källaren och bränna av ett bröst pass.

• MissKaos
    Maria1982 skrev 2013-12-25 18:14:50 följande:
    Jag ska köra en timme om dagen, varierat. Cardio, styrka, PW, cykel etc etc. Gå en kvart av min 30 min långa lunchrast...
    Plocka bort saker jag äter och dricker.. Jag lever på Pepsi Max, det ska bort.

Med det sagt ska tio kilo bort och mina byxor får gärna bli för stora

Nu ska jag ner i källaren och bränna av ett bröst pass.

Pepsi max innehåller ingenting. Så harcore -drick det om di behöver ngt gott. Ta bort saker med kalorier i.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mollly

Vilka rygg/axelövningar ska man köra för att stärka upp överdelen av ryggen upp mot nacken. Hållningen har inte blivit den bästa efter graviditeten och vill undvika att få en puckel vid nacken :)

• ander25k
    Mollly skrev 2013-12-26 11:19:15 följande:
    Vilka rygg/axelövningar ska man köra för att stärka upp överdelen av ryggen upp mot nacken. Hållningen har inte blivit den bästa efter graviditeten och vill undvika att få en puckel vid nacken :)
    Jag skulle köra olika rodd övningar , och baksida axlar

• Ronja 551
    ander25k skrev 2013-12-26 11:33:33 följande:
    Jag skulle köra olika rodd övningar , och baksida axlar

Latsdrag eller chins! Tycker jag hjälper mig! Men hela bålen är viktig för att räta upp överkroppen. Även rumpan!
    sassitch.blogg.se - gå ner i vikt och leva roligt!
  • Mollly
    Ronja 551 skrev 2013-12-26 19:47:48 följande:

Latsdrag eller chins! Tycker jag hjälper mig! Men hela bålen är viktig för att räta upp överkroppen. Även rumpan!
    Ja rumpan vill man ju träna upp iaf. Dock pallar inte mina knän marklyft, benböj osv. Ett par stycken sen gör det gräsligt ont i dom.Rynkar på näsan
  • Fitness for life

Vill gärna ha lite feedback på ett träningsprogram som jag knåpat ihop....om ni har nått ni tycker behöver ändras eller andra tips säg gärna till! 

www.tränahemma.org för att se videos på hur övningarna ska utföras!

Mage: Plankan 3x1 minut (ökafrån knä till tå), Rushian twist 3x10 /sida
    Rygg: Marklyft 3x8st, Bird-dog 3x8 st
    Ben/Rumpa: Utfall 3x10st /ben, Rumpa liggande 3x8 st
    Bröstövningar: Armhävning på knä 3x8 st, Hantelpress 3x8 st
    Axelövningar: Axelpress 3x10 st
    Tricepsövningar: Tricepsextentions 3x8 st
    Bicepsövningar: Skivstångscurl Tänkte köra detta 3 dagar i veckan hemma nu till i feb då jag ska köra med PT som en boost. Hur gör ni andra med maten? Kolhydrater? Inga kolhydrater? Frukt osv. Berätta hur ni äter.
  • cosinus
    Fitness for life skrev 2013-12-26 20:24:24 följande:
    Vill gärna ha lite feedback på ett träningsprogram som jag knåpat ihop....om ni har nått ni tycker behöver ändras eller andra tips säg gärna till! 

www.tränahemma.org för att se videos på hur övningarna ska utföras!

Mage: Plankan 3x1 minut (ökafrån knä till tå), Rushian twist 3x10 /sida
    Rygg: Marklyft 3x8st, Bird-dog 3x8 st
    Ben/Rumpa: Utfall 3x10st /ben, Rumpa liggande 3x8 st
    Bröstövningar: Armhävning på knä 3x8 st, Hantelpress 3x8 st
    Axelövningar: Axelpress 3x10 st
    Tricepsövningar: Tricepsextentions 3x8 st
    Bicepsövningar: Skivstångscurl Tänkte köra detta 3 dagar i veckan hemma nu till i feb då jag ska köra med PT som en boost. Hur gör ni andra med maten? Kolhydrater? Inga kolhydrater? Frukt osv. Berätta hur ni äter.
    Det jag har hemma och gillar att köra är:

Ett hjul att träna magen med (igen sån här manick med inbyggd broms utan bara stå på knä och rulla ut med ett vanligt hjul med handtag)

En sån här stång man sätter fast i dörrposten för att köra chins med, när man kan för många har jag tagit ett vanligt bälte jag inte är rädd om och fäst lite extravikter i.

Triceps kör jag gärna mellan två stolar/soffan. Händerna på den ena, fötterna på den andra och så upp och ner. Jag gillar överlag att jobba med egna vikten hemma, tycker det är enklare än att börja skruva om vikter på hantlarna.

När det gäller mat äter jag kolhydrater för jag tycker det är sjukt tråkigt att springa och köra hårt utan kolhydrater i kroppen. Däremot äter jag inte jättemycket, har jag t ex tränat på fm är det inte säkert jag äter mer kolhydrater den dagen. Men att helt utesluta kolhydrater passar inte mig. Frukt gillar jag också, äter ofta kvarg och frukt på kvällen.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!